Problém při starovaní - startér

Od: Datum: 10.06.13 17:31 odpovědí: 9 změna: 10.06.13 20:19

Ahoj pánové mám Polo 1.4i 44kw 8ventil rok 1999(6N2) mám problém při statování,baterka cca měsíc stará,tak že je dobrá,odskoušel jsem jí! Přejdu k problému,chci nastarovat,ale motor se sotva otočí jako by to neutáhl startér,ale baterka je tak silná, třeba až na 6 pootoční(sotva se otočí) auto chytně,díky silné baterce,pochybuji že to bude starterem,když má cca 3 měsíce nové uhlíky:( tak prosím za rady.doufám že nebude nic s motorem,ale to by mi asi nejelů vubec


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.06.13 17:49
avatar

Mohla by to být špatná kostra od baterky. Kdysi dávno mi tohle uděla Škůdka, koupil jsem novou baterku, protože stará už s motorem sotva otočila. Po zapojení nové baterky auto startovalo úplně stejně jako na starou. Ještě jednou jsem ji přikostřil a bylo po problému.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.13 17:59
avatar

přikostři pořádným start kabelem motor přímo s mínusu baterie a skus start pokud to pude natáhni novou kostru

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.13 18:17
avatar

Startér může mít nové uhlíky,ale pokud má vydřená ložiska,může se přilepit rotor na stator a ten se neotočí.Zkus ložiska vyměnit.Očisti kontakty spínače startéru.Pokud jsou tam napálené pecky,také to proud nedá.

Změř také proudový odběr při startování.Měl by být až 600 A.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.13 20:05
avatar

600 A při objemu 1.4 litru? Felicie 1.3 má startér 1 nebo 1,2 kW, to je 80-100 A, tenhle určitě nemá o moc víc...

doplněno 10.06.13 20:14:

Startér nepotřebuje žádný "dlouhodobý výkon", ani k tomu není dělaný.

Zmíněný startér měl, pokud si dobře pamatuji, baterii se startovacím proudem max. 360 A.

doplněno 10.06.13 20:30:

Ale i tak si myslím, že 600 A je přehnané. Nárazový proud 150-200 A bych bral, ale více ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmenovity
Datum: 10.06.13 20:09
Neni tech 1kW jmenovity vykon (tj. dlouhodobeji udrzitelny)? Spickovy (chvilkovy) muzu byt daleko vyssi. Bohuzel jsem ted v rychlosti nenasel zadny katalogovy list toho starteru, abych se podival na parametry toho elektromotoru.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmenovity
Datum: 10.06.13 20:19
"Dlouhodoby" a "chvilkovy" se vzdycky musi brat s ohledem na predpokladane typicky pouziti.
Tedy v pripade starteru bych "chvilkove" videl jako proudovy naraz po sepnuti (a s tim souvisejici ohrati kabelu a izolace) a jako "dlouhodoby" bych videl tak 5 sekund, kdyz lidi drzi klicek, protoze jim auto z nejakeho duvodu jineho nez slaba baterie nechce nastartovat.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepiik
Datum: 10.06.13 18:26

Ted jsem to zkusil a uč netočí starter vubec,baterka ok starter je horký jek cip,tak ho zkusím vyndat a pročistit

Od: pepiik
Datum: 10.06.13 19:27

Hotovo,byl spečenej uhlík,ale totálně! Takže děkuji za rady,ted točí jak raketa

Od: rychlik*
Datum: 10.06.13 19:39
Sakra, ty jsi rychlik! Mit to za hodinu vyndane, rozebrane, vycistene, namontovane zpet, vyzkousene a jeste o tom napsat na Internet! Klanim se pred tebou.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.