Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odstranění DPF?

Od: kajakaja odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

odešel mi na vozidle filtr pvných částic (DPF), rozmýšlím se zda jej odstranit nebo jej kopit nový.

Chtěl bych se zeptat co si o tom myslíte vy? Jsou nějaká negativa když bych si jej nechal odstranit - vyjmout?

Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

jak odešel? je ještě další možnost vyčištění.. jsou na to nějaké přípravky... někdo to sjede vapkou..

laybor*
Jde čistit - cistic-dpf.cz/... Jde odstranit - odstranenidpf.cz/... 12.05.13 13:20:Odstranění DPF šetří Vaše peníze i Váš vůz!Nejlepším řešením, které je zároveň konečné, je odstranění filtru pevných částic. Prostě, necháte si filtr vyjmout a tím se zbavíte problémů s DPF jednou provždy! Pokud si právě teď říkáte, zda je odstranění DPF legální, tak vězte, že ano, vyjmutí filtru pevných částic legální je! Dokonce ani nepřekročíte požadované emisní limity!Odstraněním filtru se navždy zbavíte problémů! Ušetříte peníze za provoz auta, protože se Vám sníží spotřeba, zvýší výkon vozidla a navíc nebude muset filtr servisovat či měnit za nový, až doslouží. Výfukový systém nebude tak namáhán a vydrží mnohem déle! Cena odstranění filtru DPF je v porovnání s jeho výměnou za nový nebo renovací zanedbatelná. Za necelých 7000 Kč se zbavíte problémů s filtrem jednou provždy!Jenže, ne každý autoservis tuto službu poskytuje. Demontáž DPF není tak snadná, jak by to mohlo vypadat. Kromě samotného vyjmutí filtru je také nutné přeprogramovat řídící jednotku, provést různá měření, atd.A NEBO - TAK KAŽDÝ ČLÁNEK JE JINÝ Ovšem POZOR! Auto s odstraněným DPF je technicky nezpůsobilé k provozu! Ztrácíte emisní třídy, snižujete cenu vozidla. Riskujete vysoké pokuty, nedostanete se do nízkoemisních oblastí, porušujete záruku výrobce, atd. Výsledkem je, že odstranění DPF se nakonec prodraží tak, že by snad bylo výhodnější filtr koupit nový!

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Odstranění DPF je svinstvo a může to teoreticky znamenat neprojití na emisích. DPF se dává jen do motorů, které produkují ty nejhorší, velmi malé pevné částice. Jejich nebezpečnost je stejná jako u azbestu (viz. zařazení podle WHO), dokážou projít přes plicní sklípky až do krve a potom způsobují leukémii, rakovinu a všemožné jiné problémy.

Je to trochu paradox - modernější dieselové motory produkují nebezpečnější škodliviny než ty staré - ty nerozpráší naftu tak dokonale, takže saze z nich tolik neškodí - zachytí se dřív než dojdou do plic.

doplněno 12.05.13 14:25:

erikch: naprosto souhlasím, auta mají na kvalitu ovzduší zcela zanedbatelný vliv - ale mikročástice z Euro5 motorů jsou nebezpečné, na tom trvám. Jinak, tam kde byly v Německu zavedeny "bezemisní" nebo "nízkoemisní" zóny, se kvalita ovzduší nezlepšila vůbec. Ale úředníci musí vykazovat nějakou činnost a tak produkují stále další, naprosto zbytečná omezení - budeme mít tyto zóny u nás taky, i když se vůbec v zahraničí neosvědčily. A protože úředníci nemůžou zakázat provoz zaoceánských lodí, ze kterých při plavbě unikají tuny oleje a spalují tuny toho nejhoršího svinstva, omezují automobilovou dopravu novými daněmi a zákony. A následně se strašně diví, že prodeje aut klesají, výkon ekonomik v Evropě klesá a jen počet zbytečných úředníků a zadlužení roste. Přestali jsme být konkurenceschopní díky klíšťatům, která nic neprodukují, jen utahují šrouby. Řešením je pouze zefektivnění provozu všech států v EU a zrušení zbytečných institucí, dotací a omezení.

erikch*

hlavním problémem je přenesení "ekologie" na koncového zákazníka,majitele vozu-ačkoli ten si již koupí všechna ta ekokurvítka jednou zaplatil...Dalším velkým problémem je fakt,že jedno jediné letadlo letící z kontinentu na kontinent(transatlant.let) vyprodukuje 70 tun spalin,spotřebuje o něco více desítek tun kyslíku a dusíku...,a těchto letadel létá denně tisíce-proč to nikdo neřeší zde...(námět pro všechny bigotní ekology)?!? V září 2001,kdy došlo v NY k ter.útokům byl nad městěm uzavřen tři dny vzdušný prostor,ovšem při plném zachování aut.dopravy(krom jediného bloku Ground Zero) a emisní stanice po celém N.Y. vykazovaly o 87% lepší kvalitu ovzduší...Čili o autech,katalyzátorech,DPF apod. to prostě není-ačkoli se nám výrobci snaží namluvit opak,a stejně tak to je i s emisemi po zprůchodnění filtru pevných částic-nedávno jsem někde na netu viděl krásný návod jak s tím-de facto provrtat shora(tak aby na STK nebylo nic vidět) dva otvory a "udělátkem" hned pod obalem zprůchodnit celý filtr,žádné párání,sváření atd. a asi to i dle komentářů videa funguje...

 

stirecek*
hodnocení

0x
Ono ty emise auto bude plnit i po odstranění filtru, poněvadž stk to nedokáže změřit. Uz jsou ale v plánu nové měřicí přístroje, které odstraněny či jakkoliv upravený filtr odhalí. Taky je důležité, kde motor bere "vratku", jestli pred nebo az za fitrem. Některé motory berou az za fitrem a po odstranění tohoto fitru nespalene částice bombardují turbo, které to má spočítané.

 

nu*
hodnocení

0x

Napíšu to jinak, jde o zásah do emisního systému, který jke součástáí celkobé homiologtace vozidla...

Zasahujete tedy do práv výrčobce a maříte jeho povinnost vyrábět a dodávat na trh votzidla ve shode s původním schváením.

že si s toho některé firmy udělaly dobrou živnost, to je jiná věc ..v čechách to tak funguje...

Na STK by Vás měl technik vyhodit, jde o to zda to pozná.

Lidé by si neměli pořizov auta, na jejichž údržbu nemají.

erikch*

lidé si už pořízením nového auta nemohou vybrat zda si dobrovolně koupí DPF nebo ne,ačkoli je vozidlo k svému pohybu nepotřebuje,a kdyby byla cena úměrná "nezbytnosti"-dobrý,ale ne když stojí od nějakých 12 000,-výš...A jinak,není to zdaleka problém jen čechů-lidé šetří všude(zejména jih Evropy,o východu nemluvě)-takže se to kuchá jak to jen jde...

nu*

Bohužel i chudák Kasper od kterého jsem si kupoval auta si nechal namontovat DPF filtr i do staré Octavie, ta plní EURO 3 a s mechanickým filtrem dostal od Dekry zelenou umvetplakette aby mohl vjíždět do centra města a parkovat před vlastním barákem v zelené emisní zóně...autem jezdí manželka do práce a na nákupy , o víkendu to pořádně projedu po dálnici aby se filtr vyčistil...

Je to 81 kW ASV-čko a ten filtr je tam znát...cokoliv co se postaví do cesty výfukuovým plynům snižuje výkon , naštěstí filtr nemá žádnou elektroniku, je to jen jakási obyčejná voština v trubce, vypadá to jasko katalyzátor. Nechal jsem si to i zapsat do českého TP, bylo to i německém a mám k tomu i typový list s fakturou ze značkového servisu v Hamburgu, stálo to cca 960 eur i s montáží...

Emisní zóny jsou i u nás na spadnutí, brzy je města začnou vyhlašovat a začnou se prodávat prodávat platety. Čekám jen na to, zda s tímto filtrem dostanu zelenou plaketu jako v německu, protože se jedná o tom že se budou plakety a podmínky k jejich prodeji srovnávat napříč SRN. SR, ČR atd...

MŽP ztím chce dinutit lidi aby si kupovali auta s lepší emisní normou, v podstatě je to další tahání peněz z kapes obyčejných lidí.

Může se stát že s Felicií skončíte cestou do Prahy někde v Chrášťanech a dál pojedete metrem...a nepotrvá to tak dlouho jak si někteří lidé myslí...Máme co si zasloužíme...

 

rejza
hodnocení

0x

neodstraňovat - viz možné problémy výše popsané

nekupovat zbytečně nový - obvykle pekelně drahé

ale v klidu, zalevno a bez rizika vyčistit..

- při nižším zanesení nebo jako prevenci použít todle: cistic-dpf.cz/...

- při již svítící kontrolce nebo stavu nouze, nebo prostě když už filtr "umřel"z důvodu ucpání, použít tohle: cistic-dpf.cz/...

funguje bezvadně, ozkoušeno.. + by to měli umět v každém servise, pokud nejsou fušeři a navic podle referencí si to dělaj lidi i "doma"nebo pres známé - aneb česká klasika :D

btw: sice se lze na netu setkat se strankami, kde na chemické čistění hazej spinu a razi si sve metody, ale je to jen marketing a konkurenční boj..

 

nu*
hodnocení

0x

ještě doplním...nebude to trvat dlouho a na odstraněné DPF filtry se zaměří technici STK...naše vláda jednala s německou stranou o uznávání emisních plaket a němci prohlásili že náš systém DPF filtrů je příliš benevolentní...

V němecdku auto s EURO 3 s dodatečně motovanmým DPF filtrem dostane zelenou plaketu, jinak by mělo jen žlutou...ale filtr je homologovaný, odborně namontován a je kontrolován opři pravidelných technických prohlídkách...

V Německu technik STK, který nepozná že je z auta odstraněn DPF filtr dostanene DOŽIVOTNÏ zákaz činnosti...DOŽIVOTNÍ...to jsou přísná pravidla...nikdy nebude technikem STK, proto jsou technici pečlivé a přísní...kdyby tomu tak nebylo , přehlíželi by nedostatkly za páš eur jako u nás...

U nás dostane zelenou plaketu auto s normou EURO 4, i ve stavu kdy byl DPF filtr / namontován z výroby/ dodatečně odstraněn?

Z hlediska emise pevných části pak euro 4 plnit nebude, i když další složky mohou být OK...

Kdo tomu neorzuimí, může si to nastudovat, sleduje se cca 8 různých prvklů a sloučenin, které produkuje vozidlo...pevné částrice jsou jen obyčejné saze, a když je filtr nezachytí, jsou vypouštěny ven...když nenií filtr, nezachyacují se nikde...

Tak kde to jsme, když na jedné straně nelze v EU přihlásit úplně nové auto s normou EURO 3, a na druhé straně se z aut s euro 4 nebo EURO 5 odstraňují DPF filtry?

Připadá mi to jako v Kocourkově. K čemu emisní plakety a ekodaně, když bv ČR veřejně a vesele podnikají firmy, které zasahují do homologace výrobců a ještě si za to nechávají platit?:

rejza

Howg!

..aneb líp bych to nenapsal:)

a bohužel pravda:(

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]