Espace kouří a netáhne

Od: Datum: 21.05.13 19:32 odpovědí: 20 změna: 05.07.14 15:39

Dobrý den

mám Renault Espace III (2002) 2,2 dci a při jízdě jse mi rožla upozornující kontrolka a asi po 5-10 minutách jizdy přestal táhnout , začal se dusit a z výfuku začal kouřit hustý dým ( podle čuchu spálený olej ) . pokud to držím v konstantních otáčkách tak kouří přiměřeně ,ale při větší akceleraci jde hustý dým a od té doby sem zjistil že je větší spotřeba oleje dříve nevzal ,, ani deci ´´ nevíte co by s tím mohlo být?

předem děkuji za odpověd´


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 21.05.13 19:46

Jestli je to opravdu spálený olej, je dost pravděpodobné, že odešlo turbo. Při vyšších otáčkách tam začne turbo dávat tlak vduchu a sním i olej, který si "přisává".

Ohodnoceno: 3x
 
Od: vertigo69*
Datum: 21.05.13 20:20

Souhlasím s kolegou, to by mohlo být turbo v háji.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: tr
Datum: 21.05.13 22:59

Zdravím, to je jak píší výše turbo. Pozor, pokud to někde "uženete" na doraz, tak se může stát, že auto nepůjde zhasnout. Místo nafty si bude motor spalovat olej a to je potom průšvih. Jednomu chlápkovi se to stalo zrovna myslím na temto autě a než to stačil, jak byl vyjevenej, že to nejde zhasnout zkusit udusit přes kvalty, tak je motor "rozlítl".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tatramen
Datum: 21.05.13 23:13
To co píšete se stát opravdu může, velmi nebezpečné. Může pak dojít i k přetočení motoru, protože omezovač nefunguje, neboť palivové čerpadlo nejede.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.13 07:42

on se jen tak nerozlítne kvuli otáček... jde o to že pokud si nasaje velké množství oleje do spalováku tak se při nejlepším poohýbají ojnice..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tatramen
Datum: 22.05.13 09:46
Pokud se olej, nasátý přes poškozené turbo, zachytí ve velkém množství v chladiči plnicího vzduchu (mezichladič = intercooler), po opravě se dostane s plnicím vzduchem do motoru, kde je spalován společně s naftou, a motor po určitou dobu nápadně kouří. Motor spalující nejen vstřikovanou naftu, ale i nasávaný olej se většinou na neutral nebo při malé zátěži nekontrolovatelně rozběhne do vysokých otáček a dojde k jeho tzv. „přetočení“, které končí v lepším případě kolizí pístů s ventily a v horším případě destrukcí klikového mechanismu a bloku válců. Pokud řidič zareaguje rychle, má možnost motor zastavit jedině zařazením rychlostního stupně a brzdy. Horší by byl případ, kdyby dotazující se pán měl automat, to už by se chcípalo hodně špatně.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pomoct
Datum: 21.05.13 23:05

Takže s tím nemám vůbec hýbat? Potřeboval bych s tím dojed aspon do servisu cca 20km ,myslíte že bych mu hodně ublížil?...

Od: tr
Datum: 21.05.13 23:16

No pokud už to čadí jak velká dýmovnice, tak olejové zátky turba už odešly do věčných lovišť. Poud je to zatím tak, jako když nastartuje někdo Š120(lehce modro), tak to snad ještě přežije, ale žádné vysoké otáčky a kdyby něco, tak udusit přes rychlost.

V každém případě by bylo lepší to tam odtáhnout na vleku nebo laně, či alespoň ať někdo jede ještě jedním autem, kdyby něco s Vámi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tatramen
Datum: 21.05.13 23:04
Když posloucháš motor, neharaší tam něco, a i po vypnutí motoru tam jakoby něco doznívá chvíli? Kdyby ano, 100% turbo... A to pak pozor, s autem raději nejezdit, úbytek oleje může být velký a hrozí i zadření motoru. Ani bych to radši už nestartoval.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: tr
Datum: 21.05.13 23:17

Tak tak, raději ten odtah, olej je pryč na to tata.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pomoct
Datum: 22.05.13 06:42

Právě že něco chrastit jsem slyšel , takže turbo :( Do velkých otáček sem s tím nešel kvůly tomu že to kouřilo a bál jsem se po městě jezdit s dýmovnicí , proto plynulý rozjezdy atd... prostě co nejmín na sebe lákat policii . Díky Všem moc za rady! Dám to na opravu a po zjištěnní závady sem napíši co to bylo . Ještě jednou díky.

Od: pomoct
Datum: 28.05.13 18:36

tak bylo to TURBO ... nový 20 000,- repas 6500,- takže repas ... . Akorát mi řekli že bych měl vyměnit chladič turba ( když sem se ho zeptal jestli to je intercooler ) tak mi řekl že ne jenom chladič turba což sem trochu nepochopil , protože chdaič turba je intercooler ... no a vyčistit olej atd... takže docela dost věcí ještě poupravit ... ( mimochodem na to rozbitý turbo sem najel dobrých 100 km ...) .

Od: ar*
Datum: 28.05.13 18:43

Taky nějak nechápu toho "mechanika" který chce měnit chladič turba a přitom intercooler chce nechat. :D Nevidím ani důvod proč to měnit, když to jde "jednoduše" vyčistit. Jste si naprosto jistý, že jste to dal do ruk tomu správnému?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tr
Datum: 28.05.13 21:58

Zdaravím, tak chladič a vedení by mělo jít pročistit, akorát se to nechce nikomu dělat, protože je to špinavá práce, ale jít to musí. Jinak olej bych samozřejmě vyměnil, to by tak oprava stála za houby.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.13 00:32
avatar

olej se u výměn(i pouhé demontáži) turba mění automaticky a to min.dvakrát...! "ušetřených"pár set za nápln se může sakra znásobit(zde 6500,-),stejně tak se automaticky mění olej při sundání hlavy motoru(chtě nechtě dostane se dolu chl.kapalina z kanálů),jenže málokdo to řeší,pak už se jen diví...

Ohodnoceno: 3x
 
Od: tom*
Datum: 04.07.14 22:37

Renault grand espace 2005 2.DCI

Zdravím pánové,

tak mám tu nejhorší zkušenost co tady píšete. Auto čadilo jako kráva, rozsvítila se kontrolka spirála, zastavil jsem, chcípl auto, nechal chvíli vychladnout a myslel jsem že bude vše v poho, že aspoň dojedu do servisu. Po nastartování se motor začal nekontrolovaně vytáčet až do maxima, všude kouř, mám automat, tzn. chcípnout přes rychlost nešlo, karta vyndaná, tlačítko start stop nefunkční, baterka odpojená,mechanik po telefonu mi řekl že si turbo bere volej přes intercooler a že nejlepší bude ucpat sání. Suber hrabání v rožaveném autě, v té hektice jsem sáhnul po špatné hadici a vytrhnul jsem chladcí kapalinu, ta musele ihned zpět jinak by se motor zavařil(teď si říkám jestli by to nebylo jedno a nemít popálené ruce), vyndal jsem pojistky vpravo, hadici sání, zacpáno a motor najednou chcípl, bohu dík.

nevím jestli je motor v prdeli, ani už nemám náladu něco na té renauťácké mrdce opravovat. Za rok co ho mám bylo víc v servisu než před barákem.

jinak najeto cca 160.000km.

Nakonec odtah domu za 4.000Kč, skvělý páteční výlet s rodinou.

Jestli se někdo rozhodujete o koupi tohoto vozu, nedělejte to, dejte na německou kvalitu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 04.07.14 23:08
avatar

Tak se na tu německou kvalitu podívej:


Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 23:22
avatar
Turbo ti mize odejit na cemkoli...A uprimne a obnektivne bud rad ze nemáš VW T5 neboli zatím poslední model Transportéru...schválně si najdi kolik stoji repas turbo na Renaultackou 2.2dCi a kolik na 2.5 TDI...pak svůj příspěvek velmi rad smazes...
doplněno 05.07.14 14:26: ...obrazné samozřejmě...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 23:56
avatar

Nesmaže, nemůže :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.14 15:39

a jaký je rozdíl? asi jsem špatně hledal ale repas mi to našlo cca nastejno a když jsem se díval do katalogu na nové tak to renaultacke je větší pálka..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.