Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
jelikož jsou i lidé, kteří do svého výběru při koupi ojetiny zařadí třeba Fabii s motorizací 1,2 HTP, rád bych se s Vámi podělil o moji zkušenost, která trvala sice jenom necelý měsíc a 13 OOO km, ale stála za to.
Ve firmě jsem dostal jako "náhradní" vůz "záložní" automobil - Fabii Combi s motorizací 1,2 HTP 12V; 64HP; 112Nm; r.v. 2006; najeto poctivých 36Tkm; poctivý servis...
No a teď k té zkušenosti, když pominu Fabii jako takovou a zaměřím se čistě na motor, tak s čistým svědomím prohlašuku, ře:
spotřeba na dálnici pri ustálené 130 km/h na GPS a cca 137 km/h na tachu si vezme v obazení 1 řidič 95 kg + 20 kg bagáž v kufru 12,6l/100 km
spotřeba ve městě se pohybuje kolem 7,8 - 9,6l/100 km
spotřeba na dálnici při 130 km/h ve čtyřech dospělích 15,6 l/ 100km
předjíždění na dálnici nekomentuji, palubní PC ukázalo něco mezi 40-99,9l/100 km (aktuálni spotřeba).
pokud jste milovníky rychlejší jízdy a nasadíte na dálnici 150 km/h počítejte spotřebu k 20l/100 km
POKUD CHCETE JEZDIT ÚSPORNĚ, VYSTAČÍTE na DÁLNICI S NASAZENOU 90-100 KM/H spotřeba rázem spadne na 6-7,3l/100 km
... za 13 OOO km jsem spotřeboval skoro 1 9OO litrů paliva, dolil 1,4 l oleje do motoru a dolítal jedni letní Barumky... palivo jsem bral obyčejné u Benzinky potažmo u OVM
Rozhodně nejsem ten, který by obdivoval, či dokonce někomu doporučoval motor HTP - jsem spíše jeho odpůrce. Nicméně Vaše čísla mi přijdou ,,poněkud´´ nadsazená. Že haťapka po dálnici žere i trávu kolem cesty, to se ví, ale přesto - jezdil jsem se služební HTP kombi několikrát do Holandska za Amsterdam. Tedy prakticky celou cestu po dálnici, po Německu okolo 150-160 km/h, jinak 130. Spotřeba mi vycházela okolo 11litrů, přičemž jsem jezdil s hodně naloženou Fábkou - cca 300kg vč řidiče. Nicméně to byly dost extrémy - šlo o to, dát tu štreku co nejdříve, aby zákazník mohl vyrábět. Při běžné jízdě se po okreskách dá jezdit bez problému okolo 6l /100km. To není jen má zkušenost, máme ve firmě ještě 4 HTP, přičemž mají nalítáno přes 300tkm. Jiná stránka věci je to, že tyto motory mají spoustu technických neduhů a problémů, oprav na nich bylo ažaž, přičemž u dvou jiných aut se měnil celý motor.
Dobrý večer, odpovím najednou, otázka až tak není, spíše vyjádření, zda není chyba v autě... přiznávám, že na ekonomirelí nehraji a když potřebuji, třeba předjíždím, tak tomu šlápnu pořádně po krku, ale zas nejezdím jak F1... něco možná udělá i klima, běžela NONSTOP, to jsem zapoměl napsat, ale zase, že by zvýšila spotřebu až tak? Jinak spotřebu jsem měřil tak, že jsem si parkrát spočítal od tankování do tankování u stejného stojanu a pumpy do 1 cvaku, vypočítal odchylku PP a pak jel podle PP + odchylka 0,8 l/100km
Hodně udělá i jízdní styl, např. plyn brzda, plyn brzda sežere víc, než podřazování a brždění motorem. Navíc i záleží v jaké formě auto bylo, když jsem měl zapatlanej motor (myšleno zevnitř), žrala mi 1.4MPI 44kW taky 14l/100km vyčistil jsem zpětnou klapku, sání, vyměnil svíčky, oleje, brzdy apod. změnil styl jízdy ze začátečníka na ekonomický a nyní jsem 6-8l/100km.
tak snová motorizace to asi není, ale kdysi když jsem si ho půjčoval od rodičů, tak to nebylo zase tak tragický auto a spotřebu měli dlouhodobou kolem 6,8. pravda, to předjíždění bylo občas zoufalství s nohou na podlaze, kdy motor moc ochotně nezrychloval
tyhle auta na dálnici tak kolem kila, pak už žádná sláva - stejnou zkušenost mám s novou 1,2 TSI - jak se tomu nakládá, tak ta spotřeba není vůbec hezká,stejně tak jako když se pospíchá nebo špatně řadí - manželka se motala kolem 6,5-7 litru při spěchu na dálnici, já jezdil kolem 5-5,5 litru klidným tempem 90-100.
Člověče,vy jste snad blázen!? Mám třetí Fabii combi 1.2 47Kw - první měla průměr spotřeby od tankování do tankování 5,7L/100 km - denní provoz - malé město - okreska -velkoměsto a zpátky! Po havárii nákup druhé Fabie - Průměr 6,1L - stejná trasa!
Třetí Fabia - průměr - 5,9L/ 100 km - stoupání, kopečky klesání, zácpy v Brně a zase zpět. Denně.
S HTP mám jen nejlepší zkušenosti a všechny vozy jezdili zmíněnou trasu ve dvou lidech v průběhu čtyř roků celkem. Výlet ve čtyřech lidech do Chorvatsla. Itálie bez problémů... Cesta Brno - Wien - 4,4L dle pal. PC...! To je realita, nikoliv chvástavá lež.
Myslím, že uvedené udaje výše jsou více než přestřelené.
Mám jednorázovou zkušenost ,která potvrzuje vysokou spotřebu 1.2 Brno - Mošnov - Brno celá nádrž pryč obsazení dva dospělí a jedno dítě cesta volena po dálnici rychlost dle předpisů a značek . S poděkováním jsem vrátil kamarádovi a byl jsem se do garáže omluvit moji staré felicii 1.6
příště jedu s ní i pohodlí je větší.
HTP
- Honím Tři Písty
- Honem To Prodej
- Hovno To Pojede
To je šílená spotřeba já s Partnerem s motorem 1.6 mám spotřebu na dálnici kolem pohodových 6l při takové rychlosti ačkoli my výrobce garantoval vyšší hodnoty . A to je auto naložené nářadím a materialem.
Nevím jak na tom byla Fabia I, každopádně firemní Fabia II Combi HTP 12V ukazovala za cestu Brno - Praha spotřebu na PP okolo 7,3 a to jsme ve dvou jeli "co to dá" 140-150 tacho. Neni to žádnej zázrak, zvuk v otáčkách připomíná Wartburg, ale jezdit se s tim usporně dá. Důvodů proč se této motorizaci vyhnout je ale stále dost. Nejslabší TSI 63kW dělá z Fabie mnohem použitelnější auto, které vás podrží i při předjíždění.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.