Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítí kontrolky oleje a teploty - proč?

Od: lucija* odpovědí: 7 změna:

Zdravím, potřebovala bych poradit. Mám VW Polo 1992, je bez problému, jen se mi poslední dobou stává, že když s ním jedu, rozsvítí se kontrolky oleje a teploty. Olej mám nově vyměněný, je to tam dost, teplota být vysoká nemůže, protože je to po nastartování.

Někdy svítí celou cestu, někdy přestanou, přítel je prý promazal, nesvítilo mu to, a dnes když jsem do toho opět po delší době sedla já, tak mě opět auto přivítalo všemi kontrolkami*nevi* nevíte, čím by to mohlo být? Děkuji L.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Než budete měnit čidla , pozorujte bedlivě v jakém případě (provozu) se závada objevuje. Npř. Když je vozidlo zahřáté na provozní teplotu , je olej řidší a tím při volnoběhu , může kontrolka tlaku oleje problikávat a ještě k tomu při opotřebovaném motoru , dokonce svíti. Překontrolujte také vizuálně , při otevření nalévacího otvoru oleje a za chodu motoru , zda je vidět olej , který proudí po pohybujích se součástkách , které jsou vidět otvorem. Kdyby motor nemazal , tak jste už dávno nejezdila.

 

wroclav*
hodnocení

1x
Pokud se souběžně rosvítí varovná kontrolka teploty a mazání viděl bych to ve špatném stavu kontaktů u čidel,ale také pojistek v pojistkové skříňce-pomůže KONTOXspray a podobné na kontakty, nemazat KONKOREM a pod. neboť váže prach a nečistoty a pak je to ještě horší.
doplněno 05.02.09 22:23: Ještě bych zkontroloval ukostření motoru ke karoserii.

Neviděl bych závadu ve špatných spojích čidel , ani v pojistkách. Vždyť tyto měří obvody mají velmi malou spotřebu el.energie ( A ) a to neni katastrofálně náchylné k nefunkci z důvodů zhoršení spojů. Konkor by neměl vadit , ale za účinnější bych v tomto případě doporučoval , pohnutí s pojistkami , případně vyjmou a opět nasadi , případně i opakovat , tím se stykové plochy pojistek očistí. Stále jste neuvedl (a) v jakém režimu provozu (zahřátí motoru) se závada vyskytuje a proto jen tato rada , která bude zřejmě neúčinná.

lucija*
hodnocení

Takže jsem zkoušela auto, v neděli se mi kontrolky rozsvítily po 10 najetých kilometrech, pak hodinu stálo a znovu po 10ti kilometrech se rozsvítilo, dneska jsem do toho vlezla a svítily hned jak jsem nastartovala.

 

hodnocení

0x
avatar axus

Co presne pritel promazal?

Pokud se SKUTECNE motor neprehriva a oleje je dost, muze byt problem v cidlech teploty a tlaku oleje. U oleje tez muze byt spatne olejove cerpadlo.

Pokud to ukazuje pouze nekdy, je tez mozne, ze jsou odhalene draty, ktere se nekdy dotknou kostry a ukazou spatny udaj.

lucija*
hodnocení

Promazával právě ty čidla, olejové je asi opravdu špatné, protože mi to i v létě začalo hodně pískat, že není olej, ale oleje tam bylo ažaž. Jak zjistí, kde jsou dráty odhalené? Prý si s tím neví rady *smich*

To chce ty svazky dratu prohlidnout. To se jinak nezjisti. Ale to se stane treba jenom nekde, kde jdou draty pres hranu a podobne. Proste vizualni kontrola.

Prvni krok, vyzkouset jine cidlo - nejlepe z jineho auta, aby ste ho hned nemuseli kupovat - kdyz to nepomuze, tak si pripravit prasule na olejove cerpadlo.

Nezobrazuje se mi tu cela diskuse, tak uz nevim, jak je to auto stary, ale pokud u nej de provest diagnostika napichnutim na pocitac, tak ta by mela (to je vzdy ale pouze teorie, proto pisi mela, ne musi) vadne cidlo odhalit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]