Jaká je únosná spotřeba oleje v motoru?

Od: Datum: 23.05.13 11:31 odpovědí: 9 změna: 23.05.13 19:14

Zdravím všechny.

Mám Ford Escort r.v. 1998 s benzínovým motorem 1,6 16V Zetec. V poslední době mi to žere více oleje a ode dneška si jdu změřit kolik na 200km. Měsíčně najedu kolem 1.000 kilometrů do práce, takže ročně kolem 13-14 tisíc. Převážná část cesty je po dálnici (40km denně). Žádné velké opravy už na něm nehodlám dělat, postupně odchází snad všechno (lamela spojky, spínací skříňka za volantem, zadní tlumiče, katalyzátor atd.) Prostě si myslím že opravy moc převyšují cenu vozidla. Takže jiný motor, generálka apod. nepřichází v úvahu. STK a emise to má z tohoto dubna.

A moje otázka zní, kolik oleje je rozumné platit na 1.000km měsíčně?

Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jinx*
Datum: 23.05.13 11:51

Do roku2006 som mal firemnu feldu 1.3 BMM 50kw.Od 172 tis.km do 215 tis.km.Zacinalo to 1liter na 1000km.ku koncu pri 210 tis. a viac som rano nalial 0.3l oleja a vecer po 350km toto zmizlo (odmerane na druhy den rano).Do kopcov v ktorych felda vytiahla na 4-ke 60,tak HTP (cisto nova,40kw) tahala 80 na 4-ke.Vo felicii strasne klepotali ventily.Aj po nastaveni to bolo do tyzdna rozladene,ked sa k tomu pridalo mlatenie retaze tak mal kazdy kto bol pri aute pocit ze sa to kazdu chvilu rozpadne...heheh.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 12:39
avatar
U služebních vozů lze dobře vidět co auto vydrží nebo nevydrží. Ovšem nelze srovnávat stav po kilometrovém proběhu u služebáku a u soukromého vozu. To proto, že se služebákem většinou jezdí (postupně nebo současně se střídají) více řidičů a podvědomě nebo často i záměrně se k vozu chovají drsněji, než ke svému vlastnímu autu. Služebák zkrátka v provozu trpí víc než "běžné" auto a rychleji se u něj ta která závada projeví.
Takže to co se u soukromého vozidla porouchá při 100 tkm, u služebáku stejného typu odejde dřív, třeba při 70 tkm. A nejvíc se to týká hlavně motorů. Na druhou stranu, bez pravidelné údržby firemních vozidel (hlavně výměny provozních kapalin) by byl ten rozdíl ještě větší.
doplněno 23.05.13 13:41: Motor běžně používané Felicie 1.3 je po dvěstě tisících kilometrech v druhé polovině životnosti a musí vykazovat spotřebu max. 0,3l oleje/1000km.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 23.05.13 19:14

To nevím co jsi to měl za feldu,nebo spíš kolik měla ve skutečnosti najeto,ale já 195 tis,oleje sežere milimetr na rysce za 10 tis km

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 11:59
avatar

mám stejný problém: všechno jakž - takž funguje ale ... olej žere / až litr na 1000 km / nutno opravdu častěji kontrolovat

co je rozumné je vždy otázka stavu Vašeho prasátka ...

protože často doléváte olej je to vlastně ztrátové mazání čerstvou směsí - jak bývalo u veteránů , pokud chcete prostě "dojezdit" bez investic ...přejděte na lacinější olej tzn. nejlépe rozlévaný ze sudu / v menších autoopravnách běžné / tzn. 10w 40 polosynt to je cca 100 - 120,- Kč / ltr - lepší než výměna kroužků s nejistým výsledkem apod. - 0,12 Kč na km x 13000 = 1560,- za rok? za to nic neopravíte ..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 23.05.13 12:13

Na dolievanie uz v takomto stadiu si odkladam vypusteny a usadeny olej.*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 12:46
avatar

V autě je také nějaký olej?*smich*

JABRAKA

doplněno 23.05.13 14:30:

Nechtěl jsem to zlehčovat,ale felda po 20 000 nemá znatelný úbytek oleje.Ale připomíná mi to,žese na to musím podívat.

JB

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 17:06
avatar

Otázka zní, co je norma - říká se, že kolem 0,2-0,3 l/100km. Jenže není třeba se z toho nějak zalamovat - můj minulý služebák byla Astra s motorem 1.8, ta žrala olej neuvěřitelným způsobem, ve finále to bylo 1litr na 250km. Šéf to nechtěl dát do opravy - přitom šlo o auto ročník 06 - tak jsem kupoval olej z Lídlu a najezdil s ní spoustu tisíc km. Takže pokud auto žere hodně olej, stačí koupit ten levnější, stejně tam dlouho nevydrží.

Paradox je, že po Astře jsem dostal Octávku 1.6, ta zase pro změnu nežere olej vůbec. Interval výměny oleje je 30tkm, za tu dobu mě akorát klesne hladina z horní rysky k té spodní, takže po 80tkm, které jsem na autě nalítal za rok ani nevím, co se do toho vlastně leje

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 18:46
avatar

Na 16V je větší spotřeba oilu u všech.Do cca 1/1000je docela OK dle některých výrobců!Jinak to nemusí být kroužky ale většinou je to vychozenými či ztvrdlými gufírky ventilů,šikovný mechanik dokáže vyměnit bez demontáže hlavy a materiál tipnu (nwn jak ford ,soudím dle svého) do 1000kč!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.05.13 19:11

Rozumné je platit tolik, kolik je pro tebe únosné. :)

Měl jsem Renault Trafic 1.9D r.v. 1998 a postupně spotřeba vzrostla až na 2-3l na 1000Km. To už bylo pro mě jasný signál, že to mám zahodit. Ročně jsem s ním tenkrát najezdil cca 30tis km.

Teď mám Škoda Pick-Up 1.3MPI LPG. Na tachometru skoro 300tis km. Olej dávám nejčastěji 5w40 a měním každých cca 20tis km. Spotřeba oleje je po těchto km na měrce neznatelná. Ročně teď najezdím až 70tis km.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.