Nejste přihlášen/a.
Zdravim,vcera jsem byl s autem /Chleysler Voyager/ v kopcich v horach zpet dolu jsem musel po celou dobu brzdit sama zatacka a dole zapach jyko guma a kour ze zadniho levyho kola?Ted se me to vubec nehodi dat auto do servisu potrebuji jezdit,tak 3 tydny co myslite?Vydrzi to jsou to asi brzdy co?Nebo,ze by rucni zustala vyset,ale tu ja skoro vubec nepouzivam.Potrebuji jet jeste 1x do tech hor co myslite nerozbiji si nekde hubu
Pokud se pálí guma, tak jde o smykové tření mazi gumou a asfaltem = buď je např. v levotočivé zatáčce LZ kolo nadlehčené a brzdí smykem (máte ABS a spínalo?), nebo nefunguje omezovač tlaku, nebo přední kola brzdí málo a zadní blokuje.
Pokud se pálí obložení, tak jde buď o závadu brzd (pořád přibržďuje) nebo o divoký styl jízdy.
Může jít i o kombinaci všeho dohromady. Základ je kontrola jestli se odbržděné kolo točí lehce (buď zvednout a zatočit, nebo to jde poznat i citem - auto "jede lehce"), pak ověřit brzdný výkon a souměrnost, určitě se vyplatí zajet někam na STK a nechat to změřit, selhání brzd v krpálu je hoooooooooodně velkej problém
Z dlouhého kopce se brzdí hlavně motorem, brzdama se jen dobržďuje před zatáčkou. Zásada je na jaký kvalt nahoru, takový i dolu; je ale fakt že spousta motorů prudký kopec neubrzdí ani za 1 a brzdit furt se musí (maloobjemové benzíny). Pokud brzdy selžou, tak okamžitě podřadit na max. brzdění motorem + ručka naplno a brzdit divokým kličkováním nebo klidně dvěřma o svodidla, pokud je úniková zóna tak šup do ní - jak se to rozjede tak je to obvykle konečná v první ostřejší zatáčce...
"...jsem musel po celou dobu brzdit..."
Pokud jste brzdil jenom brzdama, je to přirozený úkaz a brzdám to rozhodně neprospívá. Bohužel se vyskytují řidiči (i tady na poradně se o tom diskutovalo), kteří považují brždění motorem za přežitek. Brzdy poškozené být nemusí, ale stejně bych je před další náročnější jízdou v kopcích nechal prohlédnout. Přece jen, když Vám selže motor, nic moc se neděje, dojdete pěšky. Když ale selžou brzdy...
dekuji Vam vsem za odpovedi a rady do servisu to nedam,ale zajedu na tu STK jak mi radite jel jsem dolu na 3 na horu take nekdy 2 je to krpal uzka cesta na 2 auta,ale tip top smrdelo to gumou a kourilo dost.zapomel jsem napsat je to diezel,ale to asi nema vliv?Cetl jsem v manualu auto vazi 2 tuny,ale k tomu by mely byt ty brzdy prispusobene co nadelam pekny den
Nejezdit - opravit.
Osobně bych to viděl na nevracející se pístky prasátka (brzdiče) a stále přibržďující obložení (nemusí to dělat pořád, ale třeba jen někdy se pístek nevrátí. Příčin může být víc - sjeté obložení (destičky) ,tzn. že pístek se vysune moc a místo zasunutí se po odbrždění se v uložení zkříží, ale také může být přičinou zaoxidovaný povrch pístku či nečistota.
Opravu co nejdřív doporučuji proto, že i když se s tím třeba jezdit dá, můžete nadměrným tepelným zatížení zničit obložení, či destičky, ale třeba také brzdový kotouč (buben) a třeba i ložiska. A oprava vás pak může stát daleko více než by stále teď.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.