Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

V čem jsou lepší lité kola oproti plechovym?

Od: honzaczech odpovědí: 11 změna:

Zdravim,

mohl by mi nekdo prosím vysvetlit, v čem jsou lepši lité kola oproti plechovým? Kromě toho že ty lité vypadají líp? Je z nich i nejaky jiný uzitek nez esteticky?

A dale bych se chtěl zeptat jestli můžu na lité kola dat pneumatiky, co mam ted na plechovych?

Děkuji za odpověď

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar axus

Prinos nejaky je, ale u osobnich aut bych ho neprecenoval.

Krome uvedeneho vzhledu je to predevsim korozivzdornost a pevnost.

U sportovnich aut (kde se pouzivaji disky z elektronu) se pak vyznamne projevuje nizsi hmotnost a momenty setrvacnosti kol. Takove disky jsou ale dosti drahe.

U osobnich aut se disky vyrabi z levnejsich materialu (hlavne ty levnejsi disky) a vliv nizsi hmotnosti neni az tak patrny. Spise neni zadny.

Navic pokud uz je rozdil ve hmotnostech disku, pak je podvozek automobilu vzdy vyladen z konstrukce na konkretni parametry. To znamena, ze pouziti lehcich disku nemusi zakonite prinest lepsi parametry vozu.

Pneumatiky muzete pouzit i na lite disky, ne ale vsechny lite disky jdou pouzit spolecne s pneumatikama s dusi.

 

hodnocení

0x

Dobrý večer.

Lité disky kol mají hlavní důvod , že jsou lehčí (jsou vyráběny z jehkých slitin). Lehčí kola zlepšují jízdní vlastnosti , jelikož snižují t zv. neodpružené hmoty podvozku a tím kolo snadněji sleduje povrch vozovky a z toho plynou výhody - pro akceleraci , brzdění na nerovné vozovce, jízda po hrbolaté vozovce , menší přenášení rázů(chvění) a tím menší namáhání podvozku a pod. Je pravdou , že tyto vlastnosti se výrazněji projevují až při sportovní jízdě . Také dávají vozidlu sportovní vzhled.

slonbonjohn*

Přesněji to napsal Axus - ELEKTRONOVÉ lité disky jsou lehčí a mají svůj význam. Obyčejné lité disky jsou většinou těžší než plecháče.

 

david*
hodnocení

0x

Kromě estetiky v ničem jak se říká hezké plecháče jsou lepší než elektrony ,už jen při přezouvání a vyvažování jsou na tom plechy líp,taky při našich krásně děravých silnicích jsou odolnější plechy.

maxwell*

Já bych jen doplnil že pneumatiky se samozřejmě dají požít, a pokud jsou bezdušové tak samozřejmě i bez duší.

doplněno 08.02.09 14:47:

Jinak AXUS už vše řekl.

 

honzaczech
hodnocení

0x

Vsem dekuji za odpovedi,

I kdyz porad nevim co si koupit...cenovy rodil neni zase tak velky..asi 400 na jednom kole...

Litá kola jsou celoročně použitelná (pokud vám s autíkem někdo nekrouhá obrubníky, pak to hnusně vypadá). Nevyžadují prakticky žádnou údržbu. Já mám litá kola na deset let starém vozu, ale převlékám dvakrát za rok gumy. Na druhém voze mám plecháče pro obě období, a přehazuji si kola sám. To je jistá výhoda, protože se vyhnu návalům v servisu. Litá kola jsou také výzvou pro zloděje...

honzaczech

No tak videl jsem, ze se daji poridit nejake bezpecnostni srouby, nakolik to ale ochráni opravdu nevim. Navic auto nam stoji pres noc v garazi (bydlime na vesnici) a pres den to snad neni nejak extra ohrozeno.

Na starem aute to bylo reseno take koly na leto a zimu zvlast aby se nemuselo kvuli prezouvani do servisu. I kdyz ono by bylo urco lepsi kdyby vzdy zkontrolovali vyvazeni kol.

Ono to ani není o šroubech, je to o celém autě. Po zkušenosti s prvním nedobrovolným odloučením se od vozu tuším, že je můj názor nezvratný. Mám garáž, mám pozemek, ale jezdím také na nákup. Ten poslední jsem nesl domů pěšky...

 

honzaczech
hodnocení

keste jeden drobny dotaz ohledene zalisu. Je lepsi mit vetsi nebo mensi zalis?. Kola co jsme si vybral maji bud 15 nebo 26 v technicaku mam uvedeno ze soucasne kola maji 35. Je v tom nejaky problem, kdyz to ted bude jinak? a je tedy lepsi vetsi nebo mensi zalis? tohle je podle mne uz fakt jen kosmeticka zalezitos...ale nevim jak to bude s timm ze v technickau je to jinak...

Na diskach nebyva velikost zalisu nikde uvedena a ani to nikdo nekontroluje, takze z tohoto hlediska pohoda.

Mensi hodnota zalisu (nebo dokonce zaporna), znamena vylejzani kola ven z auta:

- dle legislativy nesmi kola precuhovat pres blatniky

- dej si bacha, at Te kola pri propruzeni vozu nedrhnou o rantl blatniku

- pri velke zmene oproti puvodnimu se zvysuje namahani loziska, a kloubu napravy, meni se sila v pruzine

- vytazeni kol ven z auta oproti puvodnimu zlepsi stabilitu auta v zatackach - to je tuzingarska modlitba :)

- je nutno podotknout, ze vzhledove to skutecne vypada lip - kdyz se to ovsem neprehani

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]