Které auto málo topí?

Od: Datum: 12.06.13 14:35 odpovědí: 25 změna: 13.06.13 19:44

Ano, jelikož jsem ženská která si chce pořídit auto, tak musím mít nějaký prapodivný požadavek:).

Jaká znáte auta, u kterých se dá topit i na nižší teploty, třeba 15, 12°C?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: paw®
Datum: 12.06.13 14:48

Topi nebo chladi?

A z jake okolni teploty prosimvas? Jestli okolnich 0°C, tak skoro kazde. Jeste by me zajimalo, k cemu to je dobre (krom nachlazeni). Ale Celkemd obre jsou v romto chladirenske vozy

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.06.13 14:49
avatar

Myslíš klimatizaci? Nebo slabé topení v zimě?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kokyno*
Datum: 12.06.13 14:52

Slabé topení v zimě.

Když si zapnu topení na 18°C (minimum u současného auta), tak mám tendenci usínat. Takže radši netopím vůbec. Ale teď bych chtěla jezdit i s dalšíma lidma, tak to by se asi zlobili.

Datum: 12.06.13 14:57
avatar

A to máš při 18°C tendenci usínat i v práci? *slunce* Nebo pracuješ jako kajakář u eskymáků? :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kokyno*
Datum: 12.06.13 15:00

V práci ne, protože tam je silné světlo, ale logicky si nemůžu v kabině rozsvítit:).

Ale jo, pokud je v místnosti zatopeno a zároveň né moc silné světlo (třeba 60W žárovka), tak usínám raz dva. Proto se v rámci možností snažím vyhýbat ježdění za tmy, no ale v zimě to ze zřejmých důvodů nejde.

Datum: 12.06.13 15:08
avatar

Tak či onak, zabraňovat spánku při jízdě tím, že si způsobuješ záměrně nepohodlí, asi není to pravé (i z důvodu bezpečnosti). Osobně bych doporučil místo seřizování topení jít s tou narkolepsií k dobrému psychoterapeutovi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kokyno*
Datum: 12.06.13 15:13

Není to narkolepsie a rozhodně to není na psychoterapeuta, ale základem je prostě "studený odchov", kdy kancelářská teplota 20-22°C pro mě není příjemná, ale za normálního osvětlení se v ní dá fungovat. Každopádně teplotu 15°C bych neoznačila jako "nepohodlí", protože doma v zimě topím na nějakých 16-18°C a chodím sice v ponožkách, ale bez mikiny.

A doktoři proti ospalosti stejně vždy doporučí totéž - čerstvý vzduch, snížená teplota, hydratace, kofein.

Datum: 12.06.13 15:17

15 st. fakt není běžná příjemná teplota... Nemáš třeba nějak vysoký tlak nebo tak něco? Možná by to fakt k tomu doktorovi (nemyslím psychiatra) zajít chtělo, opravdu to může něco znamenat.

.

Na druhou stranu, účty za topení musí vypadat krásně *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kokyno*
Datum: 12.06.13 15:31

Tlak mám kupodivu spíše nízký.

Ale ono to bude prostě tím, že jsem v takovémhle prostředí vyrostla od malička, takže člověk si zvykne. Vlastně ani to nemusí být odmalička, akorát že v pozdějším věku se člověk do otužování a chladové adaptace musí nutit, ale u děcka to jde samo od sebe. Tak jako tak je mu větší zima než u mámy v břiše, takže 3°C podle mě nehrajou roli:).

Účty za topení - jak kde. U nás to třeba ani nešlo vytopit, jenom kuchyně, a ještě se nesmělo moc chodit.

Od: paw®
Datum: 12.06.13 17:33

Nikdy jsem otmu neveril, ale kdzy se zatopi a vecer je treba v hlavni obyvaci mistnosti 28 stupnu a teplo na zada,t ak je to labuzo. Nejde to praktikovat kazdy den, ale nic se tomu pocitu nevyrovna. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.06.13 14:58

Tak si prostě pořiď auto s ruční klimatizací. Tam nenastavuješ žádnou konkrétní teplotu, jen přídáváš leplo/zimu tak aby ti to vyhovovalo.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: kokyno*
Datum: 12.06.13 15:14

Díky, tu jsem neznala.

Takže to funguje asi jako zmírající WAVky, člověk musí pro udržení stálé teploty střídavě vypínat a zapínat?

Datum: 12.06.13 15:45

Ne to ne, spíš jako kohoutek u vodovodu. Točením ovladače na jednu stranu přidáváš teplý vzduch, na druhou studený.

.

Proti automatickým klimatizacím co máš v autě asi teď je to "zaostalá technologie ovládání", já jí ale osobně preferuju. Je mi jedno jestli je v autě právě 20 nebo 24 stupňů, je pro mě důležitější jestli je mi zima nebo teplo. A taková pocitová ideální teplota se mění podle nálady, počasí, délky jízdy, toho jak je člověk právě oblečený a tak...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.06.13 14:50

chacha, topeni je prece od toho aby topilo a ne chladilo ;)

doporucuji koupit prenosnou lednici. Jinak klimatizace obvykle ma nejnizsi teplotu 17st. a kvalitni auta maji jeste oznaceni Low, tedy co se klimatizaci podari pod 17. Ale pochybuji ze by "topilo"na 12st.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kokyno*
Datum: 12.06.13 14:53

Tak já chci topit, třeba z -10°C na +12°C.

Datum: 12.06.13 14:51

Potřebuješ prostě auto s ruční klimatizací puštěnou naplno. Automat ti takovou teplotu asi ani nedovolí nastvavit. Ale samozřejmě by to chtělo aby do toho auta předtím celý den nepralo sluníčko a nerozpálilo ho.

Jinak ale taková teplota v autě je dost o zdraví, na co to proboha potřebuješ?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.06.13 17:16

No já nevím... ale v autě mám na klimatizaci plynule nastavitelnou teplotu (po jednom stupni) od 14 Celsia a od 20 se nastavuje po půlstupních...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.06.13 15:51

Já teda nevím, ale nestačilo by pootevřít okno?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.06.13 19:09
avatar
Konečně prvni ženska co neni fur zmrzla a nechce doma 27 stupnu v zimě .
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 13.06.13 10:11

Všechny s manuálním topením - jedním ovladačem se ručně nastavuje rychlost větráku, druhým teplý/ studený vzduch a třetím odkud má foukat.

Automaty většinou s otužilcema nepočítají a pod cca 16°C umí nastavit jen max. chlazení :-/ Tj. u automatu by šlo jedině přepsat program v řídicí jednotce, stačilo by dát větší rozsah teploty... V zimním oblečení je 16°už moc horko a člověk pro topení na např. 12°musí u automatu pořád přepínat mezi LOW a 16° *zed* To je holt ten pokrok, hlavně když ten kdo to vymyslel to dělal jen pro standartní situace... Další supr vylepšení je automatický ostřikovač ke stěračům, např. postříkat si okna a jít je odrbat hadrem se mi jaksi nedaří *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.13 11:13
avatar

Ono to jde i s autem, co má automatickou klimu, v zimě jednoduše stačí vypnout celou klimatizaci (ofuky) (stejně v zimě nefunguje), dát to na minimum a je to, pak se v autě udělá třeba těch zmíněných 13 stupňů ;)

Co se týče chlazení, tak tam bych taky velký rozdíl mezi manuálem a automatem neviděl. Tím že u manuálu nastavíte kolečkem na největší zimu, neznamená, že máte nastaveno třeba 5 stupňů, ale třeba zmiňovaných 16...jelikož se klimatizace do aut montují naprosto stejné (co se týče rozsahu a výkonu) , ať už se jedná o manuál či automat, rozdíl je jen v ovládání a nastavení ;)

Takže v zimě je jedno, jestli automat nebo manuál, obojí se dají vypnout, v létě ten samí případ, jen s tím, že když na obojích nastavíte na minimum, dle mého názoru, rozdíl v teplotě nebude žádný...:)

PS: Já naopak preferuji opak, když jedu v zimě a večer, mám v autě alspoň minimálně 24 stupňů ;)

doplněno 13.06.13 12:57:

Ještě doplním, že většina klimatizací, pokud venku spadne teplota pod cca 3 stupně, nefunguje, a jede jen ofuk :) Jinak nevím jak jinde, ale u fordu, jde kompletně celá klima vypnout, že vůbec nefunguje, ani ofuky, vůbec nic...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: asdfghjklu
Datum: 13.06.13 11:39

Rozdíl v zimě je a to velký. Pokud je venku -10 tak automat na LOW nastaví studený a za chvíli pojedete v mrazáku ;), nad minimem je až cca 15° = pokud je v autě chladněji tak začne skokově naplno topit dokud nevytopí na 15°. A mezi tím není nic, je to digitální 1 nebo 0 *zed*

Vypnout to nejde, musí běžet aspoň ofuk skla..

Přitom by stačilo jednoduše zvětšit možnost nastavení i do chladnějších teplot místo pitomého skoku do minima (= max. chlazení) Holt většina lidí to nepotřebuje a na ostatní výrobce kašle...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bejl
Datum: 13.06.13 11:50

Nechápu, co tady pořád všichni řešíte a blbnete s klimatizací. V zimě -10°C lze každé auto nastavit tak, aby jen mírně přitápělo, tudíž si lze udržovat teplotu třeba na 12°C - proč by se v zimě měla zapínat klimatizace?

Takže odpověď na otázku:

všechna auta, která znám umí topit jen na 8 nebo 12°C. Stačí umět regulovat topení tak, jak se má a nemít ho buď naplno nebo vypnuté. Proto maj všechna auta plynule regulovatelnou klapku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdfghjklu
Datum: 13.06.13 12:04

Pletete si klimatizaci obecně (ta obsahuje větrák, výměník na ohřev vzduchu, výměník pro chlazení vzduchu a klapky směrování) a klimatizaci jako zařízení pro chlazení vzduchu.

Automaty nic mezi minimem (s vypnutým chladicím kompresorem - ten vypínat jde) a minimální nasavitelnou teplotou (obvykle kolem 15°C) neumí - klapku reguluje automat a ručně nastavit nejde, je jen min., pak teplota cca 15° - cca 25° a max. K tomu jde zapínat a vypínat kompresor chlazení (klimatizace). V rozsahu mezi min. a 15°mírně přitápět neumí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: berobass
Datum: 13.06.13 19:44

každe normalni auto s funkčnim topenim

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.