Nafta jen na další trasy?

Od: Datum: 11.06.13 09:02 odpovědí: 14 změna: 12.06.13 10:52

Docela často se při koupi automobilu setkávám s tvrzením, že pro delší jízdy je vhodný diesel a pro kratší jízdy benziňák. Jak to vlastně je? Jaké jsou ligické důvody, jsou-li? Děkuji. -miro


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: susen*
Datum: 11.06.13 09:15
nafta se vseobecne vyplati,pokud jezdite delsi trasy,treba kazdy den 50km do prace po dalnici,tam si naftak vezme par litru na sto.zase se ale nafta nehodi do mesta.nejen ze popojizdenim v kolonach,neustalym rozjizdkam a soustavnemu toceni motoru se naftak nici,ale ma uplne stejnou spotrebu,jako benzinak ve stejnem obsahu.co se tyce benzinu,je to asi jedno,ten si vezme ve meste stejne jako na dalnici (tam tak o litr min)
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.06.13 10:16
avatar

4 roky s přeplňovanou naftou(je to francouz,prý vůz výráběn s poruchou předem)... spotřeba v městě menší než benzín, cena za naftu menší než za benzín, spotřeba na dálnici schodná s městskou... to benzín prostě neumí... naložíte auto půl tunou materiálu a spotřeba se dramaticky nezvedne...cena za opravy etc shodná...turbo má přes 120tis km, 90% naježděno v městě a klídek...

Ony se agregáty dělávaly vždy na naftu neb je spolehlivější a úspornější při neměnných otáčkách, proto to doporučení na dálnici kde se počítá s konstantní rychlostí, menší spotřebou ideálně při vezení těžšího nákladu...

Benzín točí, jede rychle a zátěž jde ihned poznat, naopak nafta není svižná, kvůli malých otáček nikdy nebude závodník, ale o to lépe využije krouťák při zatížení do kopce či nákladem...

Navíc starším nafťákům nesvědčilo časté startování, ně vždy dobře hřály... na dálnici tohle motor moc netrápilo...

Dnes, díky přeplňování, modernizaci atd jsou víceméně rozdíly o dost menší než byly...

Pokud něco nesedí, opravte to...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: k2
Datum: 11.06.13 10:16

Podle me je to tvrzeni jeste z dob, kdy se naftove motory dele zahrivaly. Dnesni (ci moderni) dieselovy motor se zahriva plus minus stejne dlouho jako benzin.

Navic veskere poucky o vhodnosti (vyhodnosti) koupi benzin/nafta lze uplatnit jen u novych aut, u ojetin to nemusi byt vzdycky az tak jednoznacne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.13 10:22
avatar

Doporučuji zkusit, jak dlouho se zahřívají naftové motory od Fordu (1,8TDCi a 16TDCi), minimálně se to pohybuje někde okolo 8 minut, kdežto benzín je za 3 minutky v pohodě ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uztobude12*
Datum: 11.06.13 22:39
Tak tady si dovolím nesouhlasit. Novější diesely mají daleko větší účinnost, než ty starší = méňe zbytkového tepla. Starej Ford Tranzit z 93 jsem zahřál do 5min jízdy, novej rv.2009 přes 10min a v zimě se to na 90ce pomalu ani neudrží i kdyš pojedu x hodin.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.13 10:20
avatar

Je to tak, jak uvádí kolegové. Dříve byly rozdíly velké, modernizací se zmenšují. Ale stále platí, že nafta se do nějakých cca 10km nevyplatí, má prvních 10km spotřebu úplně stejnou, jak benzín (né-li větší). Nafta začne správně pracovat až po těch zmiňovaných cca 10km, kdy jde spotřeba rapidně dolů.

Co se týče spolehlivosti, tak nafta má o něco více možných věcí, které se můžou porouchat, kdežto klasický atmosférický benzín jich má míň ;)

PS: Pokud chce člověk trochu sportovní jízdy a říkat svému autu sportovní, musí brát benzín :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.13 10:46
avatar
Je to vcelku jednoduché.nafta je konstrukčně pracovní stroj,a to bez ohledu na stále se zvyšující tlaky vstřikování,moderní vyvažování vibrací atd.,zkratka dieselu vyhovuje úzké spektrum otáček,dlouhý pracovní cyklus a konstantní zátěž...je to stejně jako třeba společenská kvalitní obuv-vydrzite v ni cely den,je v po ho,ale běhat se v ni moc nedá, na běh jsou prostě tenisky...No a tak nějak je to i s benzinem,snese víc,ne i az zas tam choulostivý...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.13 10:47

V zásadě jak píší všichni přede mnou: Pokud budete dojíždět po D1 Praha Brno, tak naftu. Pokud chcete jet celou cestu 160 Km/h na půl plynu s nízkou spotřebou, taky naftu, pokud popojíždět 10 km po městě, tak benzín, pokud závodit brzda plyn bez ohledu na spotřebu, tak benzín s větším objemem. .

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.06.13 12:59

Je taky nutné brát v potaz to, že nafta se u nepoctivých pumpařů daleko častěji pančuje než benzín. Po natankování říznutého benzínu se motoru nic nestane, prostě to nepojede, vyřeší to vyčištění palivové soustavy. Po natankování nekvalitní nafty to v extrémním případě může znamenat výměnu celého vstřikovacího systému za pár desítek tisíc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.13 14:16

Mam naftu jezdim s tim cca 4x do mesíce prahu cca 50 km tam 50 zpátky a nejčasteji jezdim do esta cc 16 km tam a 16 zpátky s pár popojiždenim po vesniic i po meste od jednoho krámku k támhletý bance atd a když človek nerozjiždí jak dobitek vejde se i vemeste do 5,5 litru :) v zime aj v - 15 mi to topilo do 4 ujetych km rychlosti 75 - 80 km a nestežoval jsem si :) co se týká tech vstřikovaču ano je potřeba si dávat pozor kde a co tankujete :) nic mene nafta se vam vylatí i když jedete jen pár delších cest v mesíci. to co tady píši o niče a startovaní je blbost z jednoho duvodu v dnešnich utech ty start/stop systemy (já nejsme příznivce) ale taky to vydrží když to chcipne na každým semaforu a tak nevidim duvod proč by se to nemohlo 2x 3x chcipnu ve meste při přejiždeni z jednoho konce na druhý ;) co se týká benzinu mužeš tam točit opravdu jaký koli sračky vetšinou stačí nnamíchat s kvalitním benzinem a aje vystaráno :) ale bejt tebou nafty bych se vubec nebál jedine ušetříš tím spíš pokud budeš kupovat ojetinu - ale musíš si ji nechat řádne prohlednout at nenaletíš ;)
Neco jiného pak je nové auto tam teprve nastupují ty veci že se vyplati od 25 000 km za rok atd tam je opravdu mnohdy lepší koupt benzin už jen proto že je kolikárt klidne až o 100 tiisc levnejší ve stejném aute a ve stejne výkonové hladine ;) tam bych se pak vubec nerozhodovlla a koupil benzin :)
jestli neco špatne opravte me :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 11.06.13 19:20

Mě osobně se více zamlouvá benzín...naftu bych si koupil jedině na opravdu hodně dlouhé trasy a velké nájezdy

Má averze oproti naftě vznikla částečně z dieselové felicie na které jsem jezdil v práci...v zimě to natočit byl prakticky úkon rovnající se startování pragy V3S...stačilo -10 a prakticky nebyla šance,výměna žhavičů nic neřešila,startéru taky ne...motor měl už prý nízké kompresní tlaky...topení sotva vlažilo po 15km

Felka 1,3 benzín proti tomu byla jako nebe a dudy...bezproblémový start kdykoliv,i v -20,topení už najíždělo po dvou km a po 4 už se nedalo v autě teplem vydržet kdyby se to nestáhlo...motor měl najeto daleko více než ta nafta a měl tlaky v pohodě...spotřeba o litr vyšší než ta nafta...po předělání na LPG náklady ještě nižší...jen mě vadilo to častější podřazování

Dneska už je to prý lepší a jedním naftovým autem taky občas jedu,ale pořád mi benzín voní více...sice spotřeba o litr víc ale radši zvolím benzín

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jarda3*
Datum: 12.06.13 07:04

Pokud ma jit o novejsi dyzl, tak bude hlavne problem s DPF (filtr sazi) - nutno vcas prodat nebo je pak vymena draha (obecne, zalezi jak u ktere znacky) Jinak spotreba je vyrazne mensi a vyrovnanejsi ve vsech rezimech, ohrivani uz je reseno el. prihrivanim, s naftou az takovy problem nevidim... Pokud to ma byt ojetina, je trochu vetsi riziko drahych oprav. Mam jak turbonaftu, tak velkoobjemovy benzin, nakonec i turbobenzin a nejradsi stejne jezdim naftou ;) Jeste by stalo za uvahu novejsi TSI (az na prusvih s rozvody u nekterych VW motoru), ma spotrebu blizici se nafte, spolehlivost a zivotnost zatim dost neznama...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.06.13 09:34
avatar

V dnešní době už výměna DPF není tak bolestivá, jako tomu bylo avizováno před cca 3 lety. Ceny šli u některých výrobců radikálně dolů, navíc se to některé společnosti naučili za pár tisíc čistit ;) takže DPF už bych v dnešní době nebral jako takového extrémního strašáka, jako dřív :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 12.06.13 10:52

Filtr DPF je v mém oku jedna z největších zlodějin na autě...už si nepamatuju kde,ale četl jsem o tom filtru celou obsáhlou recenzi...psalo se tam že filtr DPF ušetří za jeho životnost asi kýbl sazí(hrubý odhad v závislosti na jeho životnosti)...na regeneraci filtru se musí zvýšit objem vstřikované nafty do válce a tím radikálně vzroste spotřeba při regeneraci...tudíž se spálí daleko více paliva než kdyby filtr nebyl,to za prvé a za druhé na jeho výrobu a likvidaci se také jistě spotřebuje velké množství energie a vzácných kovů...je to výhoda pro obě strany,bu... z european union a její ekonormy se nažerou a ropná lobby taky

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.