Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výkon vs. otáčky

Od: neznalec* odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

prosím o radu s jedním problémem u vozu Opel Tigra 1,4 rv. 1997. Při prudkém zrychlování (ne že bych tak jezdil) na jedničku a dvojku otáčky motoru vyletí strašně rychle, ale rychlost se nijak viditelně nezvyšuje. Naopak u zařazené trojky je auto dost líné, zrychluje pomalu. Je pravděpodobné, že to může být přítlačným talířem nebo vlastně čím? Děkuji za odpověď a omlouvám se, pokud dotaz zní divně a neodborně, ale auta nejsou pro mě koníček ani práce.

Přeji hezký den

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar dabel

no já bych řekl že ti prokluzuje spojka a je čas na výměnu a moc bych neotálel než tě to někde nechá

 

hujer321*
hodnocení

2x

na 1.a 2. stupeň to prokluzuje, protože spojka přenáší velký kroutící moment, 3. st. tak velký kr. moment neumí dodat, tak neprokluzuje. Jak napsal dabel - vyměnit, nebo je ještě možnost, že se tam dostal olej a co je mastné, tak hezky klouže.

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Auta pro Vás nejsou koníček ani práce, takže hledejte automechanika. Jak už bylo psáno, dříve, než zůstanete "viset". Počítejte s výměnou spojky...

 

hodnocení

0x

Pokud vyletí otáčka strašně rychle a tím se vozidlo přiměřeně zrychlilo je vše vpořádku. Při niřších rychlostních tupních je kladen nižší požadavek ne výkon (kroutící moment ) motoru.Motor tedy snadněji zvyšuje otáčky a současně vozidlo zrychluje.

Tady si myslím, že p. "hujer" a "hop" objasňují dotaz chybně -citace: na 1.a 2. stupeň to prokluzuje, protože spojka přenáší velký kroutící moment, 3. st. tak velký kr. moment neumí dodat,.
Skutečnost je opačná. Při nižších rychlostních stupních je na spojku kladen požadavek přenosu nižšího krouticího momentu. To z důvodů.že celkový převod ob motoru je více dopomala. Tím spojka přenáší vyšší otáčky a menší krouticí moment. Vyšší kroutící moment na kolech vozidla se získává až převodovkou a rozvodovkou, právě snížením otáček (redukcí otáček) . Podle této mé teorie je náchylnější prokluzování spojky při zařazených vyšších rychlostních stupňů.
Správný záběr spojky se také kontroluje pokusem o rozjezd vozidla na nejvyšší rychlostní stupeň. V tomto případě by se vozidlo dalo rozjet jen obtížně, případně se spuštěním spojky i při přidání plynu motor udusí - zastaví. Pak je spojka o.k. miro

Já teda nevím, ale pár klouzajících spojek jsem už zažil. Vždycky klouzaly hlavně při nižších převodových stupních.

 

hodnocení

0x

Podle čeho usuzujete,ža tazateli spojka prokluzuje? Nic takového v dotazu neuvádí.

Podle toho, že popisované příznaky tomu téměř na 100% odpovídají.

Snad ano p. "magdon"? Prokluzování spojky při rozjezdu ale vylučuje tvrzení tazatele, že při všším rychlostním stupni je vše o.k. Snažil jsem se zdůvodnit proč tomu tak je! - miro

 

hujer321*
hodnocení

0x

kdyby p. miro pozorně četl dotaz, že otáčky vyletí nahoru, ale rychlost se nijak viditelně nezvyšuje, tak jediná logická úvaha je, že klouže spojka, nelogických úvah je více. Toto samé jsem kdysi měl na starém Spartaku, při rozjíždění spojka prokluzovala, tak jsem se rozjížděl na 2.rychl. stupeň a když to začlo prokluzovat i na něj, tak musela následovat oprava. U dalšího auta se mi to stalo 2x tam byla jednou prasklá talířová pružina a podruhé " ožvejkanný" nějaký kroužek, ale to nevím jaký, protože to opravovali v servisu.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nebudu se přiklánět ani k jednomu názoru a dám svůj-jedničku nevytáčím a cca při nebo spíše kolem 1300ot dávám dvě to roztáhnu na takových 25-30km a cca 1800otáček a pak jde troják na cca 5500-6000ot?nwn a rychlost přes 120km/hod,teda když potřebuji rychle zrychlit!
Spojku před smrtí jsem poznal právě většinou při zrychlování nebo do kopců když se přidalo,tak to pomalu zrychlovalo!,jednotku a dvojku na rozjezdech nebylo až tak moc znát!

Na spojku je jednoduchý test-někdo za 3 ,někdo za 5.Zařadí 3° (5°) Plyn naplno a prudce pustit spojku.Chcípne-li motor je dobrá ,nechcípne-li je špatná!

PS-otáčky berte s rezervou nesleduji otáčkoměr ale spíše poslouchám motor-koukal jsem na otáčkoměr na předchozím do výměny náhonu tachometru,kdy jsem řídil rychlost otáčkami a to bylo na naftě!,Nyní benál 110kobyl.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]