Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl kapalin DOT3 a DOT4

Od: mekky odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

prosím jaký je rozdíl v brzd. kapalinách DOT3+DOT4, co mohu do auta dolít když nevím co tam mám?

Dále jsem se dočetl, že rozdíl je v bodu varu, vždyť kapalina nedosáhne nikdy teplotu více jak 100 stupňu nebo se mýlím?

Děkuji za vysvětlení

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

1x

DOT 4 má oproti DOT 3 vyšší bod varu. Jinak jsou mísitelné. Jestli máte DOT 3 klidně dolít DOT 4 nebo i DOT 5. Pozor žádná z těchto brzdovek není mísitelná s DOT 5.1

mekky
hodnocení

Podle tohoto článku lze mísit DOT 3, 4 a 5.1.

Dot 5 není mísitelná, viz. článek: autokubis.webnode.cz/...

Jak to tedy je? Děkuji

aroff

Ano. omlouvám se, za špatnou informaci. Má to být obráceně. DOT 5.1 je mísitelná a DOT 5 není.. Vždycky to přehodím :)

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

vždyť kapalina nedosáhne nikdy teplotu více jak 100 stupňu. Tak to je kravina, bod varu 100°C má voda, né brzdová kapalina. DOT3 má bod varu 205°C

 

hodnocení

0x
avatar diesel

jo mýlýš se.a to dost hodně!

 

mekky
hodnocení

Aha díky, chtěl bych se teda zeptat, rozdíl je tedy malinko v bodu varu, brzdová kapalina dosahuje opravdu tak vysoké teploty přes 100 stupnu? Pokud ano čím je to způsobeno? Vysvětlil by mi to někdo?
Děkuji

Ono je to tak pokud nejsi závodník a nebo nesjíždíž z vrcholu Alp s 3,5t těžkým vlekem a brzdíž jen brzdami tak ti nikdy nevznikne taková teplota brzdové kapaliny aby se vařila je to jen pro sychr.Protože kdyby tam taková kapalina nebyla stím vyším bodem varu mohlo by se stát že kapalina v brzdičích by se mohla začít vařit a tím padem brzdy ztratí okamžitě ůčinost, není tam nestlačitelná kapalina ale pára čili vzduch a ten se stlačit dá.A kde by se ta teplota mohla vzít? Přenese se z brzdové destičky protože ta se tře o brzdový kotouč a vzniká teplo a to dost, od té destičky se to přenáší dál na brzdové prasátko druhá strana toho prasátka je oplachována brzdovou kapalinou je to vlastně dno pístu to prasátko a tam za extrémní situace co jsm popsal výše by mohla vzniknou tak vysoká taplota že jiná kapalina by se začala vařit.Proto doporučují kapalinu mněnit protože je hydroskopická čili je schopna jímat vodu a když je kapalina stará té vody je tam víc a ta má bod varu 100° tak by mohla za těch extremních podmínek přestat plnit svůj účel.Snad jsem to popsal dost srozumitelňě:)

gumidek*

No někde v trubce bude mít těžko 100°C, ale pod pístkem brzdového třmenu, který svírá destičky a brzdí kotouč, který celý třmen třením rozežhne může mít i 200°C. Stačí mít naložené auto a sjíždět dlouhý kopec bez rychlosti na neutrál jen tak a stále brzdit...

V tomto okamžiku by var způsobil to, že vzduchové bublinky z varu zavzdušní systém brzdy a brzda přestane brzdit a to u sjíždění kopců jaksi není bezpečné...

DOT5 je na bázi silikonů, takže se dle mě nemísí s 3 a 4. 3 a 4 mísit lze, takže na dolévání je vhodná 4ka, pokud tedy nemám nové auto, kde je bezpečně ta 5ka.

 

mekky
hodnocení

Díky, problém je vyřešen :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]