Kour ze zadniho leveho kola

Od: Datum: 13.06.13 00:21 odpovědí: 12 změna: 14.06.13 02:19
avatar

Zdravim,vcera jsem byl s autem /Chleysler Voyager/ v kopcich v horach zpet dolu jsem musel po celou dobu brzdit sama zatacka a dole zapach jyko guma a kour ze zadniho levyho kola?Ted se me to vubec nehodi dat auto do servisu potrebuji jezdit,tak 3 tydny co myslite?Vydrzi to jsou to asi brzdy co?Nebo,ze by rucni zustala vyset,ale tu ja skoro vubec nepouzivam.Potrebuji jet jeste 1x do tech hor co myslite nerozbiji si nekde hubu *nevi*


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.06.13 00:24
avatar
zvednout na hever a zkusit. pokud jde opravdu hooodně ztěžka, nejezdil bych s tím. pokud jde trochu, jezdit se s tím dá, ale výdaje potom budou o dost vyšší za nové díly, které se nadměrně opotřebují.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 13.06.13 09:50

Pokud se pálí guma, tak jde o smykové tření mazi gumou a asfaltem = buď je např. v levotočivé zatáčce LZ kolo nadlehčené a brzdí smykem (máte ABS a spínalo?), nebo nefunguje omezovač tlaku, nebo přední kola brzdí málo a zadní blokuje.

Pokud se pálí obložení, tak jde buď o závadu brzd (pořád přibržďuje) nebo o divoký styl jízdy.

Může jít i o kombinaci všeho dohromady. Základ je kontrola jestli se odbržděné kolo točí lehce (buď zvednout a zatočit, nebo to jde poznat i citem - auto "jede lehce"), pak ověřit brzdný výkon a souměrnost, určitě se vyplatí zajet někam na STK a nechat to změřit, selhání brzd v krpálu je hoooooooooodně velkej problém ;)

Z dlouhého kopce se brzdí hlavně motorem, brzdama se jen dobržďuje před zatáčkou. Zásada je na jaký kvalt nahoru, takový i dolu; je ale fakt že spousta motorů prudký kopec neubrzdí ani za 1 a brzdit furt se musí (maloobjemové benzíny). Pokud brzdy selžou, tak okamžitě podřadit na max. brzdění motorem + ručka naplno a brzdit divokým kličkováním nebo klidně dvěřma o svodidla, pokud je úniková zóna tak šup do ní - jak se to rozjede tak je to obvykle konečná v první ostřejší zatáčce...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 10:00
avatar

krom seknutejch brzd či vysícího lanovodu ruční brzdy je tu ještě možnost špatnýho ložiska zadního kola

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 10:06
avatar

Ložisko by se sice hřálo, ale nekouřilo by a projevovalo by se i jinak (hlučnost, vůle, auto nedrží stopu).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 10:12
avatar

"...jsem musel po celou dobu brzdit..."

Pokud jste brzdil jenom brzdama, je to přirozený úkaz a brzdám to rozhodně neprospívá. Bohužel se vyskytují řidiči (i tady na poradně se o tom diskutovalo), kteří považují brždění motorem za přežitek. Brzdy poškozené být nemusí, ale stejně bych je před další náročnější jízdou v kopcích nechal prohlédnout. Přece jen, když Vám selže motor, nic moc se neděje, dojdete pěšky. Když ale selžou brzdy...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 10:38
avatar

dekuji Vam vsem za odpovedi :) a rady do servisu to nedam,ale zajedu na tu STK jak mi radite jel jsem dolu na 3 na horu take nekdy 2 je to krpal uzka cesta na 2 auta,ale tip top smrdelo to gumou a kourilo dost.zapomel jsem napsat je to diezel,ale to asi nema vliv?Cetl jsem v manualu auto vazi 2 tuny,ale k tomu by mely byt ty brzdy prispusobene co nadelam pekny den

Datum: 13.06.13 10:42

Až s tím někam pojedete, tak poslouchejte zvuky ze zadního kola po zastavení sáhněte na disk kola, zdali je horký. Vadné ložisko by se projevilo zvukově a zaseknutá brzdová destička ohřeje zase disk.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 12:25
avatar

Nejezdit - opravit.
Osobně bych to viděl na nevracející se pístky prasátka (brzdiče) a stále přibržďující obložení (nemusí to dělat pořád, ale třeba jen někdy se pístek nevrátí. Příčin může být víc - sjeté obložení (destičky) ,tzn. že pístek se vysune moc a místo zasunutí se po odbrždění se v uložení zkříží, ale také může být přičinou zaoxidovaný povrch pístku či nečistota.
Opravu co nejdřív doporučuji proto, že i když se s tím třeba jezdit dá, můžete nadměrným tepelným zatížení zničit obložení, či destičky, ale třeba také brzdový kotouč (buben) a třeba i ložiska. A oprava vás pak může stát daleko více než by stále teď.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 12:53
avatar

V zimě tohle dělá sůl, naleze mezi disk a kotouč a pak se vypařuje a kouří. Nedostalo se Vám tam něco? Třeba tráva nebo něco tak.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: berobass
Datum: 13.06.13 19:45

drhne ti kolo zacvaklym rukavem na levym kole typicke přiznaky jestli to maš fakt dosta neumiš to spravit tak si zavolej radši odtahovku a nekupovat chrysler voyager americkej nepěknej vrak co važi 3 tuny a vypada na 5

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 20:50
avatar

*palec* ponechám bez komentáře *haha**haha*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.13 02:19
avatar
To ani nejde komentovat...
Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.