Povolení matky na poloose

Od: Datum: 04.05.13 22:17 odpovědí: 6 změna: 06.05.13 07:15
avatar

Ahoj. U fiata brava 1.6 76kw r.v.99 mi teče olej z převodovky,vypadá to na gufero mezi poloosou a převodovkou. Nikde sem nanašel rozměry jaký tam má být,tak sem to chctěl rozdělat že si to změřím,ale hned na začátku se vyskytl problém a to povolení matky (32mm) na poloose. Pojistku (matku zakleplou do hřídele) sem odjistil ale ani tak se povolení nezdařilo. Třikrát sem strhnul čtyřhran co je strčenej do ořechu. Když by se mi podařilo najít někoho kdo by mi půjčil trhák,nemůžu ho taky urvat? :D a ještě asi trochu problém je ořech...na matku ho nedastanu celej,ale asi tak 1cm,stačí to?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 04.05.13 22:57

Matka není na poloose,ale na homo. kloubu, navíc není důvod vůbec matku povolovat a kloub demontovat. Na vyndání poloosy, jí stačí vycuknout z kloubu. Poloosu drží v kloubu pero ve tvaru kroužku. Někdy stačí dát kolo do rejdu a poloosajde vyndat, jindy se musí vyklepnout těhlice ze spodního čepu.

doplněno 05.05.13 00:18:

Ta matice, to záleží na tobě, jen ty víš jak moc je poškozená. Jestli je ale nějak poškozená v závitu nebo zeslabená, já bych ji vyměnil.

Ten ořech můžeš malinko přibrousit, aby sedl na matku co nejvíc. Nevím jaké používáš nářadí, ale u kvalitního se nemůže čtyřhran "ohlomejzdat", tam může jedině rupnout. Matku je dobré opatrně nahřát.

U těch poloos jsou dva druhy per. Nevím ve kterém ročníku se to lomilo. Ten starší typ je pero na konci poloosy a je prostrčeno do kloubu. Tam je opravdu nutné poloosu vyklepat kladivem. Na poloosu si namontuješ staré závaží a do něho pak klepeš.

Ten novější typ, je vyndávání lepší. Je to taky kroužek na poloose, ale není prostrčenej do kloubu, ale je na konci kloubu (zevnitř). Je to taková "segerovka" akorát to nemá klasická očka,ale je to zahnuté. Musíš si očistit vazelinu, až sundáš manžetu a pak to pero roztáhneš a poloosu vysuneš.

doplněno 06.05.13 00:56:

Stačej ti kleště na segerovky a nebo uzké čápovky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.13 23:32
avatar

Aha to sem nevěděl :-/ Ale tu matku bych stejně asi měl sundat,protože když sem vyklepával to zajištění,tak se i tam zalomil důlčík a potom sem matku nařízl abych ten úlomek vytáh. A nebo to tam necháma zajistím to z druhý strany,stejně to bylo zajištěný z jedný strany,auto si budu nechávat,takže to snad zas taková prasárna není :)

Datum: 05.05.13 10:31
avatar

Matice v závitu poškozená není vůbec :)

Já mám asi ten druhej druh,ale nemám tu speciální vazelinu co se tem dává,takže to rozebírat asi nebudu.

Od: aroff
Datum: 05.05.13 11:11

Tak snad není problém ji koupit i když já bych dal rovnou nové prachovky, u kola určitě a tam je molybdenová vazelina v sadě.

http://www.olejshop.cz/naplne…icke-klouby-90ml-molybdenovy/

http://www.olejshop.cz/maziva/maziva-s-molybdenem/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.05.13 11:14
avatar

jojo to problém nebude :) a na ty spony musím mít speciální kleště?

Datum: 06.05.13 07:15

já to dělám štípačkama a v pohodě

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.