Úsporné a spolehlivé auto

Od: Datum: 23.05.13 09:24 odpovědí: 32 změna: 26.05.13 22:32

Potřeboval bych poradit jaké pořídit úsporné auto na denní dojíždění do práce pro přítelkyni cca 120 km denně (30 km silnice 3 třídy, 90 km silnice první třídy). Velmi spolehlivé auto s nízkou spotřebou v cenové relaci do 60 000,-. Zatím mi padl do oka VW polo, ale koukám dál a zjišťuji info, kde se dá.

Kdo něco víte k tomuto problému, podělte se se mnou děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.05.13 09:26

doporučil bych Vám fabii na LPG. levné díly, opraví to kde jaký lojza v garáži a spotřeba na LPG je super.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 23.05.13 09:33

Velmi spolehlivé auto do 60 000kč?

Na starem autě se může pokazit cokoliv kdykoliv .

Sežente jakékoliv auto po starém dědkovi co má najeto do 60 000km , a možná bude velmi spolehlivé .

Fabia 1.4, Ford fiesta 1.25, Suzuki Swift 1.0 , Toyota Yaris,atd

doplněno 23.05.13 12:41:

ondras - Fabii nechceš ,ale Polo ano , kde je rozdíl ,

Polo je jen předražená Fábia,motory stejné jako i podvozek,

stejný rok a nájezd bude Polo dražší vždy (DAS Auto) technika stejná,

holt jste měli v rodině smůlu na kus

a jak píšeš že 1.9 SDi - ten neseženeš aby měl najeto pod 300 000km, , jo seženeš stočený jako každý jiný diesel,

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ondras*
Datum: 24.05.13 07:03

S Polem zkušenosti nemám. Jen se na to tak poptávám. Do fábie už by jsme ale nešli. Já možná ještě jo, ale přítelkyně už ji nechce nikdy vidět. U VW mám strach právě z náhradních dílů a servisu.

Od: ondras*
Datum: 23.05.13 12:14

Fábii máme a už nechceme žádnou nikdy vidět. Najeto 105 tkm a těžko říct, co je tam ještě originál, fábie sežrala na náhradních dílech a opravách už tolik peněz, že kdyby přítelkyně jezdila Tatrou 815 a na zpáteční cestě vzala štěrk finančně by náklady na km cesty vyšli stejně. Fábie máme v rodině 4 ,2 z druhé ruky a 2 od novoty a z těch 4 už se 3 pokazily tak, že nechali posádku uprostřed cesty a pak si dali pauzu 2 měsíce v servisu. Pod pojmem v rodině myslím širší okruh příbuzných.

Co se týče starých aut, tak já mám BMW 320 D, před ním jsem měl 318 TI COMPACT. A krom čepů v podvozku a spojky a tlumičů vytlučených z naší silnice, která je v horším stavu, než polní cesta k lesu, jsem neměnil nic a nic se nekazilo ani když 318 TI jsem koupil s 115 000 km a prodal s 210 000 km a 320 D koupil s 90 000 km a momentálně mám 150 000. Takže spolehlivého myslím spíš něco jako BMW a nebo naše stará Felicie, která má sice už druhé zadní čelo, ale kromě tankování výměny oleje a oprav výfuku se do ní taky neinvestuje.

Datum: 23.05.13 09:36
avatar

Pokud Vám nezáleží na velikosti auta, tak VW Polo nebude špatná volba, s motorem 1,9TDI bude i spotřeba okolo +- 4,5litru a spoelhlivost také splňuje. Další zajímavá varianta by mohla být Ford Fiesta(nebo Fusion), cca rok výroby 2003, 1,4TDCi, jezdí to skoro na vzduch a dají se s tím absolvovat i delší trasy...;)

doplněno 23.05.13 09:37:

Na 120km denně, už se vyplatí nafta *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 09:42

Mám stejný problém. Nejlépe vychází Fabie a Ford Fiesta. Kvůli cenově dostupným náhradním dílům. Problém je aby mělo auto najeto málo km. Většinou mají auta hodně najeto a pak odchází postupně vše - spojka, čepy, koroze.

Přeji šťastnou ruku při výběru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 10:06

Staré auto s velmi malým nájezdem kilometrů také není žádná výhra...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 10:02

co se tyče pola tak za ty prachy se přibližně dá sehnat 1.4tdi. spotřeba kolem 4.5l. já ho mám doma a jsem spokojený... sice to není nijak silný motor ale to auto je krásně ovladatelné, nežere .. mslím že na takovou vzdálenost je benzín blbost... to by se pěkně plácla přes kapsu... vybírejte mzi LPG a naftou...

doplněno 23.05.13 12:46:

tak u SDI je určitě méně věcí, které by se mohly podělat.. akorat je to docela chcíplé.. ale zase to málo žere... u 1.4 je to už horší... turbo, vstřiky, váha, vačka. Pokud ten motor je v pořádku, tak bych z toho strach neměl... já má skoro 35 tis. najeto a motorově bez poruchy...na tachomětru 208 tis. a buh ví kolik to stočili...je třeba aby to před koupi prohlídl někdo kdo tomu fakt rozumí..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ondras*
Datum: 23.05.13 12:18

VW Polo se mi hodně líbí, ale mám strach z ceny náhradních dílů a poruchovosti. Jak je to s Polem, co se týče spolehlivosti? U Pola bych bral 1.4 TDI a nebo 1.9 TDS.

Od: ondras*
Datum: 23.05.13 12:20

Pardon Polo 1.9 SDI

Datum: 23.05.13 10:10
avatar

na kolik let jej potřebujete? Pokud vám nevadí lehká rez kolem blatníku, tak hyundai accent 97 se spotřebou 6 litrů a zárukou 1 rok, letními i zimními koly ...Viděl jsem ho včera a sám jsem uvažoval ... je to 1.3, s technickou a většinou vyměněných dílů.

doplněno 23.05.13 10:12:

Dopním sám otazku: někdo píšete , že na malé vzdálenosti naftu. Proč? Rad bych se něco o tom dozvěděl.

doplněno 23.05.13 10:56:

gocars: díky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 10:37
avatar

Právě naopak, na malé vzdálenosti benzín, na větší naftu ;) spotřeba prvních 5 až 7 km je u nafty i benzínu naprosto stejná, naftový motor má vysokou spotřebu, než se zahřeje. Navíc, pokud člověk by měl jezdit jen cca oněch 5 až 7km, určitě se vyplatí benzínový motor, protože jediné, co se na něm může porouchat, jsou svíčky + elektrika. Kdežto u naftového motoru je turbo, vstřiky, čerpadlo, elektrika a další...nehledně na větší zátěži pro baterku (jak v létě, tak hlavně zimě).

Samozřejmě rozdíl ve spotřebě nafta x benzín, je po ujetí oněch 7km obrovský ve prospěch nafty ;)

doplněno 23.05.13 10:47:

Nechytejme se za slovíčka *smich* Na krátké trasy může být klidně Felicie bez turba, ta jezdí opravdu "za pár". CO se týče oturbených benzíňáků, tak to je taky malé procento, stále převládají benzíňáky bez turba. Navíc pokud se bavíme o ojetinách, tak tam je to procento ještě daleko menší, jelikož oturbené benzíňáky se staly hitem až v posledních pár let ;)

doplněno 23.05.13 11:15:

fidonet: Mezi nejlevnější (a zároveň nejčetnější) auta s 4x4 patří Suzuki, dají se ale najíti Octavie, Audi, Honda, Renault a mnoho jiných, tady opravdu záleží na cenovém stropu ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: aroff
Datum: 23.05.13 10:42

Nové benziňáky nemají turbo, vstřiky, čerpadlo? Všechny diesely mají turbo?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 11:06
avatar

doporučuji jedničkovou Octavii s motorem 1.9 TDI jde o nejlepší motor který brazdí cesty. Octavkou ostudu neuděláte já ji mám pro každodení jezdění do prace cca 100 km a se spolehlivostí jsem naprosto spokojený . Pokud se o auto adekvátně staráte tak vám to velice rádo vrátí.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.05.13 11:07
avatar

do 60.000?

asi blbá otazka, existuje něco i ve verzi náhon na 4 kola, ale levný?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ondras*
Datum: 24.05.13 06:59

A kolik máte s oktávkou najeto a kolik měla, když jste ji koupil. Mě u nich dost zaráží naježděný km klidně i 300 000 km.

Od: ar*
Datum: 23.05.13 11:15

Já bych na takovéhle dojířdění a do 60 000 Kč zvolil Peugeot 306 se starším a nezničitelným komurkovým dieselem. Ani velký ani malý, spotřeba výborná, poruchovot minimální.

Něco takového http://otomoto.cz/Peugeot-306…i-120000km-Serviska-1999.html

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.05.13 11:36
avatar

jo 306 s dieslem bez turba , neco jak fabka SDI , neznicitelny motor , jen nesmi v zime zklamat cerpacka a dat spatnou naftu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 11:36
avatar

fabka 1,4 za 60 se da sehnat pekna , jinak focus 1,6 , fiesta , 306 , jak pises klidne polo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 12:51

Spíš než značka a model bude záležet na konkrétním kusu. Pokud nebudeš kupovat od známýho, tak jedině z Německa, ikdyž moc neušetříš a je kolem toho pár starostí navíc, tak ty auta jsou v mnohem lepším stavu. Je tu už i spousta firem, který se ti o dovoz postaraj.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 23.05.13 16:11

nejlépe vychází stará Octavia 1.9 TDi s motorem 66 kW, já s tím jezdil za 3.8 litru...všem odpůrcům starých předražených Octavií sděluji že se žádným jiným autem nedosáhnete na takovou spotřebu...a že je podvozek tvrdý, občas to někde vrže, skáře to a je to nestabilní na příčných nerovnostech, to ej pravda...to je daň za jednoduché priomitivní auto s tuhou karoserií a motorem který je věčný...

všechny ty vaše focusy, fiaty a malá pola nebo fóbie si strčte někam...

Starou octavii z nměecka po porvním majiteli, servisovanou, bez ohledu na to zda to má najeto 250 nebo 370 tisíc km...

Opakuji - servisovanou...

A servis u satré Octavie, to je jsou jen rozvody po 120 tis km a a spotřebák...filtra, olje, destičky či pakny a občas nějaký čep...nic víc, nic víc, nic víc...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 17:17
avatar

Tedy nu, nehacknul Vám někdo nick? Takovou odpověď bych od Vás v životě nečekal! Vy nedoporučíte Yarise? Ještě nedávno jste jej doporučoval i místo rodinného parníku ... *smich*

Ale nechci rýpat, i v tomto příspěvku s Vámi souhlasím, Octy rozhodně nejsou špatné auta a pro daný účel jistě poslouží lépe, než Polo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ondras*
Datum: 24.05.13 06:55

Jenže u oktávek mám strach z toho kolik mají běžně nalítaný. Stará oktávka má 200-300 tkm jak nic a kdoví kolik stočeno (jako asi každé auto) A žádnou zkušenost s oktávkou nemám, zvlášť ne se starou jedničkovou. U BMW bych se 200-300 tkm nebál ale u oktávky fakt nevím.

Od: automech
Datum: 23.05.13 17:34

tezkej souhlas. je videt ze je "nu" z prostredi automechaniciny.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 19:32

Minule jsi tvrdil, že si najezdil 100tis km se spotřebou 3,7l na 100tis km. *smich* Že jsi s tím denně dojížděl do práce 15km.

Proč najednou 3,8 litru? Není to náhodou tím, že jsi si tuhle hodnotu vymyslel. :-P

S takovou spotřebou se dá jezdit, když jsou ideální podmínky. Ale určitě ne celoročně. např. V zimě, když je -20°C, na silnici sníh, obuté zimní pneu, někde nějaká kolona ... atd...

Kdyby jsi totiž jezdil celoročně za 3,7l na 100km, tak při ideálních podmínkách by jsi dosahoval spotřeby kolem 2-3l nafty.

doplněno 24.05.13 08:40:

@nu krátkodobě jsem schopen zajet to za 3.3litru...ano, do práce a z práce cca 15 km sem a tam ...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: laybor*
Datum: 23.05.13 19:49

andelck - on je genius , a na 100% si zaslouží nobelovku , a nebo má splašený palubní počítač , což bude reálnější.

Jezdit za 3.7 nemůže tvrdit ani největší magor .

doplněno 23.05.13 20:09:

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=361

Me ukazuje PP dlouhodobe 4,6L a realita je 6,1L -


del:

Octavia

Typ:

1.9TDi 81 kW

Bližší označení:

faceliftovaná verze

Karoserie:

limuzína, sedan, hatchback

Obsah motoru:

1.9

Palivo:

nafta

Rok výroby:

2000

Typ řazení:

manuální







Jak dlouho vůz využívám:

2 roky

Průměrná spotřeba:

6,5 l

Poruchy:

turbo - výměna
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.13 20:18

tak to s tím musíš jezdit jak prase... rotačky berou běžně kolem 5l...superb 96kw PD bere přes 6L

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 24.05.13 08:52

Nepsal jsem že 3.7 byla dlouhodobá spotřeba, ale že se dá oktávkou ALH jezdit za 3.7...dlouhodobou spotřebu jsem měl 4.8 litru, ale to jsme jezdil i po dálnici na chalupu...

Nemohu za to že neumíte jezdit úsporně, na eko rallye jsem tu trasu s motorem ALH odjel pod 3.3 litru, můžete si klepat na čelo...a pokud jde o piloty firemních aut, ti jezdí jako prasata, protože to auto po leasingu pošlou dál, nějakému šťatstnému výherci, který potřebuje jezdit a auto je pěkné...

Myslel jsem že vedení knihy jízd je normální

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: nu*
Datum: 23.05.13 21:02

Na rozdíl od magorů studujících tabulky a debaty pilotů na škodafórech beru informace z praxe...Starou Oktávku jsem skutečně vlastnil, a to s motorem ALH, také 81 kW ASV, také Passata 74 kW - AVB a 96 kW - AVF. Tankoval jsem, tak vím o čem píšu.

Pédéčky se nechlubím, mají krouťák ale v otáčkách vadnou a šlapat ve 3000 na plyn je někdy pocit jako šlapat na mokrou houbu, která neraguje...

Ale ALH ne nepřekonatelný pokud jde o spotřebu a věčný, pokud jde o spolehlivost

Jen se k němu nesmí dosta magor, který to zatuní tak že tam dá trysky ze 110 kW motoru a turbo z 96 kW pédéčka

doplněno 23.05.13 21:06:

Ještě doplním, pokud magor neumí jezdit, výsledkem je tabulka nahoře...kyž vím že jedu do zatáčky, nebudu před ní akcelerovat, abych pak mohl o to víc brzdit...stačí sundat nohu z zplynu a využít setrvačnost...Magoři, víte co je to setrvačnost?

Nekupuji si pneumatiky Debica za 699 Kč v Kauflandu, i když se to vyplatí, protože vím že je měkká jako ta houba a i přehuštěná se rozplácne tak že má větší valivý odpor...a to je cca půl litru na 100 km navíc...a to s vyplatí...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.05.13 00:58

VW Polo ci VW Lupo, s motorem 1.7 SDI

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 26.05.13 21:47

Fabia combi 1,4 ,50kw Mpi motor AQW najazdene 216.000km spotreba 6,803litr LPG a1,38litra benzinu na 100km.

Vacsinou sa vozime dvaja alebo +2deti.Cez vikendy obcas prives 150kg + naklad do 350kg cca.20km po meste.

Kym som nemal plyn tak v lete dlhodobo 6.1 a v zime 6.9-7,1/100km.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.05.13 22:32

Já jsem tedy s Fabií poměrně spokojený - mám ji už 14. rokem a nechci samozřejmě tvrdit, že se nic neopravovalo. Nedá se to sice srovnat s Hondou, se kterou také střídavě jezdím nějakých 10 let a neznám u ní servis. Nikdy se mi ale nestalo, že bych zůstal stát na silnici.

Pokud ovšem Fabii nechcete, rozmyslete si to Polo. Je to totéž, stejné díly, stejné motory, stejný podvozek, srovnatelná kvalita - rozdíl pouze vzhledový.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.