Cukání, kolísavý volnoběh, zvýšené otáčky, šp

Od: Datum: 28.05.13 22:14 odpovědí: 4 změna: 30.05.13 12:32

Zdravím, mám problém s Ventem 1.9 TDI 66kW.
Auto často velice špatně chytá, musím dlouze a několikrát točit, než chytne. Volnoběh po startu občas kolísá, zhruba mezi 800 - 1100 ot/min., někdy se drží okolo 850, jindy zase okolo 1100, občas se stane, že jedu a motor třeba dvakrát zacuká.
Co by mohlo být příčinou? VAG hlásil vadu na snímači otáček motoru a taky snímač hmotnosti vzduchu.
Dnes jsem objevil další projevy a to chcípání auta při vytočení na 5. r.s. nad 2500 ot/min., bublinky od filtru k čerpadlu, v celkem dost velké míře.
Výpis z VAGu sem mohu opsat, kdyby byl potřeba.
Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 29.05.13 15:27

" bublinky od filtru k čerpadlu " Co si pod tím představit? Každopáně zavdušňující soustava je problém, to chce nejprve odstranit a pak teprve zkoumat dál, kdeje problém jestli nepřestane.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.13 16:17

zkontroluj vedení paliva... ty špatne starty s tím můžou dost uzce souviset.. kdyby jsi na nic nepřišel tak zkus natankovát plnou nadrž a sleduj..jinak muže to padat do nouzaku kvuli te váhy... chce to i nalogovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: wenzel
Datum: 29.05.13 17:51

S tím volnoběhem, cukáním a kolísáním otáček jsem měl nedávno víceméně stejné problémy (i když na jiném autě), vyřešilo se to vyčištěním škrtící klapy a výměnou palivového filtru, od té doby pohodička.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jodo*
Datum: 30.05.13 12:32

Dnešní motory jsou bohužel tak přecpané eko-kravinami, že pokud se vám nějaká (i nedůležitá) součástka pokazí, nebo se dostane mimo tolerance, tak je to skoro na výměnu motoru, protože najít onu maličkost, dokáže jen skutečný machr, který tomu motoru perfektně rozumí. V servisech se to řeší metodou pokus omyl. Diagnostika zobrazí nějakou závadu, vymění se to. Jenže často je ta závada jen následkem nějaké jiné závady, takže dostanete fakturu na 20 000kč a auto spravené není. Pokud vám to hlásí špatnou váhu vzduchu, ale spotřeba zůstává stejná, můžete to ignorovat. Kdyby byl špatný Hallův snímač, auto by vůbec nenastartovalo, ledaže by vynechával jen občas, v takovém případě bych to viděl na špatný kontakt v jeho konektoru. Opravte mě někdo, jestli hlásám bludy.

doplněno 30.05.13 12:41:

Jinak jsem ještě vyčetl, že pokud se čidlo sundá, nebo vymění, musí se udělat jednoduchá kalibrace. Se zahřátým motorem na volnoběh, 3x vytočit motor do maxima a zpět, aby si řídící jednotka čidlo "osahala."

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.