Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

K čemu slouží sahara u chladiče?

Od: lukiniki odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, chtěl bych se zeptat k čemu slouží sahara u chladiče? Kdyby tam nebyla, jen by se chladič uchytil, stalo by se něco?

Další otázkou bych se chtěl zeptat, na autě mám 2 chladiče, proč jsou vrtule od chladičů vždy umístěny vzadu za hladičem? Jak to vlastně funguje, vítr při jízdě ochlazuje chladič a kam odhánějí teplo nebo chlad ty ventilátory?

Neřekl by mi to někdo jaký ot má význam? Nechápu to proč jsou tam.

Díky mockrát

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Ventilátor sepne v případě vysoké teploty např. při popojíždění v kolonách nebo velmi pomalé jízdě, kdy není proud vzduchu jízdou dostatečně velký pro uchlazení.

Jestli je ventilátor před nebo za je v podstatě jedno.

Vzduch ohřátý od chladiče se "rozptýlí" a nejčastěji spodkem odchází z motorového prostoru.

doplněno 13.05.13 16:58:

umístění ventilátoru ZA chladič je podle mého kvůli tomu, aby vzduch procházel rovnoměrně celou plochou chladiče a nebyl "rozrážen" ještě před ním.

 

ar*
hodnocení

0x

V sahaře je hlavně uchycen samotný ventilátor a je tam na větší účinost ventilátoru a tím lepšího chlazení. Některé vozy saharu jako takovou nemají. Další věc, není pravda, že vrtule jsou umístěny vždy za chladičem např Peugeot.

Teplo od chladiče (chladičů) jde do motorového prostoru a odtud pod auto a pryč. Ventilátor mopáhá při ochlazování vyšším půtokem vzduchu, když samotný nápor vzduchu nestačí, např. při pomalé jízdě,stání v koloně, ochlazení chladiče klimatizace atd.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

ja mam v golfu dva , jeden chladi na 1 stupen pri zahrati motoru , kdyz dam klimu sepne hned /chladi i kompresor/ kdyz je velky tlak v soustave tak prepne na druhy stupen ventilatoru a kdyby byla v chladici vetsi teplota tak sepne i druhy vetsi ventilator

 

lojzo*
hodnocení

0x

v lete sa pri kratkych trasiach voda nestiha v chladici chladit pretoze vonku mas 30°C a voda ma 85°C a napor vzduchu na chladic je minimalny..preto keby pouzivas len chladic, tak ta voda by ti zacala vret a neskor by ti mohlo prasknut aj tesnenie pod hlavou alebo hlavu motora..nato tam je ta sahara..ona ma samostatne cidlo, ktore ked zaznamena vyssiu teplotu ako85°C tak zapne ventilator sahary a ten zacne fukat na chladic studeny vzduch, aby zabranil prehriatiu vozidla

85°C je blbost, bývá to přes 90°C, spíš těch 95°C, protože "pracovní" teplota motoru je 90°C, tak je hloupost aby při 85°C spínal ventilátor :)

martinhajek*
Většinou těsně před 100C.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]