Tuhé řízení felicia

Od: Datum: 26.05.13 21:49 odpovědí: 4 změna: 27.05.13 10:16

Dobrý den,dnes jsem čistě náhodou přišel na to že moje řízení ve felicii jde dost ztuha...jel jsem jinou felicií a řízení tam šlo daleko lehčeji...obě jsou 1,3 bez serva a měly stejnou zátěž

Tak se ptám,co vše zkontrolovat aby to šlo zase lehko...volantovou tyč?...v ní jsou taky ložiska...náplň řízení?...může se nějak věkem zničit nebo ubýt?...čepy řízení jsou nové,tam problém nehledám...a horní uložení tlumičů?...je půl roku staré ale otázka zní jak moc se mělo to ložisko při montáži mazat,snažil jsem se je namazat pořádně,žádné zvuky z toho nejdou a žádné problémy taky ne...co myslíte rozebrat tlumič a to ložisko přimáznout znovu?

Moje řízení nemá vůle a jde přesně,v tom problém není

Díky za každou radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.05.13 23:05

Ložiska se neměla v uložení mazat, ale vyhodit. Vždy se mění nová i s tím bronzovým válečkem, na kterém sedí.

Máš to správně složené?

doplněno 26.05.13 23:05:

Ložiska SKF nebo ZKL k tomu určená.

doplněno 26.05.13 23:08:

tlumič

doplněno 26.05.13 23:11:

Převodka řízení šla rozebrat jen u Favorita do roku výroby tuším ´92. Nejprve byla plněná olejem, později tukem. Tudy cesta nevede. Volantová tyč i s kardany taky nebývá tento problém.

Spíš to vidím na čepy, podhuštěná kola a ta ložiska uložení...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 26.05.13 23:30

Jo ložiska jsem dával nová,tuším SKF...pořádně jsem je ještě před montáži promazal vazelínou,ten váleček pod nimi jsem neměnil,nebyl nijak viditelně poškozený-vadí to?

Správně složené určitě,tohle už jsem dělal několikrát

Takže řízení je bezůdržbové?...nikdy se tam třeba nemusí nějak doplnit vazelína nebo něco?...manžety jsou OK

Pneumatiky jsou klasika 165/70 R13 na origo litých discích R13,huštěné na tlak uvedený na víčku nádrže

Čepy jsou nové cca měsíc a půl origo TRW

Datum: 27.05.13 08:47

Zdá se vše OK...

Řízení už ani není rozebírtelné, takže doplnit tuk nebo měnit hřeben nejde, jako u řízení Favorita. Dají se měnit jen axiální táhla a čepy.

Čepy jsou myšleny jako na ramenech a na řízení? Pokud ano, tak víc se dělat nedá.

Ještě mě napadá vyheverovat obě strany auta, aby přední kola byly v luftě a pak zatáčet do krajních poloh a zkusit, jak to jde. Mělo by to jít, jako když má auto posilovač, tedy dvěma prsty.

Jinak nové řízení..., ale to za 2000,-kč tedy TRW

P.S.: U TRW čepů se stává, že brzo odchází manžetky, ale jinak čepy jsou velmi kvalitní, tak manžetky bych vyměnil za rubenu nebo TF

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 27.05.13 10:16

Čepy jsou měněny všechny,jak řídící tak kulové...když jsem auto zvedl,řízení jde perfektně lehce,žádné náznaky odporu...pak mě tedy napadlo že by to mohly dělat trvrdší letní pneumatiky,přehodil jsem svoje na tu druhou felicii a ty kola z druhé felicie na svoji(také letní) a pořád ten rozdíl docela dost pozoruji...ta druhá felicie i na mých kolech jde poměrně lehce a moje na kolech z té druhé felicie jde znatelně tíž...(pokaždé zátěž jen řidič a spolujezdec)

Nechápu to,při zvedutí jdou obě řízení stejně lehce,jen to moje při jízdě jde hůř...kamarád říká že to taky znatelně cítí

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.