Jak se projeví závada vzduchové váhy?

Od: Datum: 14.05.13 17:12 odpovědí: 21 změna: 17.07.13 20:06

Malinko hůř chytne motor, volnoběh je nižší, při přidání plynu se dusí a někdy zdechne. Při rychlejším sešlápnutí plynu se buď dusí nebo jde do otáček, ale s příšerným zpožděním. Mohla by to být vzduchová váha? Kontrolka závady nesvítí.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 14.05.13 17:19

A copak je to za motor?

Jinak já bych to spíš tipoval na snímač polohy škrtící klapky, ale bez vdomosti auta a motorizace to je jen dohad.

doplněno 14.05.13 18:54:

Popravdě , neznám dobře tento motor a nepamatuji jaký je tam přesně ten snímač, Takže nevím ani hodnoty Ω při plném plynu a bez plynu. To jedině dohledat někde na netu. Zkus očistit a prostříknout kontakty jestli jsi už neudělal. Profouknout opatrně vzduchem. Zkus odpojit lambdu, co to udělá.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: bmbx®
Datum: 14.05.13 17:26

Chrysler NEON 2.0 16V

Šnímač polohy škr. klapky mi taky bleskl hlavou, šlo by to nějka prověřit / vyloučit? Po odpojení váhy se to jevilo beze změny.

Datum: 14.05.13 17:51
avatar

Nechan napíchnout na diagnostiku a hned bude jasný kde je problém :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 14.05.13 18:10

Hmmmm, to by mne nenapadlo :D, právě že je problém to nechat napíchnout na diagnostiku, tak hledám alternativní metodu ;)

Datum: 14.05.13 18:17
avatar

tak to sem nevěděl,omlouvám se =D :)

doplněno 14.05.13 18:19:

tak najít hodnoty výhy vzduchu v manuálu a proměřit multimetrem? :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 14.05.13 18:22

Jo, něco samozřejmě prověřím a změřím, jen jsem chtěl vědět, zdali nemá někdo nějakou fintu *hi*

Od: bmbx®
Datum: 14.05.13 19:15

Kontakty jsem čistil i snímač jsem propláchl. Snímač je polovodičový čip na keramické destičce zalitý takovým růžovým pruhledným gelem (měl jsem možnost jeden vadný kus kuchnout). Skusím tu lambdu. Pokračovat budu až snad během víkendu, tak dám vědět. Večer ještě pořádně pročtu servisní manuál. Zatím díky...

Od: bonie*
Datum: 14.05.13 18:20

Mně, renault, při problémech s váhou vzduchu, auto normálně startovalo ale když jsem jela déle s vyřazeným rs, motor zhasnul, prostě zdechnul za jízdy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.05.13 18:24

nemyslím si že by se starty mělo něco společného váha vzduchu... může to dělat x věcí, čidla teploty, špatný tlak podavacího čerpadla pokud má, zasraný palivový filtr, vstřikovani paliva atd.. ale ten motor neznám tak netuším o co přesně jde... tak hodně štěstí... multasem se taky dá měřit.. pokud seženeš hodnoty

Ohodnoceno: 2x
 
Od: bmbx®
Datum: 14.05.13 18:36

Já jsem psal malinko horší start, prostě je znát že to nechytne na ťuknutí, ale motor se musí otočit víc než obvykle. Není to nic co by bylo na závadu, pouze jsem to uvedl jako jeden z příznaků, kdyby ten motor nezlobil jinak, tak si toho startování asi ani nevšimnu :D Takže startování se může zcela vynechat, po nahození je volnoběh o něo nižší, pravidelný a přidáním plynu pomalu otáčky klesnou a motor má tendenci zdechnout, při prudším sešlápnutí plynu se někdy taky přidusí nebo se s velkým spožděním rozeběhne.

Datum: 14.05.13 19:41
avatar

co třeba benzínovej filtr kdy se měnil dle popisu mi to připadá že to nemá benzín

Ohodnoceno: 3x
 
Od: nu*
Datum: 14.05.13 21:08

Ukázkový příklad, jak český člověk zanedbává servis a údržbu, jen aby ušelřil pětikilo za připojení k diagnistice...kupte si pak auto v čechách, od lidí kteří pomocí fíglů celá léta laboruje místo toho aby dali autu to, co auto potřebuje...:-P

doplněno 14.05.13 21:10:

nefunkční váha vzduch se projeví tak, že při jízdě máte v autě pocit, jdky kdyby auto někdo zezadu nepravidleně přidržoval a bránil mu tak ve výkonu...zpravidla je to nepravidelné, tak to začíná...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 14.05.13 22:19

nu:

poslední setkání s několika automechaniky mi opravdu stačilo, nejen že nedokázali identifikovat závadu, ale dokonce jí nedokázali odstranit po tom co jsem jí identifikoval já ;) Musel jsem si poradit já a opět se k tomu chystám, že si budu muset poradit sám.

Opravdu tahle tvoje poznámka byla celkem zbytečná, ale děkuji za následné doplnění příznaků vadné váhy.

Od: nero33*
Datum: 14.05.13 22:37

Mně se jenom líbí, jak se všichni, včetně Tebe, ohánějí diagnostikou, diagnostika není všemocná, mnohdy označí závadu jen rámcově a někdy taky úplně blbě! Mně jednou na autu vyhodila (sám diagnostiku mám, a nijak nekvalitní) doslova: Závažná porucha na vstřikovacím čerpadle a nakonec to byla vadná řídící jednotka spouštěče airbagů. Takže bacha, mnohdy to končí stejně na zlatých českých ručičkách, i když mnohdy dokáže poradit přesně, ale není to pravidlem!

doplněno 14.05.13 22:37:

odpověď byla směřována "nu"

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 15.05.13 18:36

BMBX - především bych v zadání uvedl, o jaké auto, jakou variantu - verzi a modelovou řadu a typ motoru se jedná...každý z nás má nějaké zkušenosti a nějakým autem...

Zbytečné jsou tedy tvé poznámky o zbytečnosti mých poznámek, protože kdybys trochu uvažoval, nepsal bys sem obecné dotazy, nejsme jasnovidci...

Pokud máš staré auto z roku 1992, možná nepotřebuješ diagnostiku...pak možná ani nemáš žádnou váhu vzduchu...

Já mám mechanika, který na vše přijde, a když na něco nepřijde hned, tak ví, kde sehnat informace k tomu aby na to nakonec přišel...

Pokud máš auto kterému se poté co zvedneš od řadící páky dlaň rozsvítí displej velkého multi-přístoje na palubní desce, a objeví se ikony ovládacích prvků, budeš diagnostiku potřebovat...

Se starou škodovkou si poradí Honza a syn Na Dvorku...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 15.05.13 18:45

nu:

kdybys četl malinko pozorněji tak bys možná narazil na informaci o jaké auto se jedná, že vzduchovou váhu má, že dokonce jsem vadnou kuchnul abych zjistil jak je provedena a taky, že s diagnostikou je malinko problém

doplněno 15.05.13 18:48:

Vzhledem k tomu, že s touto závadou se zároveň projevilo to, že motor nechytne na "tuknutí" jako dříve a při startu je tohle čidlo mimo činnost tak jej vylučuji jako zdroj závady.

Od: hexi*
Datum: 15.05.13 19:28

Měl jsem něco podobného. Problém byl v hadičce co je v benzinové nádrži a přivádí benzín k čerpadlu, nějáka speciální, a byla v ní malá dirka kterou se nasával i vzduch, takže auto zdechalo nechtělo jet, prostě mělo málo benzínu...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: bmbx®
Datum: 30.06.13 12:33

Tak konečně jsem dořešil auto. Změřil jsem hodnoty vzduchové váhy, byly v pořádku a reagovaly, měřll jsem tlak paliva a byl třetinový, tak jsem odpojil palivový filtr a beze změny. Objednal jsem pumpu ( byl to docela zážitek jí najít) ale nakonec jsem zpětně dle pártnambru zjistil, že jí používá mnoho výrobců (Volvo, Ford, Citroen, Peugeot, Daewoo). Zabudoval jsem jí do toho palivového vehementu a motor běží jak hodinky :)

Díky všem za rady.

Od: koudy*
Datum: 17.07.13 12:22

Ahoj, resim neco podobneho, auto malo tahne a kdyz se prida plyn / prevazne za studena / otacky nejdrive klesnou, auto trosku cukne a pak jdou nahoru a rozjede se. Vaha menena, svicky, lambda... zatim nikdo neprisel na to co to je. Ted budu zkouset teplotni cidlo to je posledni varianta zatim co za to muze. Jinak jedna se o motor 1,6 benzin / BMW 116i 2005 /. Zadne zihadlo, ale i s mene vykonym motorem napr. u Oktavky se protoci kola a "vystreli" vpred, to u me nehrozi ani nahodou. Kdyby nekdo mel napad sem s nim :) diky moc.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 17.07.13 13:25

Já jsem měl takový problém loni a bylo to vzduchovou váhou, letos se to zopakovalo, ale byl tam rozdíl v tom, že motor špatně chytal (za to váha nemůže, neboť během startování jí jednotka nebere v úvahu), ale když naskočil, tak se to projevovalo téměř stejně. Jak jsem již napsal tak to byl nízký tlak paliva a musel jsem vyměnit palivovou pumpu. Jen mě vrtá hlavou, jak může začít dávat malý tlak ze dne na den, neboť motorek je v pořádku a nejspíš je prostě vyběhaná. Jak se může takhle nejednou vyběhat, nebo je snad "ostrá hranice" tlaku kdy to motor zkousne a pod touto hranicí si už neporadí?

doplněno 17.07.13 13:29:

Vyplatí se projít různá i zahraniční fóra kolem konkrétního automobilu, našel jsem spoustu užitečných informací, hodnoty čidel, jak spustit jednoduchou diagnostiku bez diagnostického zařízení, věci o kterých v manuálu, ani v servisním manuálu, není ani slovíčko.

Datum: 17.07.13 20:06

no základ je mít utěsněný výfuk, vyčištěnou klapku a tu davam pro jistotu na silikon.. když tohle máš ok tak máš půlku vyřešenou.. jelikož od toho se odvijí škubání, blbnutí lambda sond atd..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.