E85 - Pro neupravené auto to nejhorší

Od: Datum: 01.05.13 10:57 odpovědí: 16 změna: 01.05.13 21:35

Dobrý den

Chci se vám pochlubit z mým poznatkem ohledně paliva E85 litého do vozu bez úprav. Na internetu je X rad že míchání s naturalem tomu nic neudělá atd...Ale je to motor od motoru. Mám Ford FIesta IV 1,3 37Kw 1996 a jelikož je to staré auto říkal jsem si že by to mohlo spolknout. Začal jsem tedy v poměru 5litrů N95 a 3,5 E85 což docela ještě jelo ale to bylo zřejmě tím že v nádrži bylo asi několik litrů v rezervě Naturalu. Auto i v pohodě startovalo i za studena a jezdilo v klidu. Pak jsem dal na radu nějakýho dědka na ONO že v 1:1 to nevadí. Natankoval jsem tedy obě paliva po pěti litrech dvakrát v týdnu a hle co se nestalo. Auto přestalo po ránu startovat až tak na potřetí to chytne a to musim pořád přišlapávat plynový pedál aby to nechcíplo jinak to začne bručet až to chcípne. Pokud jsem jel a vyřadil jsem chcíplo to třeba i na křižovatce a v posledních třech dnech se začala dít taková podivnost že auto po vyjetí z parkoviště první a druhý stupeň jelo jakoby na dva válce a pak najednou vystřelilo jak kdyby ho něco nakoplo. Začal jsem tenhle problém řešit a po dotankování paliva 1x 5litrů a po dvou dnech 10 litrů problém začíná ustávat a auto chcípá stále méně a méně. Zdá se mi akorát že benzín s lihem se špatně mísí tudíž mi připadá jakoby občas nasálo čerpadlo líh a pak zase benzín ale pomalu tohle ustává. Takže výsledek? Pokud chcete skoro zlikvidovat motor klidně tam ten sajrajt lejte. Dočetl jsem se že i auta po úpravě dělají co nemají a u auta bez úpravy můžete v tom lepším případě oddělat motor úplně v tom horším bůh ví co. Navíc jsem zaznamenal že vzrostla spotřeba v poměru 1:1 až na 11L na 100 při cestách po městě což je u takového obsahu moc. NEVER AGAIN


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.05.13 10:59

prvni vec kterou pisou vsude, ze nedoporucuji lit e85 do nizkoobjemovych motoru, minimalni motor pro E85 je 1,4 takze to co tu pisete si muzete omlatit o hlavu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: southernman
Datum: 01.05.13 11:03

Zkusil jsem to na základě příspěvků na diskuzích kde psali že jim na to jezdí vozidla i 1,1 obsah. Jde o to že mnohým skutečně třeba Fiat Punto 1,2 na to jezdí a to dokonce na čistý. Jak jsem psal je to motor od motoru já se jen snažím varovat co se může třeba stát.

Datum: 01.05.13 11:14

a vy jste oddelal motor, ze to tu pisete? proste vubec nevite a chcete neco resit. menil jste palivovy filtr? svicky? asi ne co.? dalsi vec kterou doporucuji na vsech odkazech.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.05.13 11:27
avatar
Byl jsem velkým zastáncem e85. Vyzkoušel jsem ho, první nádrž nic moc a pak už dobrý. Ale nevyplatí se mi. Je pak větší spotřeba, takže ušetřím max 5% a to už na to kašlu.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 11:35
avatar
Tvé poznatky se neliší od ostatních kteří E85 v neupraveném motoru vyzkoušeli. Takže nic nového pod sluncem.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 11:39
avatar

My jezdíme ve dvou autech (1,4 a 2,0) půl na půl a žádný problém... je to motor od motoru, některý to snáší dobře, jiný ne...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 01.05.13 12:17
avatar

E85 ma oproti benzinu cca 70% vyhrevnost (tedy se o zhruba 30% musi zvysit spotreba pro dosazeni stejneho vykonu) a zaroven je zhruba na 70% ceny benzinu (tedy se usetri asi 30% z ceny benzinu). U ruznych mixu s benzinem jsou pomery jine, ale vysledek stale stejny.

Tedy prakticky nula od nuly pojde, ale hlavne, ze mame nakoupeno levneji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 12:22
avatar

není to tak úplně pravda, počítám si kolik mě vyjde 100 km na čistý a míchaný, a vychází mi to asi o 50 kč levněji - není to moc, ale i tak, každá padesátikoruna dobrá...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 14:26
avatar

Za prvé upřesněnte co "oddělá" motor a jak!

Za druhé největší blbost je uvěřit všemu co se kde píše.VŽDY je doporučení nejprve zkoumat a postupně zvyšovat podíl etanolu!

Etanol se smíchá s benálem stejně jako třeba vodka s džusem,nikdy nezůstane v nádrži vrstva čistého béňa nebo jen etanolu!Jezdím na tuto směs už přes dva roky se stejnou spotřebou jako ne benál a ta se mi pohybuje celoročně (průměr ) 9,16-9,26 l/100km!Ustálil jsem to na přibližném poměru 2l E85 a 1l N95.Žádná zvýšená spotřeba,žádné špatné starty ,prostě nic.Jen v mínusových teplotách místo na první převalení na druhé až třetí!

doplněno 01.05.13 14:29:

ještě jsem zapomněl-samozřejmě BEZ ÚPRAVY.Jde o 1,8i16V.Ps měnil jsem jen palivový ftr,který jsem stejně chtěl měnit a jinak nic svíce mají za sebou již hejno kiláků,že už si říkám ,že jsou před koncem svého života,ale zatím to jede!

doplněno 01.05.13 17:28:

To Megacruiser co je na lihu neekologického?Když bylejete do trávy litr ropného produktu tak můžete znečistit až milion litrů vody!

Když vylejete litr etanolu (čistého ,ne E85,protože ten obsahuje 15% benzínu),tak se nic neděje! Možná výroba,ale o tom by se dalo polemizovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: southernman
Datum: 01.05.13 18:01

Odvolávám to že za to může E85 ka :) Dnes jsem na sebe natáh montérky jelikož mi bylo divné že auto bnetáhne už ani na N95. Otevřel jsem tedy kapotu a nastartoval jsem a co nevidim. Díra na jedné hadičce která nasává vzduch na dva prsty. Hadičku jsem uříznul a vyměnil za jinou a od té doby je klid. Takže teď budu dál testovat když už to zase jede :D

Datum: 01.05.13 16:45
avatar

E85 se nedá lít do starých motorů, hlavně do těch, které mají ještě karburátor. Líh se totíž odpařuje podstatně hůř než benzín. Vstřikování udělá i z lihu spalitelnou mlhu, ale karburátor ne, takže spotřeba zásadně roste, auto nestartuje a nejede - když je karburátor studený, líh se prakticky vůbec nerozptýlí. Osobně mám problém s jakýmkoliv benzínem s biopřísadami ve svých starých autech. Spotřeba vzrostla o třetinu, výkon klesnul, motor škube. A není to oktanovým číslem nebo vadou motoru. Podařilo se mi sehnat pár litrů klasického starého benzínu a vše na něj jelo krásně. A to nemluvím o tom, že mi to rozežírá palivové soustavy - vše co je měděné je doslova sežrané. Doufám, že tyhle břečky brzo zakážou, protože podle posledních výzkumů nejsou ani ekologické.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: 0000567
Datum: 01.05.13 17:14

Ve felicii 1,3 MPi OHV 50kw žádný problém...a to jsem jezdil i na úplně čistý líh i v těch největších mrazech,nikdy žádný problém se startováním nebo jízdou...za dva roky a 50tis km se motoru absolutně nic nestalo než jsem nechal auto přestavět na LPG a tudíž už není ekonomická potřeba tankování lihu

Spotřeba na benzín 7l na líh kolem 8l,takže se to pořád vyplácelo

Jo a ten líh jsem začal používat když už měl motor najeto něco přes 270 tis,když jsem s lihem skončil a přešel na LPG tak už měl 320 tis a pořád šplape jak hodinky...360 tis

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: nu*
Datum: 01.05.13 20:29

já se pochlubím spotřebou 3.7 litru nafty. Octavia 1U, motor ALH 66 kW:-P

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 20:51

To je kombinováná dlouhodobá spotřeba třeba za 100tis km? Jestli ne, tak je tento údaj úplně k ničemu. :-P

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 01.05.13 21:09

krátkodobě jsem schopen zajet to za 3.3litru...ano, do práce a z práce cca 15 km sem a tam ...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 21:35
avatar

No ono s Lupen 3L jezdím ráno do práce za 3llitry a odpoledne ,resp.navečer domů za 4,5-5l (ráno lážovka,večer plnej knedlík!

doplněno 01.05.13 21:36:

Ps snažit se o míň mi přijde jako týrání i když by to šlo ještě míň.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.