Po zahrati klesne napeti v palubni siti

Od: Datum: 24.06.13 22:46 odpovědí: 3 změna: 25.06.13 13:21

Ahoj,

mam XEDOS 9, coz je silene pretechnizovane japonske auto a posledni dobou jsem mel problemy s baterkou (rychle se vybila), protoze je uz dost stara, tak jsem zacal pri jizde merit napeti v palubni siti. Koupil jsem si na to tenhle bazmek - http://www.pest.cz/voltmetr-d…ti-do-zasuvky-zapalovace.html

V klidu ma baterka 11.8V coz je asi dost malo. To pripisuju tomu, ze jeden clanek uz je asi dost spatny - pri nabijeni ma porad odber - cca 0.5A a neklesne niz. Co mne ale mnohem vice zarazilo je, ze po nastartovani napeti vyleti na cca 14V. Kdyz ujedu asi kilometr a motor se zahreje, tak napeti klesne na 13.6V a drzi se tam.

A ja se ptam - je to normalni? Je mozne, ze to auto ma nejaky dvoji rezim, kdy po chvili prepne napeti na nizsi, aby zbytecne nevarilo baterku? Nebo je chyba v baterce, pripadne treba v altiku? (ktera se projevi zahratim altiku)...

Diky za tipy.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: reni®
Datum: 25.06.13 09:06

jestli byly problémy se startováním, nechal bych zkontrolovat alternátor. Těch 13,6 V je docela málo!

doplněno 25.06.13 09:09:

ale je lepší měřit napětí na vývodech baterie.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.06.13 09:54
avatar

Je vcelku samozřejmé,že dobíjecí systém má snahu udržet napětí sítě na určité hodnotě.Pokud bude odběr,tedy proud z baterie ,stejný,bude stejné i napětí sítě.Po nastertování silně poklesne napětí baterie,protože se spotřebovala kapacita na startování.Pak se stabilizuje při dobíjení baterie na optimum a po dobití klesne dobíjecí proud a klesne i napětí sítě.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.06.13 13:21
avatar
Napětí se měří na akumulátoru. Měřit ho v zapalovači tímhle krámem je jen orientační.
Za studena některé alternátory nastavují vyšší napětí, aby došlo k rychlejšímu dobíjení akumulátoru. Poté napětí klesne na cca 14,2V (u soustav kde je Ca-Ca aku je zhruba 14,7V).
Pokud tento voltmetr měří vůbec přesně, máš buď něco s alternátorem, nebo jsou velké přechodové odpory v koncovkách silových vodičů a ve svorkovnicích. Změř napětí na aku a altíku MULTIMETREM (volnoběh i zvýšené otáčky, za studena i za tepla) a uvidíš.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.