Nejste přihlášen/a.
Přeji pěkný den.
Poradí někdo , proč se mně , nesrovnatelně více opotřebovávají přední pneumatiky ale jen na vnitřní straně dezénu , v šířce cca 5 cm.
doplněno 09.02.09 15:19:Sbíhavost kol mám seřízenou
POKUD TO PÍŠETE PŘESNĚ, TAK PŘESNĚ JE TO ZPŮSOBENO ROZBÍHAVOSTÍ KOL.
"Sbíhavost kol mám seřízenou" **** a dobře? NE
Moc děkuji za podnětné rady a doporučení. Sbíhavost je seřízena , čepy jsou také vpřádku , byl jsem před dvěma měsíci na STK.Zajímavé je , že se ojíždí jen vnitřní hrana ( část) dezéhu , ostatní část dézenu je sjeta max. o 30 %.Při vadné sbíhavosti ,pokud by nebyla jiná příčina ,by se snad měla rovnoměrně opotřebovat celá šiře dezénu. Dík za další náměty možných závad.
miro, takto to není. Zjistěte jinde jakou máte sbíhavost. Zastavte se v pneuservisu a zeptejte se proč se ojíždí. Je to třeba vidět, proto píšu, jestli je to tak jak píšete. Pneu se nejčastěji sjíždí: rovnoměrně to je OK, vnitřní část rozbíhavost, vnější část sbíhavost, střed pneumatik přehuštěno, kraje pneu podhuštěno, sjeté plošky či pilky tlumiče, atd. Ale vždy je to NUTNĚ vidět, jinak je to jen odhad na dálku.
milancukrar - lepší to nešlo napsat a jestli má všechno v pořádku, tak je špatně upečenej běhoun-protektor. Jediná rada = včas otočit pneu na ráfku a pak je poslat dozadu (když hodí do kufru 4 pytle cementu a ňáký dlaždičky, tak vono se srovná - dřív jsme hlavně hlídali, aby se to nesjelo na plátno).
udělat geometrii plus vyvážení pneumatik a kontrolovat pravidelně tlak v pleumatikách. Jinak přední se vždycky opotřebovávají víc...je na nich náhon a větší tíha - motor, brzdí se atd.
Přesně tak. Může to značit že odcházejí nějaké čepy. Stejně tak i jen a pouze špatně seštelovanou geometrii předních kol.
servisu vám pomohou.
Správné sjíždění pneumatiky probíhá po celé ploše dezénu. Pokud budete jezdit na přefoukaných pneu, sjede se víc vnitřek, pokud na podhuštěných, budou se sjíždět víc okraje. s vaším problémem je spíš velká rozbíhavost kol. Dobrý mechanik vám to seřídí na počkání za 30minut maximálně.
doplněno 09.02.09 16:54:Geometrii máte seřízenou? Otázka je zda li dobře. Pokud mi napíšete jaké auto máte, dodám vám data o úhlech. Tak si je porovnejte s těmi jaké vám tam mechanik dával. To že se pneumatika sjíždí jen vevnitř či venku značí špatně seštelovanou geometrii. Pokud nedošlo k nějaké jiné závadě na řízení či uchycení kola.
Pokud jsou čepy v pořádku tak už zbývá jen geometrie. Tam bych to ojetí reklamoval, ať vám dají nějakou náhradu a seštelůjí znovu zbíhavost. I když to se vám nejspíš nepovede ale třeba jsou solidní?
Pokud mas SKUTECNE v poradku sbihavost a cele zaveseni je take v poradku (amatersky neopravovane, nedostalo zadny stos, klouby nejsou nadmerne vybehane, tlumice zdrave), tak mi napada:
Nemas snizeny pruziny a tlumice?
Nepretezujes nejak vpredu vuz?
Nemas pneumatiky s nesymetrickym vzorkem?
Nemas pneumatiky s nesymetricky umistenou vyztuhou a nandane obracene? Tedy leve na prave a naopak?
Mně to připadá jako by pneumatiky se stýkali s vozovkou jen tou částí která se nadměrně opotřebovává. Že místo odklonu kola , mají kola příklon a ten by se asi mohl změnit při unavených průžinách odpružení přední nápravy.. Pokud se týká parametrů geometrie tak mám katalog. Děkuji.
Tak teď nevím jak to myslíte? Odklon, či příklon toho šenklu na kterým je kolo, je neměnný. Stlačení nebo unavení pružiny na něj nemá vliv. Já bych vzal dva třímetrový jekle, musí být rovné. Přivázal ke kolu skrz disk nebo nějak jinak , aby byly souběžně s ráfkem a změřil rozbíhavost. Nejdříve na vzdálenosti 1m od středu kola a pak na 2m od středu kola. Sbíhají se nebo rozbíhají?
Kdysy jsem si takhle dělal sbíhavost na žigulíku sám, podle knihy. Ale tam byla výhody že tam bylo popsáno kolik cm se to na tom jednom metru sbíhá. Každopádně se to dá podle ůhlu spočítat nebo si to nakreslit v CADu a člověk to hned vidí. Akorát to musí být dobře vymezený na tý pneu aby byla stejná vzdálenost od ráfku na obou stranách tyčky, a tyčka šla vlastně ideálně souběžně s ráfkem.
Nemenny je priklon rejdove osy.
Odklon kola lze u nekterych aut. Treba uz i u stare skodovky sel otacenim vystredniku na svislem cepu. U McPhersonu u mnohych aut nastavenim v hornim uchyceni - bud opet vystrednik, nebo pootaceni primo uchytu.
U nekterych aut dokone i stelovatelnou dylkou dolniho ramena - vetsinou zadni napravy.
U vsech aut lze menit odklon kola silnou ranou z boku.
Ale samozrejme jak spravne radi ostatni, nejprve PORADNA kontrola sbihavosti.
Respektive rozbihavosti.
POZOR. Pokud je hnaci naprava predni a kolo ma negativni polomer rejdu (castejsi, ale ne pouze), dela se sbihavost. V pripade pozitivniho polomeru rejdu kola se nastavuje rozbihavost.
Takze bacha, jestli si jenom mechanik nesplet +/-.
Pane " axus" některým věcem jak uvádíte o geometrii řízení nerozumím zcela ( negativní poloměr rejdu , seřizování odklonu kola na svislém čepu , měnění odklonu silnou ranou a pod.)
Měl bych zájem problematiku geometrie řízení prodiskutovat . Pokud jste ochoten trak založte novou otázku. Nashledanou - miro.
Pokud mate zajem, zaloze dotaz a ja rad odpovim. Sam nevim, jak bych takovy dotaz zalozil - na co bych se ptal? Kinematika a dynamika podvozku...jo, to je moje
To s tou ranou z boku byl samozrejme vtip - pokud dostatecne silne bouchnete z boku do kola, tak se odklon kola zmeni urcite = rozhodi se geometrie. Napriklad kdyz ve smyku buchnete kolem o obrubnik. Proste vtip.
Přední rejdová kola bývají odkloněná od svislice.To má důvod pro lehčí natáčení rejdových kol do rejdu. U mého vozu je předepsáno cca 0,5 úhlového stupněa ve skutečnosti na vozidlemám opačný tedy záporný odklon. Právě odklon kola je korigován sbíhavostí. Zde bych viděl hlavní důvod sjíždění vnitřní části pneu. Protože pak kolo jede trvale po vnitřní části pneumatiky. A není li správná sbíhavost , situace se jen zhoršuje. U mého vozidla je předepsána nulová sbíhavost.
no je možné, že jste koupil auto - slepenec z několika, nebo "šikovně" bourané ale s nedotaženou opravou...když někdo doveze auta v ceně 600 eur, nechá si vystavit čistopis TP a pak se auta registrují až po půl roce, po roce, je jasné, že to jsou vraky, které s e lepí , lepí a lepí...pak s přidá legenda o rakouském dědovi a německé žencké, co s tím jezdila akorát o víkendu na sachr dort do ČR a je to...
To , že auto je slepenec , že je neopravitelné a podobně , mužeme z jistotou tvrdit , až vyčerpáme všechny dostupné možnosti , k odstranění závad .A o to se pokouším.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.