Nejste přihlášen/a.
Zdravím, řeším v autě podsvícení vypínačů, někde jde, někde ne. Sundal jsem žárovku z jednoho vypínače, byla prasklá, chci ji nahradit jinou,(jsou to takový ta žárovky bez objímky, jen skleněna baňka, na konci dva ohnuté drátky a přijde zasunout do nějaké patice), ale na staré nejsou psané žádně parametry. Žárovku, kterou mám na výměnu je na 12V. Když jsem proměřoval tišťák, kde byla žárovka prasklá, naměřil jsem nějakých 8V. Utáhne těch 8V tu 12V žárovku? Děkuji.
Tak a nebo se stává, že většina žárovek má od tepla černé sklo zevnitř a tak méně svítí a vlákno je unavené roztřepené, ale stále žhaví...
gumidek:
otázka zněla, zdali stačí naměřených 8V na napájení nové 12V žarovky a staré žárovky nejsou zčernalé teplem, ale odpařeným kovem z vlákna.
Já osobně bych strčil tu žárovku do patice v tom vypínači a vyzkoušel...
je předpoklad, že to není Trabant se 6 V elektrikou, ty i tak ještě neměli vypínače s podsvětlením...
takže většina osobních aut má elektriku na 12 V. To měření nemuselo být přesné nebo správné...
Ta 12 V žárovka bude na případných 8 V podžhavená, ale nějaké světélko tam bude...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.