Brzdové destičky vs kotouče

Od: Datum: 05.06.13 21:12 odpovědí: 11 změna: 06.06.13 09:13

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Když se mění destičky, musí se vždy měnit i kotouče? Přední náprava. Na autě je najeto 40000 km. Děkuji za odpověd.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: k2
Datum: 05.06.13 21:17

Nemusi, kotouce se meni tehdy, je-li jejich tloustka pod mez danou vyrobcem,nebo jsou-li nejak jinak poskozene.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jandula*
Datum: 05.06.13 21:37

děkuji:)

Od: bambula*
Datum: 05.06.13 21:18

Samozřejmě se nemusí vždy měnit kotouče.Pokud není skřivený nebo už příliš slabý,není důvod je měnit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.13 21:24

dobrý večer,

při tak malém nájezdu km nebude pravděpodobně potřeba měnit kotouče. V pokynech na údržbu bývá uvedena jejich minimální tlouštka, pod kterou určitě ne, takže raději je přeměřte, protože záleží na stylu jízdy.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 05.06.13 21:31
avatar

rada je v podstatě jednoduchá pokud při brždění nepozorujete vybrace které se přenáší nejčastěji do volantu vyměnte jen destičky

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 05.06.13 21:36

dabel - to je blbost, vibrace způsobují zvlněné kotouče a ne obroušené. V případě zvlněných se přesoustruží, v případě obroušených se vymění.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 05.06.13 21:57
avatar

Pokud se kotouče sjedou dost, tak ty vibrace tam jsou ;) s tím soustružením je to v dnešní době taky problém, pokud se jednou zvlní kotouč (odvětrávaný, chlazený vzduchem), po jeho přesoustružení se pak zvlní zase, to je má zkušenost s jedním z výrobců :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.13 09:13

Napíšu něco z praxe. Nechlazené sjeté kotouče se zvlní málokdy. U chlazených se to občas stává, jenže tady není problém primárně v tloušťce kotoučů, ale ve stavu célé přední nápravy. Ta dokáže zvlnit i nové kotouče. Je jasné, že čím je na kotouči méně materiálu, tím jí to jde lépe.

Třeba včera jsem měnil na Audi 80.

Nový kotouč má 13mm, předepsaná minimální tloušťka je 11mm. Zákazník přijel s 8mm. Žádné vibrace tam nebyly. Kdyby mu nedošly destičky, tak jezdí dál.

Proto nelze napsat pravidlo, že sjeté kototouče = vibrace. Tak to není.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.06.13 22:02
avatar

pokud je kotouč již slabý tak se stejně po nákým brždění zvlní takže bych to jako blbost neviděl

navíc já nejsem příznivec stáčení kotouču pokud se jednou zvlní tak je většinou na vině materiál kotouče a zvlní se zas

je tu možnost že se zvlní i vinou šoféra ale to musí bejt šofér prase a ještě musí mít smůlu na počasí :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.13 08:29
avatar

Jak ovlivní počasí zvlnění kotoučů *sok*?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.13 08:53
avatar

magdon-úplně jednoduše-stačí po intenzivním brždění "šikovně" profrčet louži(tím je míněno to počasí,čili deštivo),tepelně namožené kotouče se rázem prudce schladí(obdoba kalení) a povrch materiálu "neunese" pnutí a je to...Zkrátka zvlnit kotouč není problém,a to i úplně nový...

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.