Pokuta za rychlost - neviděl jsem značku

Od: Datum: 13.05.13 15:42 odpovědí: 6 změna: 14.05.13 16:54

Zdravín všechny.

Dnes mě zastavila městská policie, kerá mi dala pokutu 500,- za překročení rychlosti. Jedná se o obec. A v určitém úseku je rychlost snížena na 30. Jel jsem 48. Nicméně značka nejde vůbec vidět. Je překrytá větví s listím. Nicméně opakuji, že nejde vidět vůbec. Pořídil jsem i fotografie. Je možné se odvolat, doložit fotografie? Jel jsem tudy poprvé. ,

Nejedná se mi o 500,- ale o princip. Stát po mě chce taky všechno v pořádku, v termínu, atd. . Tak je přece jejich problém, že umístili značku tak blbě a nebo nejsou schopni ostříhat strom.

Děkuji velice za cenné rady.

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.05.13 15:45

Pokud jsi pokutu zaplatil, je to vyřízená věc.

Pokud jsi nezaplatil a jdeš do správního řízení, můžeš podávat vysvětlení a hájit se jak uznáš za vhodné a máš šanci, že to dopadne dobře. Nebo taky ne.

Ohodnoceno: 4x

Datum: 13.05.13 22:37
Předpis č. 30/2001 Sb. Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích
§ 5 Umístění svislých dopravních značek
(1) Svislé dopravní značky se umísťují tak, aby byly pro účastníky provozu na pozemních komunikacích, pro které jsou určeny, včas a z dostatečné vzdálenosti viditelné.
Pokud Vaše fotografie dokazují, že předmětná. DZ není včas a z dostatečné vzdálenosti viditelná, máte dost velkou šanci svoje tvrzení obhájit a vyhnout se pokutě.
doplněno 13.05.13 22:47: Pokud jste již zaplatil, je to horší!
Je možnost zažalovat městského poskoka za zneužití pravomoci veřejného činitele, měl se před zahájením měření přesvědčit, zda značka splňuje podmínky zákona a vyhlášky, a měření rychlosti má právní podklad.