Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem včera jsem si koupil skoro veterána Favorita na LPG. Ale mám menší problém když jede na lpg nemá dostatečný tah.Když sešlápnu plyn tak se cuká musím sešlapovat pozvolně a u třech tisíc to žačne zase sukat. Kamarád mi říkal, že je to možná bohatostí a , že je tam šroubek, kterým se to šteluje. Nemáte stím také někdo zkušenosti?Díky Všem
Tak to může dělat více věcí. Začal bych tím, že bych vyměnil svíčky. Já používám Brisk DR 15 YS. Mám Favorita r.v. 1990.136 tedy ten s vyšší kompresí. Pokud výměna svíček nepomůže, pak bych řešil bohatost směsi, ale pokud není příliž vysoká ani nízká spotřeba, bylo by to pravděpodobně zvtvrdlými membránami v reduktoru, repasní sada stojí kolem 400 Kč a více.Jinak pokud auto cuká i při jízdě na benzín, pravděpodobně je závada v zapalování. Ale to z dotazu nepředpokládám. Jinak předpokládám, že je to karburátor? Má v motorovém prostoru plastový kryt vzduchového filtru a přepínač na LPG máte s mizipolohou?
doplněno 01.06.13 08:30:Jinak tady přikádám obrázek. Takhle to mám já. Někdy bývá jen jedna hadice, ale to je časté u felicií. U Favoritů se dávaly často 2.
Tohle je stará fotka. To byla první věc, kterou jsem po koupi auta předělával. Při provozu na LPG se membrána čerpadla "žvejkala" nasucho až přestala těsnit a propouštěla benzín do oleje. Navíc při přepínání z BA a LPG docela dlouho trvalo, že se spotřeboval benzín tak o 500 m jízdy víc.
Ano. Někdy tam jsou i 2 hadice a 2 šroubky někdy jedna. Těmito šroubky se nastavuje bohatost směsi. S tím bych ale ještě počkal, při špatně nastavené směsi (chudé) by se mohly velice zahřívat ventily. Raději vyzkoušejte vyměnit svíčky. Jinak ten vrchní šroubek na reduktoru (na tom kulatém plochém) je na nastavování volnoběhu a dole na odkalování reduktoru. S volnoběhem bych také pokud auto nechcípá raději nemamipuloval, protože z vlastní zkušenosti vím, že jakmile se s tímto šroubkem pohne, je to na vícekrár, protože membrány si poté sedají a volnoběh se ještě asi 400 km ustaluje.
Chudé směsi se není třeba bát. Favorit má už tvrzená sedla ventilů, které vydrží neskutečně mnoho.
Podpálený ventil jsem u 1.3 ohv viděl jen v případě, že majitel se vykašlal na seřizování vůle a ventil se už nedovíral. Ale to už musel ujet pořádnou řádku km. Jinak občas dojede favo-felicie bez vůlí na výfukových ventilech. Majitel si vždy stěžuje na špatný chod motoru. Ventily se seřídí a už zase jezdí jako fík.
Sám mám najeto přes 150tis na LPG u 1.3MPI s lambda až 1,6. Celkově má moje hlava najeto cca 300tis. Je tomu 3týdny zpět, co jsem měl zrovna v ruce přístroj na měření na komprese, tak jsem rovnou změřil na ní tlaky. Všechny válce ukázaly cca 13bar.
Tak jsem točil a točil, zkoušel a zkoušel, a nic už nejde plyn asi to budu muset nechat na odporníka. Je tam jeden šroub jak je na fotce přímo na reduktoru a druhý na hadici, ale nějak to nefunguje bohužel no. Točil jsem tím i tím, ale nic nejde stále to chcípá asi jsem to přepísknul
Ahoj.Jezdím na LPG už dvacet let,ale na seřízení jezdím do servisu.Mohu doporučit HL Propan,servis mají v Královopolské str.Brno(vjezd z Křižíkovy ul.)tel.532045575.Jinak záleží na typu motoru(karburátor nebo vstřik),je-li to karbec,na hadici(průměr asi 25 mm) od reduktoru ke karbecu je šroub s pružinou na bohatost směsi,skusil bych o půl až jednu ot.vyšroubovat,jak se to projeví.Ale vypadáš na to,že tomu nerozumíš,zajed do toho servisu,vyplatí se to.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.