Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, dnes mi přišel nemilý dopis z magistrátu. Věc se má tak. Koupili sme v bazaru auto, hned sme začala sjednávat povinné ručení, jenže jsem neměla kompletní dokumentaci potřebnou k uzavření pojistky. Do toho se ukázaly problémy s autem, tudíž jsme vyjednávali výměnu za jiné. Ta se nakonec neuskutečnila, ale k věci. S autem jsme nejezdili, jen jsme ho převáželi na plaťáku a sundali nám ho jinde, než bylo domluveno, než jsme na to přišli (cca 2 hodiny), dostali sme botičku a pokutu. Tu jsme zaplatili a auto opět na platě převezli na místo určení - zahradu, kde bylo do doby uzavření povinného ručení o 14 dní později. Piojišťovačka mi bohužel neřekla nic o sankcích. Nyní už vím, že zaplatím nějaké 3 tis ČKP.
Ale co mi přišlo za dopis. Z magistrátu chtějí podání vysvětlení, proč nebylo vozidlo pojištěno, takže sem zjišťovala a ano, udělala sem blbost, měla jsem odevzdat značky, když jsme s ním nejezdili. Stalo se, moje blbost a neznalost neomlouvá. Teď mi jde o výši pokuty, četla jsem 5-40 tis (za provozování), ale v příkazním řízení je to do 5 tis. Pokud mám předvolání k podání vysvětlení, jedná se tedy o příkazní řízení? Pokud jsem vozidlem skutečně nejezdila, týká se mě sankce za provozování vozidla bez pojištění?
Jdu tam až za 14 dní, tak abych věděla, jestli se sypat už teď
Děkuji
Botička a pokuta = důkaz že bylo provozováno. Na magistrátu to vysvětlete stejně jako tady - provozováno omylem ne vaší vinou a jen ty dvě hodiny co bylo složené na veřejně přístupné komunikaci. ČKP stejně tak - trvejte na provozování jen po dobu kdy stálo na veřejně přístupné komunikaci, po ostatní dobu trvejte na tom že vozidlo provozováno nebylo a tedy jste neměla povinnost platit pojistné (neprovozované = odstavené mimo veřejně přístupnou komunikaci - doložíte to čestným prohlášením, svědectvím, fotografií atd.) Neodevzdané značky - vliv mají na to, že vozidlo se automaticky bere jako provozované a důkazní břemeno že provozováno nebylo je na vás. Ohlídejte si komunikaci s ČKP, pokud uděláte chybu tak budete muset zaplatit za celé období. ČKP jde po penězích za každou cenu, pravděpodobně několikrát zamítne, bude vyhrožovat vymáhací agenturou, soudem a podobně. Pokud budete komunikovat správně, tak zaplatíte poplatek jen za ten jeden den kdy jste 2h provozovali nepojištěné.
víte že si pojišťovaCí lobby prosadila do zákona 56 také VľTU O TOM, že pokud do 14 dní od zániku pojiistky nebyla uzavťena nová má úťad vozidlo TRVALE VYŘadit?
naštestí seto nedľje protože pro úťady je to práce na kterou namají lidi ani podmínky a pro pojištovny jen prachy a prachy...alekdyby se to realizovalo pťijdete navždy o to auto + pokuta jako bonus
A víte, že mě už vytočilo jen to, že musím platit dvě pokuty? Jednu magistrátu a druhou nějaké kanceláři pojistitelů, kterým může být víte kde, že jezdím nepojištěným autem. Kdybych bourala, zaplatí to za mě, ale budu jim to muset s mastnou přirážkou splácet.. Snažím se držet zákonů, jak to jen jde, ale někdy se prostě stane takováhle blbost a ne, že by tam byla nějaká ochraná lhůta třeba dva tři měsíce, kdy by po mě chtěli třeba 20 Kč za den nepojištění a po třech měsících těch 70 Kč, to by bylo fér, ale vymáhat po někom kvůli pár dním nepojištění třetinu výplaty, to je fakt sprosté...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.