Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia: Spadlý rozvodový řemen 1,4tdi

Od: remen odpovědí: 12 změna:

Dobrý den.

Chci se zeptat jaká je nutná oprava motoru, když spadl za jízdy rozvodový řemen na Fabii 1,4tdi. Přetrhl se. Stačí nasadit nový nebo je nutná nějaká oprava? Díky.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

3x

Jestli se motor nepotkal, tak to bude zázrak. Pravděpodobně to bude chtít hlavu dolů a překontrolovat kolik ventilů to odneslo a je potřeba vyměnit. Na 99,9999 % je to na opravu.

 

namelessthe*
hodnocení

2x

můžeš být rád, že ti písty nevyletěli z válců. Bylo vy nejlepší, kdyby to odnesl jen nějaký ventil. Jak zmínil v příspěvku nademnou, bude zázrak, když nebudeš s tim nic mít. Sám nenasazuj, dej to někomu kdo tomu rozumí,k protože musíš mít klikovku a všechny ty ozubený kola ve stejný urovni, nebo jestli se ti to nepotkalo předtím, teď by se to stalo určitě. Takže vyhledat odbornou pomoc a hodně štěstí*palec*

 

hodnocení

2x
avatar diesel

žádné písty z válců nemohou vyletět.

V případě rupnutí rozvodového je to na rozborku motoru.Hlava dolů (výměna rozvodů,těsnění) a kontrola stavu.Téměř jistě to odnesli některé ventily nebo praskla i vačice ,může to odnést i celá hlava! PS je jen velmi málo motoru,kde se píst nikdy nemůže dostat do styku z ventily,napři starý opel kadett (posl.generace ) tuším 1,3 .třeba.

doplněno 26.06.13 22:03:

Nejen za jízdy ale stačí když se toto stane třeba i jen při pokusu nastartit!Ps každopádně mechoš,který ví co dělá ne nějaký joudič z Horní Dolní!

namelessthe*

No vyletět jsem přímo nemyslel, ale už jsem viděl prasklou hlavu od pístu u které praskl rozvodový řemen.

fiatbrava

tech motoru je vice nejznamejsi je motor fiat FIRE a znamej je i 2,0 85 kw 8v v oplu daval se aj dio calibry.

k tematu reknu,ze budou nabourane nektere ventily a prava bude urcite drazsi jak motor z vrakace,ale zase nevim kolik hodit trva vymenit motor,ale prace na hlave motoru je taky na par hodin. nejhoris je kdyz si reknes,zew to opravis udelas repas hlavy za 10 tis to sem hdoen pri zemy a pak najdes prdlej pist,ale to by muselo byt asi hoodne otacek

 

0000567
hodnocení

0x

Troufnu si říct,100% oprava...za jízdy jsou otáčky poměrně vysoké a když se přetrhne řemen,setkají se písty s ventily...určitě minimálně sundat hlavu a zkontrolovat ventily,určitě to nějaké odnesly,je klidně možné že i písty

+/- to vydím na takovou střední generálku motoru,tohle je velice vážný stav a možnost že by se to nepotkalo se rovná téměř naprosto nule...to se potká i když se to špatně seřídí a jen při pokusu nastartovat,natožpak při jízdě...byly některé motory s nepotkatelnou kontrukcí,že se nikdy ventil nemohl dostat do kontaktu s pístem,ale je jich hodně málo...u takových stačilo vyměnit řemen a jet,u většiny dnešních to nejde

 

hodnocení

0x
Ja bych se asi podival po druhem holomotoru protoze ta oprava vyjde pomalu draz

 

asd*
hodnocení

0x

Na 99% generálka motoru - píst se potká s vysunutým ventilem a všecko se rozmydlí. V lepším případě to budou jen ulámané nebo deformované ventily, v horším i hlava, písty, klidně i ojnice... Při výměně ulámaných ventilů je otázka jak dlouho potom motor vydrží, levnější může být sehnat jiný motor...

Pokud vim, tak jeden z motorů co se nemůže potkat je 1,2 8V od Fiatu (Punto, Panda)

0000567

Hodně malá pravděpodobnost potkání motoru je i u starých škodovek s motory OHV...tam se stalo jen vážně velice vyjímečně že by ten řetěz praskl...tam buď někdo musel celé roky ignorovat to že řetěz pořádně chrastí a ohladila se kolečka-potom to přeskočilo o pár zubů...nebo u úplně starých škodvek s AC pumpou na boku motoru se stávalo že benzín prosakoval na ojnici,zadřelo se ojniční ložisko a to kolo ojnice se úplně rozskočilo...to už se u aut se vstřikováním(novjěší favority a felicie)stát nemohlo...u rozvodu OHC to je klasicky prasknutí řemene z důvodu zanetbání intervalu výměny,nebo taky se u některých aut stávalo,že začala téci vodní pumpa poháněná rozvoďákem a řemen proklouzl...u řetězových OHC třeba u fabie HTP se stávalo to,že ten řetež přeskočil o pár zubů...vše to vede k potkání motoru a jeho zničení...generálka je možná,ale je to finančně poměrně náročná věc,určitě se ohnou,mnody i prasknou ventily,to je nejčastější následek...často jsou zničené písty nebo i ohnuté ojnice a klidně se může zničit i hlava...častokrát je daleko jednoduší a levnější koupit nový motor

rr*

Všeci tady radíte o rozvodáku (v pořádku), ale laik si myslí že rozvodák je i řemen pohonu příslušenství - třeba se ptá zrovna na něj?

0000567

Napsal rozvodový řemen,ne řemen pohonu příslušenství...pokud chce někdo poradit musí psát přesně...pokud by se přetrhl řemen příslušenství stačí jen nasadit a jet

To 0057-ani toto nemusí být vždy pravda,jsou motory,u kterých řemen pohonu pomocných zařízení tmůže spadnout pod rozvodový a ten jde potom taky do kopru!

doplněno 28.06.13 16:34:

Sry,špatně jsem napsal číslice nicku .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]