Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Traktůrek octavia,el schema

Od: mikysedliste* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den mám doma traktůrek ze škody octavia který jsme se po cca 10 letech rozhodli zprovoznit ale elektroinstalace byla komplet KO tak sem všechny dráty demontoval a nyní budu dělat novou elektriku. Poprosil bych o jednoduchý návod jak zapojit motor aby startoval,dobíjel+kontrolka dobíjení a mazaní. Bude to bez spínací skřínky jen vypínač na zapnutí okruhu a druhý na start.Ještě bych dodal že to nemá alternátor ale dynamo,a jestli je nutné mít ukostřené + jako to bylo původně? Děkuji

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

Těžko můžeme přesně vědět, jak a co je na tom Vašem stroji zapojené. Každopádně elektroschéma Octavie , nebo spíše Spartaka není problém najít :

spartaky.cz/...

To je , myslím, dost jednoduchý návod na zapojení.

 

martinhajek*
hodnocení

0x
Je to traktůrek, takže bude mít jen nabíjecí soustavu dynamo/regulační relé/akumulátor, dále spouštěč, okruh zapalování a třeba světlomety.
Zapojení je primitivní, schéma elektroinstalace spartaka není potřeba.
mikysedliste*
hodnocení

Ani světlomety traktůrek mít nebude,takže potřebuji jen jednoduchý návod jak co zapojit aby motor nastartoval a dobíjel,a chci to na 2 spínače 1 na simulaci zapnutí klíčku a 2 na start. Ted v traktůrku není ani jeden drát vše jsem demontoval.

martinhajek*
Dynamo bude polarizované pro + na kostře. Klidně to tak nech, jde to kdykoliv přepólovat.
1. Zapojení nabíjení a spouštěče.
a) Spojit svorku D dynama a svorku D na reg.relé (silnější vodič).
b) Spojit svorku M dynama a svorku M reg.relé.
c) Spojit svorku B reg.relé s mínus pólem akumulátoru (silnější vodič). Plus pól aku ukostřit silným vodičem.
d) Hlavní svorku spouštěče spojit silným vodičem s mínus aku.
2. Zapojení přístrojovky
a) Mínus aku spojit přes pojistku s jedním kontaktem spínače (ten bude místo spínací skříňky).
b) Druhý kontakt spínače spojit přes tlačítko startování na svorku vysouvací cívky spouštěče.
c) Druhý kontakt spínače spojit přes kontrolku dobíjení na svorku D reg.relé.
d) Druhý kontakt spínače spojit přes kontrolku mazání se spínačem mazání na motoru.
Pojistka musí vydržet proud do vysouvací cívky spouštěče. Takže také to lze třeba zapojit tak, že z mínus aku půjde vodič nejdřív na spínač, od spínače povede vodič na tlačítko startování a zároveň bude ke spínači připojena pojistka přes kterou půjde proud ke kontrolkám dobíjení a mazání. Takže pojistka bude stačit ta nejslabší, protože přes ní nepoteče proud do vysouvací cívky spouštěče.
doplněno 25.05.13 20:59: Ha ha, já jsem debil, na zapalování jsem úplně zapoměl. A furt si říkám že tam něco chybí :-D
e) Druhý kontakt spínače spoj se svorkou 15 na zap.cívce, svorka 1 zap.cívky je připojena na kladívka v rozdělovači.
mikysedliste*
hodnocení

Ok děkuji moc přesně tohle sem potřeboval. Ps:nechtělo by se vám to nakreslit?:)

doplněno 25.05.13 20:53:

Jo ještě jsem zapoměl:na cívce jsou 2 dráty jeden bude zapojený na rozdělovač ale nevím kam ten druhý?

Že by na kostru? *smich*

mikysedliste*
hodnocení

Na kostru? Ha ha no to bych asi ani nenastartoval. Už vím že na spínané -.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]