Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
mam XEDOS 9, coz je silene pretechnizovane japonske auto a posledni dobou jsem mel problemy s baterkou (rychle se vybila), protoze je uz dost stara, tak jsem zacal pri jizde merit napeti v palubni siti. Koupil jsem si na to tenhle bazmek - pest.cz/...
V klidu ma baterka 11.8V coz je asi dost malo. To pripisuju tomu, ze jeden clanek uz je asi dost spatny - pri nabijeni ma porad odber - cca 0.5A a neklesne niz. Co mne ale mnohem vice zarazilo je, ze po nastartovani napeti vyleti na cca 14V. Kdyz ujedu asi kilometr a motor se zahreje, tak napeti klesne na 13.6V a drzi se tam.
A ja se ptam - je to normalni? Je mozne, ze to auto ma nejaky dvoji rezim, kdy po chvili prepne napeti na nizsi, aby zbytecne nevarilo baterku? Nebo je chyba v baterce, pripadne treba v altiku? (ktera se projevi zahratim altiku)...
Diky za tipy.
Je vcelku samozřejmé,že dobíjecí systém má snahu udržet napětí sítě na určité hodnotě.Pokud bude odběr,tedy proud z baterie ,stejný,bude stejné i napětí sítě.Po nastertování silně poklesne napětí baterie,protože se spotřebovala kapacita na startování.Pak se stabilizuje při dobíjení baterie na optimum a po dobití klesne dobíjecí proud a klesne i napětí sítě.
jestli byly problémy se startováním, nechal bych zkontrolovat alternátor. Těch 13,6 V je docela málo!
doplněno 25.06.13 09:09:ale je lepší měřit napětí na vývodech baterie.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.