Nejste přihlášen/a.
Docela často se při koupi automobilu setkávám s tvrzením, že pro delší jízdy je vhodný diesel a pro kratší jízdy benziňák. Jak to vlastně je? Jaké jsou ligické důvody, jsou-li? Děkuji. -miro
4 roky s přeplňovanou naftou(je to francouz,prý vůz výráběn s poruchou předem)... spotřeba v městě menší než benzín, cena za naftu menší než za benzín, spotřeba na dálnici schodná s městskou... to benzín prostě neumí... naložíte auto půl tunou materiálu a spotřeba se dramaticky nezvedne...cena za opravy etc shodná...turbo má přes 120tis km, 90% naježděno v městě a klídek...
Ony se agregáty dělávaly vždy na naftu neb je spolehlivější a úspornější při neměnných otáčkách, proto to doporučení na dálnici kde se počítá s konstantní rychlostí, menší spotřebou ideálně při vezení těžšího nákladu...
Benzín točí, jede rychle a zátěž jde ihned poznat, naopak nafta není svižná, kvůli malých otáček nikdy nebude závodník, ale o to lépe využije krouťák při zatížení do kopce či nákladem...
Navíc starším nafťákům nesvědčilo časté startování, ně vždy dobře hřály... na dálnici tohle motor moc netrápilo...
Dnes, díky přeplňování, modernizaci atd jsou víceméně rozdíly o dost menší než byly...
Pokud něco nesedí, opravte to...
Podle me je to tvrzeni jeste z dob, kdy se naftove motory dele zahrivaly. Dnesni (ci moderni) dieselovy motor se zahriva plus minus stejne dlouho jako benzin.
Navic veskere poucky o vhodnosti (vyhodnosti) koupi benzin/nafta lze uplatnit jen u novych aut, u ojetin to nemusi byt vzdycky az tak jednoznacne.
Doporučuji zkusit, jak dlouho se zahřívají naftové motory od Fordu (1,8TDCi a 16TDCi), minimálně se to pohybuje někde okolo 8 minut, kdežto benzín je za 3 minutky v pohodě
Je to tak, jak uvádí kolegové. Dříve byly rozdíly velké, modernizací se zmenšují. Ale stále platí, že nafta se do nějakých cca 10km nevyplatí, má prvních 10km spotřebu úplně stejnou, jak benzín (né-li větší). Nafta začne správně pracovat až po těch zmiňovaných cca 10km, kdy jde spotřeba rapidně dolů.
Co se týče spolehlivosti, tak nafta má o něco více možných věcí, které se můžou porouchat, kdežto klasický atmosférický benzín jich má míň
PS: Pokud chce člověk trochu sportovní jízdy a říkat svému autu sportovní, musí brát benzín
Je taky nutné brát v potaz to, že nafta se u nepoctivých pumpařů daleko častěji pančuje než benzín. Po natankování říznutého benzínu se motoru nic nestane, prostě to nepojede, vyřeší to vyčištění palivové soustavy. Po natankování nekvalitní nafty to v extrémním případě může znamenat výměnu celého vstřikovacího systému za pár desítek tisíc.
Mam naftu jezdim s tim cca 4x do mesíce prahu cca 50 km tam 50 zpátky a nejčasteji jezdim do esta cc 16 km tam a 16 zpátky s pár popojiždenim po vesniic i po meste od jednoho krámku k támhletý bance atd a když človek nerozjiždí jak dobitek vejde se i vemeste do 5,5 litru v zime aj v - 15 mi to topilo do 4 ujetych km rychlosti 75 - 80 km a nestežoval jsem si
co se týká tech vstřikovaču ano je potřeba si dávat pozor kde a co tankujete
nic mene nafta se vam vylatí i když jedete jen pár delších cest v mesíci. to co tady píši o niče a startovaní je blbost z jednoho duvodu v dnešnich utech ty start/stop systemy (já nejsme příznivce) ale taky to vydrží když to chcipne na každým semaforu a tak nevidim duvod proč by se to nemohlo 2x 3x chcipnu ve meste při přejiždeni z jednoho konce na druhý
co se týká benzinu mužeš tam točit opravdu jaký koli sračky vetšinou stačí nnamíchat s kvalitním benzinem a aje vystaráno
ale bejt tebou nafty bych se vubec nebál jedine ušetříš tím spíš pokud budeš kupovat ojetinu - ale musíš si ji nechat řádne prohlednout at nenaletíš
Neco jiného pak je nové auto tam teprve nastupují ty veci že se vyplati od 25 000 km za rok atd tam je opravdu mnohdy lepší koupt benzin už jen proto že je kolikárt klidne až o 100 tiisc levnejší ve stejném aute a ve stejne výkonové hladine tam bych se pak vubec nerozhodovlla a koupil benzin
jestli neco špatne opravte me
Mě osobně se více zamlouvá benzín...naftu bych si koupil jedině na opravdu hodně dlouhé trasy a velké nájezdy
Má averze oproti naftě vznikla částečně z dieselové felicie na které jsem jezdil v práci...v zimě to natočit byl prakticky úkon rovnající se startování pragy V3S...stačilo -10 a prakticky nebyla šance,výměna žhavičů nic neřešila,startéru taky ne...motor měl už prý nízké kompresní tlaky...topení sotva vlažilo po 15km
Felka 1,3 benzín proti tomu byla jako nebe a dudy...bezproblémový start kdykoliv,i v -20,topení už najíždělo po dvou km a po 4 už se nedalo v autě teplem vydržet kdyby se to nestáhlo...motor měl najeto daleko více než ta nafta a měl tlaky v pohodě...spotřeba o litr vyšší než ta nafta...po předělání na LPG náklady ještě nižší...jen mě vadilo to častější podřazování
Dneska už je to prý lepší a jedním naftovým autem taky občas jedu,ale pořád mi benzín voní více...sice spotřeba o litr víc ale radši zvolím benzín
Pokud ma jit o novejsi dyzl, tak bude hlavne problem s DPF (filtr sazi) - nutno vcas prodat nebo je pak vymena draha (obecne, zalezi jak u ktere znacky) Jinak spotreba je vyrazne mensi a vyrovnanejsi ve vsech rezimech, ohrivani uz je reseno el. prihrivanim, s naftou az takovy problem nevidim... Pokud to ma byt ojetina, je trochu vetsi riziko drahych oprav. Mam jak turbonaftu, tak velkoobjemovy benzin, nakonec i turbobenzin a nejradsi stejne jezdim naftou Jeste by stalo za uvahu novejsi TSI (az na prusvih s rozvody u nekterych VW motoru), ma spotrebu blizici se nafte, spolehlivost a zivotnost zatim dost neznama...
V dnešní době už výměna DPF není tak bolestivá, jako tomu bylo avizováno před cca 3 lety. Ceny šli u některých výrobců radikálně dolů, navíc se to některé společnosti naučili za pár tisíc čistit takže DPF už bych v dnešní době nebral jako takového extrémního strašáka, jako dřív :D
Filtr DPF je v mém oku jedna z největších zlodějin na autě...už si nepamatuju kde,ale četl jsem o tom filtru celou obsáhlou recenzi...psalo se tam že filtr DPF ušetří za jeho životnost asi kýbl sazí(hrubý odhad v závislosti na jeho životnosti)...na regeneraci filtru se musí zvýšit objem vstřikované nafty do válce a tím radikálně vzroste spotřeba při regeneraci...tudíž se spálí daleko více paliva než kdyby filtr nebyl,to za prvé a za druhé na jeho výrobu a likvidaci se také jistě spotřebuje velké množství energie a vzácných kovů...je to výhoda pro obě strany,bu... z european union a její ekonormy se nažerou a ropná lobby taky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.