Nejste přihlášen/a.
chci se zeptat,jak poznám, že je na autě vadné ložisko u kola? , při jízdě něco podivně hučí, jediné co by to mohlo dělat je ložisko,nevím zada zadní nebo přední, a když je vadné ložisko, musí mít zásadně kolo vůli? díky
Vůle být nemusí a přesto ložisko muže hučet. Zjistit, které to je, zaměřit se odkud je zvuk, i když přiznávám, že nezkušené ucho s tím někdy může mít problém, hlavně když je to ještě v začátku. Jinak zvednout postupně kola a pomalinku otáčet. Lepší je sundat i kolo z diskem. Jinak se taky nechá projet a snažit se co nejméně brzdit. Tam kde je poškozené ložisko bude kotouč nebo buben teplejší.
doplněno 12.05.13 00:53: axlik® já nepotřebuje radu ohledně servisu. Já do servisu nejezdím, lidi jezdějí ke mě. Jinak diky, ale fakt ne.
A pokud se takový vadný ložisko používá delší dobu, udělá se na kole dost silná vůle aby to mlátilo do kol? Prostě dost silný klepání při jízdě spojený s hučením? Všechny díly už mám vyměněný jen to ložisko budu měnit ve středu a den odedne je to horší, hučí to příšerně i když mám rádio strašně nahlas tak to slyším a klepe mi volant a celý auto..V servisu maj volno až ve středu a já ještě musím celej týden jezdit do práce ...
doplněno 12.05.13 12:16:Ty jsi to nepochopil, já truchlím nad tím, že už bych to měl dávno opravený, ale v servisu kam jezdím mě vemou až ve středu a je pro mě zážitek do té doby jezdit autem co dělá za jízdy hůůůůů a mlátí jak blbý..Zajímalo mě, jestli spolu tyhle dvě věci souvisí..
Nezkušené ucho to pozná těžko. Můžete kolo heverem nadzvednout a volně s ním otáčet. Hučení může například také způsobovat lehounké tření brzd o disk a.t.d. Obecně se ale může říci, že funkčně může ložisko vyhovovat,(být v normě), a přesto je hlučné. Hlučnost narůstá zvolna, postupně. Pak se mění jen kvůli hlučnosti. To jedině kdyby došlo k jeho vyhřátí, pak se hlučnost objeví hned. Vůle být nemusí.
Já ložiska kontroluji tak,že k domečku přiložím třeba i delší šroubovák nebo tyčku o druhý konec " opřu" o ucho a poslechnu si co dělá.Samozřejmě musí se točit.Poškozené ložisko vydává takový křoupavý zvuk.Při troše zkušenosti to je velmi účiná metoda,jak poškození zjistit bez demontáže.
Vůle, zvednu auto aby bylo kolo ve vzduchu, chytnu za pneu na obvodě a kývu vertikálně, horizontálně. Vůle jde ale poznat i s koly na zemi. Jinak může být bez vůle, ale už suché. Uchem poznat při zvedlém nemusí být slyšet, když není zatíženo. Vzít třeba šroubovák, přiložit ke kolu, uchu a zatočit kolem.
Chtěl bych se Vás zeptat, jak pozná vadné ložisko kola u auta nedoslýchavý řidič, který jezdí v autě sám? Podle zvuku to asi nepozná, existují nějaké jiné způsoby zjištění vadného ložiska kola, aby ho mohl sám poznat i sluchově postižený řidič aniž by v autě nechal projet jiného člověka? Děkuji za radu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.