Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám P 307 r. 2002 a už asi rok mi stále svítí kontrolka airbagu - rozsvítí se po zapnutí klíčku a poté už nezhasne. V servisu mi řekli, že ŘJ nehlásí žádnou chybu, tudíž zbývá jen hledání pokus / omyl s nejistým výsledkem. Nyní jsem byl na STK a nastal problém, dali mi známku jen na měsíc. Do auta už se nevyplatí investovat, je jinak vcelku v pořádku, ale motor má najeto přes 600 tis. km a auto slouží jen k popojíždění po vsi. Našel jsem drát, který vede do zásuvky přístrojové desky a po jeho vytažení kontrolka zhasne. Drát je po zapnutí klíčku stále pod proudem, po vypnutí klíčku bez proudu.
A proto se ptám: Existuje nějaká elektrosoučástka, kterou bych napojil na tento drát a která by fungovala takto: po zapnutí klíčku (do drátu se dostane proud) by kontrolka svítila cca sekundu a poté by součástka přerušila tok proudu a kontrolka by zhasla? Po vypnutí klíčku (do drátu přestane jít proud) a opětovném zapnutí klíčku (do drátu se dostane proud) by se vše mělo opakovat.
Díky za rady.
Součástku neporadím, ale ... kontroloval jste pojistku airbagu?
Taky mi svítila pořád kontrolka a tak jsem jako první zkonroloval pojistku, která byla v pořádku. Tak jsem ji vrazil zpět a závada byla odstraněna
Asi zoxidované kontakty
Napadají mě 2 možnosti:
zapojit do obvodu elektrolytický kondenzátor, jeden vývod na drát, druhý do zásuvky. Je třeba dát na správnou polaritu. Vybitý kondenzátor se chová jako zkrat, nabitý jako rozpojený spínač. Horší je odhadnout jeho velikost. Teoreticky by to mělo jít podle vzorce tau = R*C, pro tvuj případ pak velikost kondíku C je udána C = t*I/39, kde t je doba ve vteřinach a I je proud tekoucí skrz vodič. Možná budeš mít problém s vybíjením kondenzátoru a v případě že zapneš klíček rychle po předchozím zapnutí, tak se ti kontrolka nerozsvítí. Pak by bylo třeba připojit ještě ke kondíku paralalně odpor který by ho vybíjel.
Jiná možnost je použití elektroniky a vyrobit časovač. Nechala by se lépe nastavit doba svícení, ale pro jeho sestavení je třeba porozuměť bezproblému předchozímu odstavci
Myslim, ze tohhe by mohlo byt to prave ebay.com/... Da se i udelat na nejake bastl desce za par Kc, tady je problem, za jak dlouho to prijde (bezne 2-3 tydny)
pepr - Zkoušel jsem pojistky, konektory a pohybovat s drátama pod sedačkou. Nic nepomohlo.
pavelv - Bohužel, elektronika je pro mne španělská vesnice. Dokázal bych to pouze stylem: vem tohle a tohle a napoj to tam a tam. Do té zásuvky u přístrojovky vede spousta drátů. To, že jsem našel ten, který kontrolku zhasne úplně a nestane se nic jiného, považuji za svoje maximum.
jarda3 - Něco podobného je i v CZ. Otázkou je, jestli to bude funkční a jestli to vzhledem ke své znalosti dokážu dobře zapojit.
diesel - Odpověď autorizovaného servisu: ŘJ neukazuje chybu, tudíž nelze ji smazat a počkat, jestli se ukáže znovu. Airbag je pouze u řidiče, tudíž můžeme vyměňovat postupně kabeláž, pyropředpínače pásů, airbag, kroužek pod volantem, čidla, přístrojovku, řídící jednotku atd., až se chyba ukáže. Cena při nejhorší variantě v desítkách tisíc Kč.
Odpověď soukromníka: V airbagu se může hrabat pouze při odpojené baterii a opět systém odpojit-vyměnit-zapojit-vyzkoušet a pořád dokola. Nabízel možnost postupně shánět díly po vrakáčích. Cena neodhadnutelná, práce tak na 14 dní.
Auto bylo v rodině jako nové a airbagy ani pásy nikdy nevyletěly. Fóra jsem prolez snad všechny co existují, evidentně to netrápí jen mne. Příčin může být spoustu, ale konkrétní radu, jak to alespoň provizorně vyřešit, jsem nenašel. Jedině propojit kontrolky, ale diody jsou blbě přístupné (pouze zvrchu desky, nikoliv zespodu) a nevím, jestli by drátkem spojené diody vůbec svítily.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.