Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka baterie

Od: brendaw odpovědí: 18 změna:

Dobrý den,potřebovala bych poradit.Při jízdě mi bliká červená kontrolka baterky.Řemen je měněný a správně napnutý.Čím to může být způsobeno?Děkuji moc za odpověd.Brenda

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar axus

Nez zacnete provadet slozite kontroly nebo to date autoelektrikari, tak si vemte voltmetr a zjistete si, zda alternator dobiji tak jak ma. To je zalezitost na par minut a hned budete chytrejsi.

Pokud dobiji spravne, je chyba v kontrolni elektrice...kontakty, porusene vodice a podobne a oprava vyjde do par stovek.

Pokud ne, je chyba v silove elektrice (od spatneho kontaktu az po spatny alternator) a oprava se muze vysplhat az na nekolik tisic.

To jenom aby ste vedeli na co se zamerit a co vas ceka...

brendaw
hodnocení

Děkuji za odpověd.A kde se da koupit voltmetr?Je k dostání u benzínové pumpy? Ta kontrolka hlavně bliká,když jedu do zatáčky,nebo na kruhovém objezdu.

Pokud se to projevuje hlavne pri jizde do zatacky, tak bych se nejprve zamril na spatne kontakty, a porusene kabliky - pri odstredive sile muze dojit treba k dotyku obnazeneho dratku vedouciho ke kontrolce s kostrou automobilu a kontrolka zablika. Nebo podobna prkotina - ale samozrejme se k tomu neupinejte - muze to byt cokoliv.

S tim voltmetrem sem tak nejak predpokladal, ze by ste ho mohli treba mit doma. Da se sehnat treba v OBI- Dejme tomu do dvou stovek.

Nastavite si rozsah na jednotky voltu stejnosmerne a pri zvysenych otackach (cca 2000) zahrateho motoru pripojite na poly baterie. Plus na plus minus na minus.

Namerene napeti by melo byt MINIMALNE 13,4V teoreticky. Prakticky alespon 13,7V. A pokud to bude 14V a vic, tak je dobijeni v poradku zcela stoprocentne.

wroclav*
Nekupujte si voltmetr stejně nic nezměříte a vyhodíte zbytečně peníze,jděte po kontaktech a spojích od alternátoru.Mimochodem pokud by jste opravdu měřil což nepředpokládám,a naměřil víc jak 14v tak altík přebíjí a je vadné relé,ale to je jiná kapitola.

Proc presne by nemeli podle Tebe nic zmerit? NECO musi zmerit vzdycky. I kdyby nulu. To je taky vysledek.

Nejpreve nameri pouze baterii, dostanou vysledek napriklad 12V. Pak nastartujou a nameri vysledek treba 13,9V. To je vysledek, ze dobijeci soustava je v poradku. Nebo nameri treba 12,2V a to je vysledek, ze neni v poradku.

Jak presne ste to tedy myslel s tim, ze nic nezmeri?

Ono to v kontaktech a spojich nemusi byt a to pak take nezjisti nic. Navic multimetrem si muzou merit i odpor v jednotlivych castech vedeni a tim, zjisit zoxidovane kontakty, ktere by jinak prehledly, protoze by spoj vypadal neporusene.

To, ze pri vice jak 14V znaci prebijeni muze a nemusi byt pravda. To zelezi na tom, kolik ma Peugeot 309 z roku 1992 mit spravne tolerance dobijeciho napeti.

Hodnoty do nejakych 14,7V nejsou u modernich aut nic neobvykleho.

p.s. 200,- za multimetr, ktery si jiste v domacnosti najde vyuziti se mi jako prilisne vyhazovani penez nezda.

wroclav*
Pokut mu kontrolka bliká při jízdě do zatáčky tak předpokládám že stojící vozidlo dobíjí normálně tj. v rozsahu12v-13.7v.Tím jsem myslel že nic nezměří,jedině že by si někoho naložil do motorového prostoru a jezdil s ním po kruhovém objezdu jak psáno výše.
Taky předpokládám že pokud by majitel vozidla byl majitelem voltmetru tak se neptá proč mu problikává kontrolka dobíjení.Ale to jsou jen předpoklady.

Dorý večer.

Pokud se jedná o kontrolku tlaku oleje a jízda po kruhovém objezdu a nebo jen do levotočivé zatáčky , je největší pravděpodobnost , že je v motoru málo oleje , nebo je-li dostatek oleje je závada na čerpadle - jeho sací trubce,. Zdůvodnění. Při jezdě do levotočivé zatáčky , nebo na kruhovém objezdu se vlivem odstředivé síly , olej v olejové vaně přesune na pravou stranu nádrže a tím se olejové čerpadlo (sání čerpadla) ocitne na dobu průjezdu zatáčkou mimo olej, čímž poklesne tlak oleje a kontrolka svítí .Jestli vozidlo jede do pravotočivé zatáčky se tento úkaz neobjevuje , tak to svědčí o tom , že problém je způsoben výše uvedeěnými příčínami .Tuto hypotézu by potrzovalo , to že se uvedený nedostatek neprojevuje při projíždění pravotočivé zatáčky a jízdě přímým směrem.

Pokud by byla koupě voltmetru , jen z důvodů výše uvedených problémů , byla by to zbytečná investice. Dá se koupit v každé specializované prodejně elektro.Npř. MUTIMETR zvládne mnohem víc funkcí , než jen měření napětí a dá se pořídit i za méně než 1 000 Kč.Pro měření průchodu proudu (přítomnosti napětí -V ) , postačí jen žárovková zkoušečka s žárovkou pro příslušné napětí a ta se dá zhotovit i amatérsky.

brendaw
hodnocení

Děkuji za vaši odpověd.Bliká mi kontrolka baterie,ale ne pořád,hlavně v zatáčkách .Děkuji

 

jabraka*
hodnocení

1x

Kontrolka baterie signalizuje,že alternátor málo dobíjí.Mohlo by to být způsobeno špatnými uhlíky na buzení rotoru,nebo vadná dioda,zapojená v obvodu buzení.Kromě toho.jak už kolegové radili,špatnou funkcí regulátoru.Tyto závady je možno snadno opravit v odborné dílně a nemělo by to být dražší než 200 - 300 Kč

JABRAKA

troja*

Jo, asi jsou dneska všechny kontakty navlíkací, takže od Alternátoru vždy jeden několikrát vytáhnout a zasunout. Někdy je potřeba ty obloučky na kabelu trochu zmáčknout, aby na kolíku nekloktaly. Něco tam je na matce, takže matku povolit, zašmrdlat očkem, ať se to očistí a utáhnout. a to vše ma všech kontaktech směrem k relé. Jestli si troufnete, tak jemným smirkem utrženým na proužek protáhnout mezi kontakty relé, ale opatrně - ne ohnout pružné lamelky ke kontaktům. No a pak ještě dál kam vedou kabely, vše očistit, hlavně pod palubní deskou a taky zkontrolovat dotek žárovičky

doplněno 08.02.09 06:54:

pardon - od relé k žárovičce by závada být neměla, protože se rozsvěcí nedobíjením, tedy tahá proud z baterie. Ale poznámka o kruhovém objezdu by nasvědčovala uvolnění, nebo přiskřípnutí kablíků, nebo škrtání kotvy při volném ložisku, nebo moc utaženém řemenu. Ještě taková blbá otázka - a při projíždění dlouhou zatáčkou doprava jako je kruhový objezd to nedělá?

spacak

alternátor s uhlíky na buzení rotoru tak to sliším poprvé,nespletl sis to s dinamem?

bez měření neví vědění, ani slyšet, ani dynamo!

 

 

wroclav*
hodnocení

0x
Vadné relé dobíjeni popř.alternátor.Je také možné že máte někde špatný kontakt.
Zkontrolujte kontakty na alternátoru.A o jaké se jedná auto?
brendaw
hodnocení

Děkuji za odpověd,je to PEUGEOT 309 rok výroby 1992.

 

hodnocení

0x

Kolegové zde uvádějí mnoho možných závad , jistě by se dalo hovořit ještě o dalších. Mnohdy pro zjištění skutečné závady je nezbytné dlouhodobější pozorování a přemýšlení o souvislostech s možnými uváděnými nedostatky. Připomenul bych ještě jednu možnost :Při plném nabití akumulátoru , může kontrolka problikávat. Zdůvodnění je takovéto: Elektrický prou vždy teče z místa jeho přebytku (vyššího napětí -V) do místa nedostatku(nižšího napětí - V).Regulační spínač a funkce kontrolky nabíjení , pracuje na tomto principu. Je-li akumulátor plně nabit ( má napětí příklad 14 V - jak uvádějí kolegové) a nabíjecí soustava je nastavena na stejné napětí 14 V, dojde k vyrovnání napětí a el. proud přestává téci. Reg.spínač nabíjení přeruší obvod nabíjení a tím i obvod kontrolky nabíjení- kontrolka přestane svítit.K tomu zpravidla dochází jen krátkobě při nízkých otáčkách - kontrolka problikává.Tok el. proudu si můžeme představit jako vodní potrubí - voda v něm teče z místa kde je větší tlak do místa s menším tlakem,stejně jako el.proud proudí z místa vyššího napětí do místa nižšího napětí. Proto věrohodnější pro posouzení funkce nabíjení je měření el.proudu " A " , což ukazuje i směr proudu (stejnosměrného) , kterým proud teče - k akumulátoru nebo od akumulátoru.

A ještě jedna připomínka. Plně nabitý článek akumulátoru je 2,8 V , celý 6-ti článkový akumulátor 16,8 V , měřeno v průběhu nabíjení.Provozní napětí automobilového akumulátoru je většinou 12 V.

Přeji trpělivost při hledání závady.

wroclav*
miro taky vysvětlil funkciu regulátoru napětí,tak že když si to majitel Peguetu přečte tak nebude vědět kdy mu má kontrolka svítit a kdy ne,ale miro zde uvádí funkci signalizace přebití bateria správně jenže toto měli vozidla před 20lety např.VAZ a Žiguli.A s bateriemi 12v od 55Ah po 180Ah se setkávám denně,ale ještě jsem tyto hodnoty nenaměřil.Třeba to bude jak s tim šnekem na briketovací stroj...

K otázce šneku na briketovací stroj , jsem odpověď doplnil.

maxwell*

Obyč multimetr by měl dnes stát asi kolem 80 - 150 kč. Není to tolik. I když je to čína, na to proměření to úplně stačí. Nic kalibrovanýho paní oravdu nepotřebuje.:D

Změřit to můžete, ale stejně to vypadá že to bude konektort, který při zatáčce se odtlačí, a nemá kontakt.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]