Nejste přihlášen/a.
dobrý den vyjel sem nadržs u sve octávie skroro do sucha a ote natankoval plnou nádrž u Eurooilu nafty bez biosložky zda se mi že auto lepe jede na 4 a 5 převodový stupen a co se spotřeby týká mi klasla při stejnem zpusobu jizda cca o 0,4 litru je to možné nebo sem se naučil jezdit usporneji? :D navic na volnobeh jede docela tišše na diesla oproti třeba shell nebo nebo i benzine na klasickou naftu se 7% biosra***k
takhle jako spotřebitel nemáte reálnou možnost poznat co si do auta tankujete(pokud nejste petrochemik)...,ale jde to zjistit jednak přes info od ČOI,pak i České rafinérské(odkud je mimochodem veškeré palivo na území ČR,at už Shell nebo ONO) případě ústav paliv a maziv...A ano,je pravdou,že EuroOil má naftu bez sajrajtů(mimochodem na výrobu jednoho litru "bio" sajrajtu z řepky je zapotřebí vynaložit přes třicet kaček-takže o ekologii lze jen těžko hovořit)-onu povinnou zákonnou kvótu (tuším min.7%) vykompenzuje distribucí a prodejem přímo bionafty,takže není zapotřebí přimíchávat do klasika nafty...A ano-je pravdou,že motor se chová jinak,líp na klasické řetezce uhlovodíků(rafinace ropy) než na "čurapajzlíky" z řepky...
Osobní skušenost s nafticí RO a Biodiesel ,setadiesel či nyní EKOdiesel.
Vše klasické dehty,tj předkomůrkové,atmosféricky plněné motory.1.Motor 1,7d v S.Ibiza rv85 (1714ccm/44kW?ot)ccaroky 97 - 02- jezdil jsem na naftu,poté co zavedli u OMV seta diesel tak na nějnepřišel mi rozdíl.Jak ve výkonu tak spotřebě,ale nijak extra jsem nesledoval,pak se stalo že mi u rádoby opravaře stála málo přes půl roku a nic se nestalo jak někdo tvrdí(bylo to cca od listopadu do konce června či začátku červce).Potom po X letech přišel jeden z údajně nejlepších starých naftových motorů-Klasika 1,9D od PSA.šlo o P405GRD turbo break (papírově 1,8TD typ A8A,skutečnost-1,9D typ asi 162?Motor se nikdy do 405 nemontil,pocházel ze starší 205 či 309 nebo z nějakého citroenu,měl manotáno k milionu)jezdil jsem ze začátku jen ropu,pak postupně litr,dva až pak i celou nádrž firtovacího oleje.Dlouhodobá spotřeba bez ohledu na délku jízdy a styl a palivo 5l/100km.A můj pocit-na RO jel líp včetně akcelerace!.Jinak pánové netvrdte blbosti že olej je špatný!Vždyť pan Diesel jej původně zkonstruoval na plej a ne na naftu!
A ještě jak bylo nadhozeno-bioethanol či etanol (nevím proč BIO když líh se nevyrábí synteticka jako benzín,ale to je jedno).V xantii na toto jezdím už hodně dlouho a poměr (neberu-li zákonem stanovený poměr tj 5% E v N95 a 15% N95 v E85)od žádný benzín,jen etanol až po poměr 1N:2E a spotřeba je neustále téměř stejná.Je-li v měřeném období delší cesta (kolem 100km)tak je 9,16 není-li delší cesta a všechny jsou městské ,tak + 1dc =9,26
mám dotaz, jak poznám u pumpy naftu bez biosložky? mám 1.9 TD a v poslední době mám pocit, že i volnoběh mám spíše traktor
je to jednoduché, tankujte měsíc naftu bez biosložky, a další měsíc do té samé nafty lejte 7procernt řepkového oleje, pak porovnejte spotřebu
Samozřejmě s řepkou bude o něco vyšší, čeští odborníci na paliva a maziva na to upozorňují jiuž celá léta, teď se to bude řešit v odborných komisisíh EU a logicky očekávám zrušení EU nařízení o přidávání biosložek do nafty, tedy pokud převáží zdravý rozum a ne zájmy pěstitelů řepky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.