Pružiny - tlumiče - funkce

Od: Datum: 07.06.13 12:34 odpovědí: 9 změna: 07.06.13 21:05

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na autě jsou vždy tlumiče a pružiny. K čemu tam jsou jak tlumiče tak pružiny?

Jakou mají rozdílnou funkci? Nemohli by tam být jen třeba pružiny?

Děkuji za vysvětlení


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.06.13 12:38

aby byl zajištěn trvalý styk gumy s cestou a taky komfort.. vinuté pružiny nemůžou být samostatně protože kmitají... by tě to s tím autem po přejetí nerovnosti vystřelilo na mars..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 07.06.13 12:43

A dodal bych, ze listove pruziny, hydraulicke pruzeni ci vzduchove pruzeni "klasicke" tlumice nepotrebuje, protoze maji zaroven tlumici funkci.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.13 13:10
avatar

"..listove pruziny... ...klasicke tlumice nepotrebuje..."

Dobrá teorie, ale zkoušel jste s tím někdy jet? *ee*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.13 12:41
avatar

tlumiče tlumí rozkmitávání pružin. Bez tlumičů by se pneumatiky sjížděly dohranata.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.13 13:06

tak to je uplně ten nejmeně podstatný detajl který bych zmínil... s tím autem bez tlumičů se totiž vubec nedá jet... na starém golfu mi v mrazu zamrzly a to auto se nedá udržet po přejetí nerovností na cestě... věci mi v kufru skakaly buh ví jak vysoko :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bartel
Datum: 07.06.13 12:47

Aha to mě nenapadlo.

Jak by se ty pneu mohli sjíždět do hranata?

Od: asd*
Datum: 07.06.13 13:07

Zajdi do pneuservisu a nech si ukázat "oskákaný" pneu. Prostě pneu s nefunkčním tlumičem po silnici hopsá a ojíždí se jen v některých místech = do hranata.

Pružina pruží a tlumič jí brzdí - bez tlumiče by se auto na hrbolu rozhoupalo a houpalo by se pořád. S tlumičem se rozhoupe a tlumič houpání zabrzdí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 07.06.13 13:08

Pružiny slouží k pohodlnější jízdě,zejména na nerovném terénu - výtluky o pod. Stačí si představit jízdu koňského potahu s vozem a neodpérovaným podvozkem. Při jízdě každá nerovnost, každý přejetý kámen je cítit na sedadle kočího.

Hlavním významem tlumiče pérování je tlumit vlasrnosti pružin se rozkmitat, zejména pružin vinutých , což by se přenášelo na podvozek a celé vozidlo. Funkce tlumiče spočívá v tom, že při jeho stlačování neklade téměř žádný odpor a naopak při jeho roztahování je kladen daleko větší odpor. Tímto brání volnému (neomezenému) rozpínání stlačené pružiny a jejímu rozkmitání. Všechny ostatní důsledky nepřítomnosti (vady) tlumičů a pérovaní jsou následné a také nežádoucí . -miro.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fachman
Datum: 07.06.13 21:05
zdravím,
u klasickýho odpružení vozidla je tlumič a pružina. Auto bez tlumičů je jak na vodě nic neuklidnuje rozkmitánou pružinu. A auto bez pružiny by vlastne nebylo jízdné , prostě by seedělo na dorazech protože tlumič jenom tlumí ten ma prutokový ventil . V praxi : při průjezdu zatáčkou tlačí pružina a lechce tlumič na kolo a kolo na vozovku a drží jeho stopu bez tlumiče by se mohlo rozskákat a tim vynášet. Tlumičů je smousta př: tlumení sensatrac což je tlumič s proměnlivou tuhostí tzn že je třeba do pulky stlačení mekký a pak ztuhne atd... A u pružin to samé ti mají také progresivytu. Nejpohodlější odpružení je hydropneumatické tam není potřeba pružina ani tlumič ... Atd atd atd
Progresivita : změna tuhosti při ruznem zatížení
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.