Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Po zahrati klesne napeti v palubni siti

Od: jetodivne odpovědí: 3 změna:

Ahoj,

mam XEDOS 9, coz je silene pretechnizovane japonske auto a posledni dobou jsem mel problemy s baterkou (rychle se vybila), protoze je uz dost stara, tak jsem zacal pri jizde merit napeti v palubni siti. Koupil jsem si na to tenhle bazmek - pest.cz/...

V klidu ma baterka 11.8V coz je asi dost malo. To pripisuju tomu, ze jeden clanek uz je asi dost spatny - pri nabijeni ma porad odber - cca 0.5A a neklesne niz. Co mne ale mnohem vice zarazilo je, ze po nastartovani napeti vyleti na cca 14V. Kdyz ujedu asi kilometr a motor se zahreje, tak napeti klesne na 13.6V a drzi se tam.

A ja se ptam - je to normalni? Je mozne, ze to auto ma nejaky dvoji rezim, kdy po chvili prepne napeti na nizsi, aby zbytecne nevarilo baterku? Nebo je chyba v baterce, pripadne treba v altiku? (ktera se projevi zahratim altiku)...

Diky za tipy.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*
hodnocení

2x

Je vcelku samozřejmé,že dobíjecí systém má snahu udržet napětí sítě na určité hodnotě.Pokud bude odběr,tedy proud z baterie ,stejný,bude stejné i napětí sítě.Po nastertování silně poklesne napětí baterie,protože se spotřebovala kapacita na startování.Pak se stabilizuje při dobíjení baterie na optimum a po dobití klesne dobíjecí proud a klesne i napětí sítě.

 

hodnocení

0x

jestli byly problémy se startováním, nechal bych zkontrolovat alternátor. Těch 13,6 V je docela málo!

doplněno 25.06.13 09:09:

ale je lepší měřit napětí na vývodech baterie.

 

martinhajek*
hodnocení

0x
Napětí se měří na akumulátoru. Měřit ho v zapalovači tímhle krámem je jen orientační.
Za studena některé alternátory nastavují vyšší napětí, aby došlo k rychlejšímu dobíjení akumulátoru. Poté napětí klesne na cca 14,2V (u soustav kde je Ca-Ca aku je zhruba 14,7V).
Pokud tento voltmetr měří vůbec přesně, máš buď něco s alternátorem, nebo jsou velké přechodové odpory v koncovkách silových vodičů a ve svorkovnicích. Změř napětí na aku a altíku MULTIMETREM (volnoběh i zvýšené otáčky, za studena i za tepla) a uvidíš.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]