Felicia výměna motoru

Od: Datum: 20.06.13 17:48 odpovědí: 9 změna: 22.06.13 13:15

Felda 1,3 MPI - potřebuju vyměnit motor. Nikdy jsem to nedělal. V garáži dost místa, mám i rameno s kladkostrjem na příp. zvednutí a dostatek nářadí. Poraďte někdo, prosím stručný postup. Díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.06.13 20:01
avatar

Zkusím se trochu poradit.

Dělal jsem jiné typy-š105,motor 100,potom jen motor z ibizy do ibizy (1,7d bouraná do auta bez motoru) a naposledy v pežotu,opět nafta ale 1,9d slabší (47kW) za silnější (51kW)místo papírově 1,8TD.

Píšeš že máš zvedák (žirafu) dobrý je jakýjoliv "hupcuků,kterým lze vytáhnou motor event.motro+ převodovka nahoru (dle mne snazší než rozebrat celý "čumák".

Jako první bych asi povolil matice poloos a matice kol,potom na kozičky nebo na jiné podpěry (pozor aby nemohlo dojít k pádu auta!)až bude na podpěrách,vypustit kapaliny (olej z motoru a převodovky) a poté chladicí kapalinu..sundat kola,vybrat poloosy a potom odpojit veškeré kabely na motor,táhla převodovky,hadice a hadičky (poznačit kam co jde!)ptom povolit veškeré uložení motoru a převodovky ,pozor předtím zavěsit na zvedák! a pak úplně odpojit (lepší vydat celé ven a potom rozpojit motor a převodovka)Při tom kontrola spojky a její výměna (pkd bylaa je horší) dále bych doporučil i udělat gufera na klice pod spojkou a even. i v převodovce.potom new motor spojit s převodovkou a zase celé namontit zpět.Sice to z ní jednoduše ale ve skutečnosti to ano zase tak složité není!Nepíšu další věci jako odmontění výfuku a další dílů!Pozor před samotným vyndáním zda je opravdu vše odpojeno!Minule při výměně spojky na xantii se mi rozpojený konektor snímač otáček zachytil na převodoce a nakonec se musel koupit nový (cca+1000 kč navíc za blbost a neopatrnost.

Berte to jen jako takový nástin jak na to a ne nějaký úpodrobný manuál!A opravdu pozor na pád částečně rozebraného autí!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: martinxx1
Datum: 20.06.13 22:05

Vyhodit a koupit jiný auto;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 20.06.13 22:13

A prispejete na nej tazateli?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ferda5
Datum: 21.06.13 09:24

Díky za rady, první je užiteční, druhá nikoliv. V autě je dva roky nainstalované LPG, celkově je v dobré kondici a slouží jako takzvaný městský otloukánek. Blbou náhodou se zadřel motor. Koupil jsem komplet nový, nastrojený, včetně převodovky, za dobrou cenu. Tak tu výměnu asi zkusím..

všem pěkný den.

F.

Od: jen*
Datum: 21.06.13 17:07

jistě máte nějakého šikovného kamaráda, který by vám mohl poradit a pomoci. já bych se do toho se svými zkušenostmi a schopnostmi asi nepouštěl, ale zas na felicii nic moc složitého není. takže at se výměna podaří, felicie ještě hodně poslouží*palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 22.06.13 01:06

Vím že to není rada,ale sám od sebe se motor většinou nezadře...holt kdyby se lidi třeba aspoň koukli na měrku,nebo jednou za těch 15 tis obětovali pár stovek do oleje tak by jste si mohl odpustit makačku s výměnou...to jen tak na okraj...omlouvám se za kritiku,ale jako automechanikovi na částečný úvazek mě fakt údržba některých lidí vytáčí k nepříčetnosti,nemusí to být vaše vina,ale když vidím čeho jsou lidé schopni...přijel ke mě borec s favoritem,že mu bliká mazání,zeptal jsem se ho kdy měnil olej,odpověděl nikdy,tak jsem chtěl olej vyměnit...povolil jsem výpušťák,ale NIC neteklo,povolil jsem filtr,a z něj něco podobného oleji,co kdysi za husáka olejem bylo vytékalo...tak jsem řekl že je třeba motor částečně rozebrat,oddělal jsem vanu a čekal mě šok,nahoře asi tak litr tekuté vazelíny podobné oleji a ve vaně usazené tak 2 cm jakéhosi pevného mazlavého mazutu,který šel vyškrábávat obtížně šroubovákem(proto to neteklo)...vyčitil jsem vanu a motor prohnal čistícím olejem,pak jsem jej naplnil kvalitním olejema filtrem a hle,motor fungoval-čemuž se opravdu upřímně divím...rozdíl mezi tím je bezproblémový nájezd 520 tis km u otcova formana a problémový nájezd 130 tis u toho favorita bez výměn oleje

K samotné výměně...vypustit kapaliny,odpojit všechny kabely a hadičky,odpojit výfuk,přizvednout auto,zajistit motor aby nemohl spadnout a spustit pod auto(nutno hodně místa)...jestli půjde vytáhnout nahoru nevím,bude vadit držák převodovky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ferdas5
Datum: 22.06.13 12:21

OK, povím jak se to stalo, to je jednodušší. Olej měl asi 6000km, doma mám vždycky připravený nový si s filtrem. No a ráno odjedu do práce, asi po minutě se rozsvítil tlak oleje. Tak si říká, asi čidlo, budu ho muset vyměnit. No, ujelo to ještě asi přes kilometr a najednou... huuuuu a konec. Tak mě dotáhli domů, vzal jsem jiný auto a do práce. Teprve odpoledne jsem zjistil, co se stalo: vystřelilo těsnění okolo olej filtru. A čerpadlo tlačilo, dokud bylo co. Od domu olejová stopa tak 200 metrů.. Zatím co jsem se ptal, nikdo o takové závadě ještě neslyšel. Kdybych třeba na něčem urazil zátku vany, to se tá pochopit.

Tož tak.

Od: 0000567
Datum: 22.06.13 13:12

To taky muselo vystřelit z nějakého důvodu,jaký jste používal olejový filtr?...pokud ten nejlevnější vika nebo podobný kšunt tak se možná není čemu divit,ucpal se výtokový ventil,tlak oleje neměl kam unikat(a že jej čerpadlo dává dost)tak to vylítlo kolem filtru

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 22.06.13 13:15

Olejový filtr asi jedině MAN nebo originál škoda...ostatní jsou kšunty

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.