Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,potřebovala bych poradit.Při jízdě mi bliká červená kontrolka baterky.Řemen je měněný a správně napnutý.Čím to může být způsobeno?Děkuji moc za odpověd.Brenda
Nez zacnete provadet slozite kontroly nebo to date autoelektrikari, tak si vemte voltmetr a zjistete si, zda alternator dobiji tak jak ma. To je zalezitost na par minut a hned budete chytrejsi.
Pokud dobiji spravne, je chyba v kontrolni elektrice...kontakty, porusene vodice a podobne a oprava vyjde do par stovek.
Pokud ne, je chyba v silove elektrice (od spatneho kontaktu az po spatny alternator) a oprava se muze vysplhat az na nekolik tisic.
To jenom aby ste vedeli na co se zamerit a co vas ceka...
Děkuji za odpověd.A kde se da koupit voltmetr?Je k dostání u benzínové pumpy? Ta kontrolka hlavně bliká,když jedu do zatáčky,nebo na kruhovém objezdu.
Pokud se to projevuje hlavne pri jizde do zatacky, tak bych se nejprve zamril na spatne kontakty, a porusene kabliky - pri odstredive sile muze dojit treba k dotyku obnazeneho dratku vedouciho ke kontrolce s kostrou automobilu a kontrolka zablika. Nebo podobna prkotina - ale samozrejme se k tomu neupinejte - muze to byt cokoliv.
S tim voltmetrem sem tak nejak predpokladal, ze by ste ho mohli treba mit doma. Da se sehnat treba v OBI- Dejme tomu do dvou stovek.
Nastavite si rozsah na jednotky voltu stejnosmerne a pri zvysenych otackach (cca 2000) zahrateho motoru pripojite na poly baterie. Plus na plus minus na minus.
Namerene napeti by melo byt MINIMALNE 13,4V teoreticky. Prakticky alespon 13,7V. A pokud to bude 14V a vic, tak je dobijeni v poradku zcela stoprocentne.
Proc presne by nemeli podle Tebe nic zmerit? NECO musi zmerit vzdycky. I kdyby nulu. To je taky vysledek.
Nejpreve nameri pouze baterii, dostanou vysledek napriklad 12V. Pak nastartujou a nameri vysledek treba 13,9V. To je vysledek, ze dobijeci soustava je v poradku. Nebo nameri treba 12,2V a to je vysledek, ze neni v poradku.
Jak presne ste to tedy myslel s tim, ze nic nezmeri?
Ono to v kontaktech a spojich nemusi byt a to pak take nezjisti nic. Navic multimetrem si muzou merit i odpor v jednotlivych castech vedeni a tim, zjisit zoxidovane kontakty, ktere by jinak prehledly, protoze by spoj vypadal neporusene.
To, ze pri vice jak 14V znaci prebijeni muze a nemusi byt pravda. To zelezi na tom, kolik ma Peugeot 309 z roku 1992 mit spravne tolerance dobijeciho napeti.
Hodnoty do nejakych 14,7V nejsou u modernich aut nic neobvykleho.
p.s. 200,- za multimetr, ktery si jiste v domacnosti najde vyuziti se mi jako prilisne vyhazovani penez nezda.
Dorý večer.
Pokud se jedná o kontrolku tlaku oleje a jízda po kruhovém objezdu a nebo jen do levotočivé zatáčky , je největší pravděpodobnost , že je v motoru málo oleje , nebo je-li dostatek oleje je závada na čerpadle - jeho sací trubce,. Zdůvodnění. Při jezdě do levotočivé zatáčky , nebo na kruhovém objezdu se vlivem odstředivé síly , olej v olejové vaně přesune na pravou stranu nádrže a tím se olejové čerpadlo (sání čerpadla) ocitne na dobu průjezdu zatáčkou mimo olej, čímž poklesne tlak oleje a kontrolka svítí .Jestli vozidlo jede do pravotočivé zatáčky se tento úkaz neobjevuje , tak to svědčí o tom , že problém je způsoben výše uvedeěnými příčínami .Tuto hypotézu by potrzovalo , to že se uvedený nedostatek neprojevuje při projíždění pravotočivé zatáčky a jízdě přímým směrem.
Pokud by byla koupě voltmetru , jen z důvodů výše uvedených problémů , byla by to zbytečná investice. Dá se koupit v každé specializované prodejně elektro.Npř. MUTIMETR zvládne mnohem víc funkcí , než jen měření napětí a dá se pořídit i za méně než 1 000 Kč.Pro měření průchodu proudu (přítomnosti napětí -V ) , postačí jen žárovková zkoušečka s žárovkou pro příslušné napětí a ta se dá zhotovit i amatérsky.
Kontrolka baterie signalizuje,že alternátor málo dobíjí.Mohlo by to být způsobeno špatnými uhlíky na buzení rotoru,nebo vadná dioda,zapojená v obvodu buzení.Kromě toho.jak už kolegové radili,špatnou funkcí regulátoru.Tyto závady je možno snadno opravit v odborné dílně a nemělo by to být dražší než 200 - 300 Kč
JABRAKA
Jo, asi jsou dneska všechny kontakty navlíkací, takže od Alternátoru vždy jeden několikrát vytáhnout a zasunout. Někdy je potřeba ty obloučky na kabelu trochu zmáčknout, aby na kolíku nekloktaly. Něco tam je na matce, takže matku povolit, zašmrdlat očkem, ať se to očistí a utáhnout. a to vše ma všech kontaktech směrem k relé. Jestli si troufnete, tak jemným smirkem utrženým na proužek protáhnout mezi kontakty relé, ale opatrně - ne ohnout pružné lamelky ke kontaktům. No a pak ještě dál kam vedou kabely, vše očistit, hlavně pod palubní deskou a taky zkontrolovat dotek žárovičky
doplněno 08.02.09 06:54:pardon - od relé k žárovičce by závada být neměla, protože se rozsvěcí nedobíjením, tedy tahá proud z baterie. Ale poznámka o kruhovém objezdu by nasvědčovala uvolnění, nebo přiskřípnutí kablíků, nebo škrtání kotvy při volném ložisku, nebo moc utaženém řemenu. Ještě taková blbá otázka - a při projíždění dlouhou zatáčkou doprava jako je kruhový objezd to nedělá?
Kolegové zde uvádějí mnoho možných závad , jistě by se dalo hovořit ještě o dalších. Mnohdy pro zjištění skutečné závady je nezbytné dlouhodobější pozorování a přemýšlení o souvislostech s možnými uváděnými nedostatky. Připomenul bych ještě jednu možnost :Při plném nabití akumulátoru , může kontrolka problikávat. Zdůvodnění je takovéto: Elektrický prou vždy teče z místa jeho přebytku (vyššího napětí -V) do místa nedostatku(nižšího napětí - V).Regulační spínač a funkce kontrolky nabíjení , pracuje na tomto principu. Je-li akumulátor plně nabit ( má napětí příklad 14 V - jak uvádějí kolegové) a nabíjecí soustava je nastavena na stejné napětí 14 V, dojde k vyrovnání napětí a el. proud přestává téci. Reg.spínač nabíjení přeruší obvod nabíjení a tím i obvod kontrolky nabíjení- kontrolka přestane svítit.K tomu zpravidla dochází jen krátkobě při nízkých otáčkách - kontrolka problikává.Tok el. proudu si můžeme představit jako vodní potrubí - voda v něm teče z místa kde je větší tlak do místa s menším tlakem,stejně jako el.proud proudí z místa vyššího napětí do místa nižšího napětí. Proto věrohodnější pro posouzení funkce nabíjení je měření el.proudu " A " , což ukazuje i směr proudu (stejnosměrného) , kterým proud teče - k akumulátoru nebo od akumulátoru.
A ještě jedna připomínka. Plně nabitý článek akumulátoru je 2,8 V , celý 6-ti článkový akumulátor 16,8 V , měřeno v průběhu nabíjení.Provozní napětí automobilového akumulátoru je většinou 12 V.
Přeji trpělivost při hledání závady.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.