Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pára z motoru a vysrážená voda na víčku

Od: vitula* odpovědí: 14 změna:

Ahoj, jsem poněkud neinformovaná, tudíž se obracím na vás, snad mi někdo poradí.Máme auto v garáži odstavené na zimu, občas ho nastartujeme a necháme chvilku běžet na oživení baterky, tj.v pravidelných intervalech tak po 10ti dnech.Ke konci prosince bylo vše OK, na víčku od dolévání oleje do motoru byl po vychladnutí jen slabounký olejový film bez krůpějí vody, vše normál.Začátkem ledna manžel opět auto nastartoval, bylo to akorát v době, kdy byly ty extrémní mrazy, v garáži teplota kolem nuly, motor šel z kraje na 3 válce tak to manžel poněkud přehnal s tůrováním motoru, trochu ho přetočil v jednu chvíli, a následně po vychladnutí motoru se objevila na víčku emulze olej s vodou, jen slabá vrstva a vysrážené krůpěje vody.Vše jsem důkladně vytřela a po týdnu jsme startovali znovu, tentokrát se už z motoru po sundání víčka vyvalila pára a povychladnutí byla vysrážená jen samotná voda na víčku.Jen pro upřesnění dodávám, že se jedná o motor Favorit 135 benziňák.Tak by mne jen pro klid v duši zajímalo, zda se nemohl ten motor tím přetočením nějak poškodit ( zatím podle zvuku jde dobře, mazání v pořádku, teplota neletí nahoru ) a zda - li je ty vysrážená voda tím, že se motor potí při nízkých teplotách a delším stání bez ježdění.Pokud je to v pořádku, tak ještě až s tím vyjedeme, tak jak se ta voda odpaří, nemůže se potom smíchat s olejem a způsobit potíže? Pokud někdo víte, dejte vědět, zda je vše v pořádku, v létě jsme měnili motor v autě, ten původní komplet odešel a tenhle byl dobrý a spolehlivý, mám nyní obavy, zda se tím vytáčením něco nemohlo poškodit. Ještě na závěr, v motoru je obyčejný minerální olej 15 V 40W za 70 Kč litr, takže nic extra, k tomu přetočení došlo ještě za studena, kdy motor nebyl ohřátý.Budu všečná všem, kdo budou reagovat, mám jen obavy, až s tím po zimě vyjedeme, abychom to někde nezadřeli.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar axus

S nejvetsi pravdepodobnosti je to skutecne pouze vysrazena voda z vlhkeho vzduchu, ktera zacne pri ohrivani motoru po dlouhem stani kondenzovat.

Pri prasklem tesneni by se skutecne ukazalo vice projevu - takze to bych tez zatim odsunul.

Kdyz motor bezel na tri valce, muze jit pouze o horsi svicku, ktera za studena nedava dostatecnou jiskru - staci vymenit.

Kazdopadne uz nikdy motor za studena nevytacejte. To mu skutecne neprospiva. Pokud je celou zimu auto odstavene, tak nema ani smysl ho chodit pravidelne startovat. Rozhodne ne kvuli baterce, ta se nikdy takhle kratkym nastartovanim nedobije, ba prave naopak. Ve skutecnosti vybytou baterku nedokaze pouhy autoalternator radne dobit ani po dlouhe jizde. Baterku je lepe dobijet k tomu urcenou nabijeckou.

Jedno riziko z vlhkeho vzduchu pri opravdu douhem stani je moznost zareznuti valcu. Tomu se da castecne zabranit tak, ze po radnem ohrati motoru pridate maximalne plyn a vypnete zapalovani. Nez se motor z vysokych otacek dotoci, tak olejove cerpadlo jeste chvilku dodava olej, ktery vse radne promaze. Lepe je striknout olej primo do valcu - kdo by se s tim ale delal, ze.

Vody v oleji urcite nebude tolik, aby doslo k zadreni.

Zajimeve je akorat to, ze po pouhem tydnu stani se vyvalila para. Ste si jista, ze to byla para? Nejednalo se o spaliny?

vitula*
hodnocení

Vzpomínám si, že mezi předposledním ohříváním motoru a posledním byl trochu větší časový odstup, cca tak 14 dní, naposledy to manžel nechal běžet něco kolem 10 minut, motor se ohřál na provozní teplotu a termostat pouštěl vodu na chlazení, vše zdálo se být v normě, i motor pěkně naskočil hned na 4, chtěli jsme pouze poslechem zjistit, zda běží pravidelně, zdá se, že je to dobré, ale když jsem po vypnutí motoru sundala to víčko, tak se vyvalila bílá pára, pokud by to byly spaliny, myslím, že by to byl spíše modrý, respektive černý kouř, což by asi potom bylo dost špatné.Ještě jsem potom šla cca za 20 minut se podívat a na tom víčku zase krůpěje vody, emulze žádná. Také jsme kontrolovali olej na měrce, ale je čistý od pohledu. Co si o tom myslíte? Ještě mne napadla taková blbost, nevím, možná to trochu přeháním, ale s tím starým motorem jsme si užili svoje, takže již raději nic bagatelizovat, takže abych to dopověděla, v chladicí kapalině máme fridex, pro sichr, i když je auto v garáži, stane se, že teplota tam jde pod nulu, tak jsme nechtěli riskovat, no a vzhledem k tomu, že nemrznoucí směs je sladká, možná by se dalo zjistit, zda to tam někde nesákne tím, že tu vysráženou vodu ochutnat, i když to vypadá, že to možná přeháním, ráda bych případně předešla větším škodám.My baby už asi jiné nebudeme.

Ochutnavejte si co chcete, ale neprehanejte to. Jatra a ledviny by byly urcite proti. Rozhodne to nepatri mezi bezne indikace zavad :)

Co si o tom myslim...mam jedno prislovi (ani to neni tak prislovi, jako zivotni moudro):

Dokud to slape, tak se v tom zbytecne nevrtej. Muze se totiz stat, ze pak uz to nebude slapat vubec.

Takze dokud auto jezdi a nepozorujete zadne zavady, jako unik oleje, chladici kapaliny, prehrivani, ztratu vykonu a podobne, tak je lepsi se v tom skutecne prilis nevrtat. Pokud vsechno funguje jak ma, tak proc taky.

Pak akorat clovek vidi problemy i tam, kde ve skutecnosti nejsou - uplna paranoia - neco jako obdoba hypochondra.

Pokud mate nejakeho znamehop, kdo rozumi (skutecne rozumi) autum, tak ho pro klid v dusi pozvete na kafe a at se pri te prilezitosti na auto podiva.

zkouska zkouska

dal sem doplnit odpoved a ono ji to udelalo jako samostatnou*nevi*

vitula*
hodnocení

OK, cvok snad ještě nejsem, manžel je technický antitalent, takže si sám nic neopraví, se vším musíme do servisu a leze to pak do peněz. I přes to, že dávám přednost prevenci, tak to zatím nechám být, myslím, že odpovědi byly dostatečnéna to aby mne to uklidnilo, navíc korespondence byla zajímavá a poučná.Díky.

 

wroclav*
hodnocení

2x
Já bych to projel ohřil na provozní teplotu pokud je v háji těsnění nebo nedej bože prasklá hlava tak bude tlak v expanzce-chladiči.Je normální že se na víčku krytu motoru vytváří slabá emulze.Pokud si ani pak nebudete jistí,tak po vychladnutí motoru povolte vypouštěcí zátku a nechte vytéct trochu oleje,protože je voda těžší tak by vytekla voda,nebo trocha vody, ale to opravdu jen v případě že unika do motoru.
doplněno 07.02.09 15:50: A taky by ubývala voda a na měrce oleje přibývalo oleje.Tím přetočením se nemohlo nic podobného stát.Těsnění pod hlavou foukne při přehřítí a ne při přetočení motoru a hlava může povolit při zamrznutí,ale vy tam máte Fridex jak píšete.
vitula*
hodnocení

To bude nejlepší, jen musím přesvědčit manžela, aby vyházel sníh před garáží - bydlíme na horách, takže tam máme cca půl metru sněhu.

wroclav*
Tak se na to vykašlete a nechte to na jaro,když s tím nejezdíte tak se tomu nic nestane a zarezlej válec je taky konina.
vitula*
hodnocení

Taky odpověď, a až budeme realizovat zkušební jízdu, tak budeme opravdu moudřejší.Doufám, že ten můj "likvidátor" zase něco neprovede.Díky moc všem.

 

hodnocení

0x
avatar spider

Mohlo dojít k povolení těsnění pod hlavou motoru a následnému vniknutí chladící kapaliny do motoru. V tomto případě by se spodku víčka byla bílá emulze.

Ale zase na druhou stranu vim že u starých motorů je malinká emulze v zimě celkem normální. Brácha má motor ok, v létě bez emulze a teď tam malinko je, u našeho starého žigulíka to bylo taky to samé.

Pro tazatelku- spíše než pouhé startování bych doporučil odpojení baterky a dát někam kde neni taková kosa. Pouhé nastartování baterku nedobije, spíš naopak ji vybíjíte více a více- motor by musel běžet třeba půl hodiny (nejsem mechanik- pouze hádám) aby se baterka dobila. Další věcí je že pro motor neni úplně nejlepší jen běh na volnověh- chce to taky jet

vitula*
hodnocení

HM, obě odpovědi jsou zajímavé, s tím těsněním pod hlavou válců mne to taky napadlo, že by mohlo fouknout, ale na druhou stranu, zase neletí teplota do varu a nejdou bublinky v expanzce, takže to bych asi vyloučila.Baterku máme odpojenou odpojovačem autobaterií, manžel to zapíná jen při těch ohřívačkách motoru.Teď jsme to nechali na pokoji, také jsem slyšela, že se motor zbytečně ničí na studené starty na volnoběh a bez vyjetí, takže to asi necháme být, na jaře budeme moudřejší. Předpokládám tedy, dle odpovědi, že tyhle starší motory se při nízkých teplotách opravdu zpotí a potom tedy ta vysrážená voda, popř.slabá vrstvička emulze je tedy normální stav, takže mohu být snad klidná.Každopádně zatím děkuji za odpovědi.*palec*

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nu pokud po krátkém nastartování motoru vychází pára z prostoru skříně,hovoří to o netěsnosti ,ale může být i ztkondenzovaná voda v prostoru olejové náplně.Pokud by někde netěsnilo těsnění pod hlavou,mohou nastat tyto projevy:Kanál mezi vodním prostorem a sacími kanály - voda by spíše stříkala z výfuku,zkraty mezi kontakty svíček by mohly způsobit nerovnoměrnost chodu.

Trocha vody,která projde kolem kroužků se dostane i do oleje .Ale pára se vytváří,až se motor ohřeje.Pokud jde voda do výfukového prostoru,jde voda pouze do výfuku a do motoru se nedostane.

V případě,že se prorazí kanálek do prostoru zdvihátek,pak je přítomnost vody v oleji jasná,ale z výfuku voda nestříká.Později může jít z výfuku trochu páry,ale ta je přítomna vždy.Pokud je úbytek vody podstatný,brzy se projeví v zasobní nádržce.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]