Nejste přihlášen/a.
Prosím o radu jaký motorový olej dlít do Š120? Děkuji
doplněno 02.09.13 16:53:Mohu dát do Š120 olej 10w40? Děkuji za odpověď.
Klidně to tam dej ,už si nepamatuji jaké specifikace měl mít olej do těchto aut (tuším že dp byl M6 či 7ADS).Pro naše klimatické podmínky je dostačující olej s viskózní normou 15W40!Je vlemi pravděpodobné,že tento se ti bude více ztrácet (jak ven z motoru tak i přes kroužky do spal.prostoru!).A to že je to dle někoho "syntetika" neřeš.každý olej obsahuje minerální složku žádný není plně syntetický!
doplněno 03.09.13 21:03:To Humbucker-myslel jsem že to AD popř ADS každého napadne i u M6,žel nenapadlo.
Tuším do své stopáté se stovkovým moltorem jse dával tu sedmičku ads
Právě že nestačí. Proto se dříve dělali skoro co 100tis km kompletní generálky.
A favorit už povinně s lepším olejem dokázal najezdit i přes 500tis km bez GO.
Vsak oleje z tej doby boli na urovni M6AD.Otec to vypustal po 5 tis.km a bolo to cierne jak svina.Myslis ze zo 120 najazdi viac nez 100 tis.?hahaha 500 tis..
Hahaha 500tis?...máme v práci formana,co už má natočeno 540 tis a tomu motoru nic není...oleje spotřebuje maximálně litr na 10 tis km a do šrotu se rozhodně nechystá...
Je to tím že celý život byl ježděný na kvalitní oleje a dělaly se včasné výměny...je logické že když tam nalejete olej z kauflandu,necháte jej tam 50tis km nebo nedejbože to měníte jen dolejváním,je jasné že se ten motor rozsype daleko dřív než by musel
Jo a když jsme měli škodu 130 od novoty,motor najel na ty starý oleje 130 tis km a vyžadoval GO...tak jsme udělali GO(pánve,ventily,kroužky,přebrus atd...)a začali jsme používat v té době kvalitní zahraniční oleje,poté mogul který je za několik let kvaliou dohnal tak ten motor za tu dobu natočil přes 215 tis a skoro nic mu není,trošku oleje už papká,ale že by to byla nějaká hrůza to rozhodně ne
Vezmi si kolik pracovních cyklů musí motor udělat dejme tomu na 100 kilometrů jízdy,a olej neplní jen funkci mazání,ten film se nesmí trhat,musí ráno rychle natéci do mazacích míst,musí vymezovat drobné nedokonalosti strojního opracování atd,atd...a to si pak snadno domyslíš že stejné motory jezdící na rozdílné oleje(kvalita vs nekvalita)najedou s nevětší pravděpodobností velice rozdílné nájezdy
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.