Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pružiny - tlumiče - funkce

Od: bartel odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na autě jsou vždy tlumiče a pružiny. K čemu tam jsou jak tlumiče tak pružiny?

Jakou mají rozdílnou funkci? Nemohli by tam být jen třeba pružiny?

Děkuji za vysvětlení

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

aby byl zajištěn trvalý styk gumy s cestou a taky komfort.. vinuté pružiny nemůžou být samostatně protože kmitají... by tě to s tím autem po přejetí nerovnosti vystřelilo na mars..

k2

A dodal bych, ze listove pruziny, hydraulicke pruzeni ci vzduchove pruzeni "klasicke" tlumice nepotrebuje, protoze maji zaroven tlumici funkci.

"..listove pruziny... ...klasicke tlumice nepotrebuje..."

Dobrá teorie, ale zkoušel jste s tím někdy jet? *ee*

 

figurek*
hodnocení

0x

tlumiče tlumí rozkmitávání pružin. Bez tlumičů by se pneumatiky sjížděly dohranata.

tak to je uplně ten nejmeně podstatný detajl který bych zmínil... s tím autem bez tlumičů se totiž vubec nedá jet... na starém golfu mi v mrazu zamrzly a to auto se nedá udržet po přejetí nerovností na cestě... věci mi v kufru skakaly buh ví jak vysoko :D

 

bartel
hodnocení

Aha to mě nenapadlo.

Jak by se ty pneu mohli sjíždět do hranata?

asd*

Zajdi do pneuservisu a nech si ukázat "oskákaný" pneu. Prostě pneu s nefunkčním tlumičem po silnici hopsá a ojíždí se jen v některých místech = do hranata.

Pružina pruží a tlumič jí brzdí - bez tlumiče by se auto na hrbolu rozhoupalo a houpalo by se pořád. S tlumičem se rozhoupe a tlumič houpání zabrzdí.

 

hodnocení

0x

Pružiny slouží k pohodlnější jízdě,zejména na nerovném terénu - výtluky o pod. Stačí si představit jízdu koňského potahu s vozem a neodpérovaným podvozkem. Při jízdě každá nerovnost, každý přejetý kámen je cítit na sedadle kočího.

Hlavním významem tlumiče pérování je tlumit vlasrnosti pružin se rozkmitat, zejména pružin vinutých , což by se přenášelo na podvozek a celé vozidlo. Funkce tlumiče spočívá v tom, že při jeho stlačování neklade téměř žádný odpor a naopak při jeho roztahování je kladen daleko větší odpor. Tímto brání volnému (neomezenému) rozpínání stlačené pružiny a jejímu rozkmitání. Všechny ostatní důsledky nepřítomnosti (vady) tlumičů a pérovaní jsou následné a také nežádoucí . -miro.

 

fachman
hodnocení

0x
zdravím,
u klasickýho odpružení vozidla je tlumič a pružina. Auto bez tlumičů je jak na vodě nic neuklidnuje rozkmitánou pružinu. A auto bez pružiny by vlastne nebylo jízdné , prostě by seedělo na dorazech protože tlumič jenom tlumí ten ma prutokový ventil . V praxi : při průjezdu zatáčkou tlačí pružina a lechce tlumič na kolo a kolo na vozovku a drží jeho stopu bez tlumiče by se mohlo rozskákat a tim vynášet. Tlumičů je smousta př: tlumení sensatrac což je tlumič s proměnlivou tuhostí tzn že je třeba do pulky stlačení mekký a pak ztuhne atd... A u pružin to samé ti mají také progresivytu. Nejpohodlější odpružení je hydropneumatické tam není potřeba pružina ani tlumič ... Atd atd atd
Progresivita : změna tuhosti při ruznem zatížení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]