Blinkry favorit

Od: Datum: 25.06.13 13:36 odpovědí: 7 změna: 23.06.14 11:44

Zdravím, mám favorita 1988, projevuje se mi následující závada během jízdy když chci odbočit vyhodím blinkr páčkou u volantu a na přístrojové desce nebliká šipka a když potom stisknu tlačítko výstražného knoflíků bliká je na paluboce kontrolka symbolu výstrahy - obě šipky neblikají. Za chvíli je po problému. Automechanik kontroloval kontakty na středovém panelu a je promazával sprejem na kontakty a kontroloval válec ve vnitř a vše bylo ok. Může mít na tuto závadu vliv vychzená(é) páčka(y), která(é) je/jsou u volantu?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.06.13 16:04

Vyměň ten spínač varovných a případně pak levou páčku pod volantem. Jen origo díly. Páčka origo 250,- a ten spínač taky tak cca. Vše osatní je Čína a problém neřeší.

Spínač varovných vyřazuje s činosti kontakt páčky. Jsou v něm dva spínací a dva přepínací. Je tam taková sada schválně, protože přerušovač je bimetalový (s ohřřívacím drátkem) a neutáhne víc, jak 2x 21W + 4W (tedy jednu stranu), takže na přerušovači je ještě jeden pomocný kontakt a tak při varovných fungují oba přerušovače (kontakty).

Pokud jeden přepínač nedovírá, tak zpět nezprovozní normální funkci směrovek.

Poslední spínací kontakt ve spínači varovných je jen pro zapnutí kontrolky tzv. trojúhelníku.

Vůbec bych s tím nelaboroval a vyměnil si to... :)

P.S.: Většina sprayů si z oxidací kontaktů neporadí. Spíš je ofokne od prachu a nakonzervuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robokop*
Datum: 25.06.13 16:58

Díky za radu, jinak laické vysvětlení problému. Když je problém v kontaktu http://www.autodoplnkyfro.cz/…inaci-packa-leva-favorit.html tak potom je i problém zde http://rsautodily.cz/home/155…-spinac-varovnych-svetel.html a naopak

Od: gumidek2
Datum: 25.06.13 21:10

Ne, opačně. Když je problém ve spínači, tak je problém v páčce. Pokud je problém v páčce, tak není problém při pouštění varovných světel.

Pokud je tedy problém v přepínači směrovek (páčce) a spínač varovek je dobrý, tak na autě špatně blikají pouze směrovky pro dané strany, ale varovky blikají normálně. Nejčastěji je chyba ta, že směrovka na jednu stranu nebliká a je potřeba tlačit na páčku silou do kraje nebo i to nepomáhá a pouze jsou jen varovky nebo jedna strana při cvaknutí páčkou.

Pokud je problém ve spínači varovek, tak je problém i se spouštěním normálních směrovek a to za předpokladu, že i páčka mmůže být zcela OK.

Proto píši měnit v pořadí nejprve spínač varovek a pak teprve páčka. Většinou stačí jen ten spínač a páčka bude OK

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumidek2
Datum: 25.06.13 21:13

http://www.amd-autodily.cz/el…pinac-varovnych-svetel-4.html

originál

http://www.amd-autodily.cz/el…va/prepinac-svetel-hnedy.html

originál

Na dílech jsou popisky Made in Czech Republic. Sám jsem je kupoval i já a jsem spokojen

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robokop*
Datum: 30.06.13 21:30

Díky moc za radu, jinak jsem nechal vyměnit vyměnil páčky pod volantem a problém se opakoval navíc ani neblikala kontrolka výstražných světel jenom svítila tak jsem rozdělal středový panel a záhada je vyřešena stačilo pootočit přerušovačem směrových světel - vnitřní část se otáčí a někde vevnitř přerušovače něco nedoléhá a stačí, aby se vnitřní část pootočila a záhada se opakuje. Vyměním tedy přerušovač směrových světel. Překvapení pro mne čekalo ještě když jsem si koupil páčky pod volant. Otevřu knihu http://www.berounka.net/hobby…k-na-to-37-9788072320608.html a podle návodu jedu pracovní postup - odmontuji spodní obložení sloupku volantu a překvapení je na světě místo zasouvácí koncovky byly ke kontaktům páčky připájeny kabely a kousek dál byla teprve rozpojovací koncovka. Musel jsem si sehnat nasouvací koncovky z vrakáče a nechat vše přepájet, tak aby příšte se daly páčky měnit svépomocí. Jinak původní typ co jsem měl byl přesně jako z obrázku ze seznamu náhradních dílů.

Datum: 30.06.13 21:33

Jo no. Favority do roku 1990 mají ty páčky i s dráty. Už jsem to zapoměl

Ohodnoceno: 0x
 
Od: host
Datum: 23.06.14 11:44

Po roce ještě zkouším oživit problém:

Škoda Favorit - pravý blinkr normálně bliká a slyšitelně cvaká pod palubkou, levý blinkr jednou cvakne, zadní a boční bliká, ale přední blinkr nebliká. Žárovka je v pořádku. Co s tím?

Taktovací přerušovač je asi společný, tak je asi v pořádku, pojistka je společná pro všechny blinkry, tak je také asi v pořádku. Boční malý blinkr na blatníku vpředu bliká... Proč nechce blikat prvý přední?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.