Přehřívá se

Od: Datum: 30.04.13 12:03 odpovědí: 19 změna: 01.05.13 20:18

Zdravím, s příchodem jara jsem zjistil první po-zimní závadu :D auto se mi při delším stání přehřívá, minulý léto v parnech to zvládalo naprosto skvěle uchladit, teď stačí dvě minuty stát a sepne sahara. Každopádně, na pozdzim jsem lil do směsy utěsňovač chladiče, jelikož mi tekl, to mi stejně nepomohlo :D a jelikož tekl přes boky (tak kde se vodící trubky spojují s plastovým bokem chladiče, zkusil sem přes to máznout silikon a bylo po problému, každopádně vinním ten utěsňovač, protože i topení mi pak začalo míň topit! Pomůže vypustit soustavu, propláchnout a zas naplnit? A můžu ji naplnit tím samým fridexem? Je totiž hezky modrej, čistej (čistil jsem okruh a vždy byl po naplnění a zajetí černej, teď už tam špína není).

doplněno 30.04.13 12:10:

Každopádně jestli to nepomůže, nebo víte, že to nepomůže, tak můžu vyměnit chladič, jen si myslím, že průplach je menší investice vzhledem k tomu, že předtím se to nepřehřívalo a když jo tak to muselo být jo sakra horko :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ladaadal*
Datum: 30.04.13 12:14

No a je tedy takový problém to zkusit a zjistit to hned? Když na odzkoušení naleješ jen vodu, tak to bude bez investic.

Tím samým fridexem myslíš tím, co vypustíš? Záleží na tom, jak je starý a kolik na něm naměříš. Pokud jsi měnil nedávno a bude čistý, není důvod ho tam nenalít.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axlik*
Datum: 30.04.13 12:16

No jelikož jsem teď dost pracovně vytíženej, tak nemám čas lítat kolem auta nadarmo :D spíš bych chtěl na jistotu. Zajímá mě hlavně jestli v tom fridexu nemůžou být pořád nějaký hnusy z toho ucpávače, jinak má fakt krásně modrou barvu jako když sem ho tam lil a dával jsem ho tam před zimou čili je starej pár měsíců a všechny mrazy přežil ;)

Od: ladaadal*
Datum: 30.04.13 12:21

Ve fridexu už nic nebude, to se usadí po stěnách chladícího řádu, ale jestli ti vypuštění pomůže ti nikdo stoprocentně neřekne. Myslím si, že moc nepomůže, musel bys vypustit, napustit čistič, řádně projet dle návodu, vypustit, propláchnout a pak to zkusit. Ale nikde taky není psáno, že ti pomůže výměna chladiče, zabordelený to může být i jende, i když ten chladič na to je náchylnější...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: axlik*
Datum: 30.04.13 12:25

No jedině už mě pak napadla vodní pumpa že by špatně honila tu vodu, může mít ulomený ty vrtulky ne? Ale to bych to asi už hodil ze skály než nechat měnit pumpu :D

Datum: 30.04.13 12:21
avatar

Skontroluj si ventilátor u chladiče a jestli spíná při přehřátí čidlo.

doplněno 30.04.13 13:53:

Popisuji základní závady.Může to být i termostat nebo těsnění pod hlavou nejpracnější asi bude skontrolovat postupně průchodnost hadic hadiček. Přes zimu ten utěsňovač mohl někde se usadit a pak startem motoru na jaře někde vytviřit špunt. postupně vyloučit možné závady.Chladič rozhodně nebude ucpaný když to má vliv i na topení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 30.04.13 12:22

Proč by to kontroloval? Vždyť píše, že mu to zapíná bez problémů?*zed*

Problém má s tím, že se to ohřeje podezřele rychle oproti minulosti.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 14:00
avatar

Jasně proč kontrolovat,ono se to spraví samo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axlik*
Datum: 30.04.13 12:23

Viz. sepne mi sahara, auto se mi ještě nepřehřálo do stádia, kdy by upouštělo páru přes expanzku :D ale to je teprv jaro..V létě by se to klidně mohlo stát..

doplněno 30.04.13 12:24:

No ono se ani rychle neohřívá, motor se ohřeje naprosto klasicky po zhruba 5km na provozní teplotu a tu si v pohodě drží i když praží slunko, ale musím jet (nápor vzduchu na chladič) jak stojím u závor nebo v koloně, tak mi po pár minutách vyletí teplota a sepne sahara a ta pak valí jak blbá.

Od: ladaadal*
Datum: 30.04.13 12:28

Tak to by mohlo být tím chladičem, pokud jsou zanesený voštiny, musí to prohnat ventilátor, protože to nestíhá samo, ale mohl by pomoci ten čistící výplach.

doplněno 30.04.13 12:54:

Nebudeš jedinej, taky už mám naplánováno práce, že to ani za jeden den nestihnu. Mamina holt musí počkat do večera:D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axlik*
Datum: 30.04.13 12:32

No asi už mám teda zábavu na státní svátek :D to bude mít přítelkyně radost, že neběhám kolem ní, ale kolem auta :D

Datum: 30.04.13 21:15
avatar

Ten utěsnňovač nic v chladiči nemohl ucpat-ten působí při teple,tlaku a VZDUCHU!Tzn že když se na zahřátém chladiči dostane do praskliny,na vzduch tak zaschne a utěsní to!

doplněno 30.04.13 21:20:

To Axlík-vypustete "fridex" nalejte roztok sody (změkčovadla) a chvíli jezděte nebo na místě na provozní teplotu a pak vypustit.Následně propláchnout celou chl.soust. vodou z kohoutku pod tlakem (ne velkým!) ale proti normálnímu směru toku chl.kapaliny!Nezapoměnte otevřít i topení,naplno!

doplněno 30.04.13 21:22:

ještě doplnění -pokud toto nepomůže,tak ještě koukněte na voštiny zda nejsou zaneseny prachem a kdoví čím z cest a pokud je to zanesené tak profouknout opět proti směru proudění vzduchu chladičem!

Pokdu toto nepomůže tak termostat a nakonec vodní pumpa nebo "klínový řemen"!

Ohodnoceno: 3x
 
Od: axlik*
Datum: 30.04.13 23:00

Jedlé sody? Jakej poměr ku 4 litrům? Ten původní fridex teda můžu nalít zpět? Jinak díky za pořádný a užitečný rady :)

doplněno 30.04.13 23:07:

Vodní pumpu mi pohání rozvoďák, kdyby nejela, tak nejede ani motor :D každopádně zkusím to s tou sodou, přítelkyně s ní čistí kovy a funguje výborně.

Datum: 01.05.13 08:52
avatar

To si nepamatuji kolik jsem dával,tuším že dvojnásobné množství co je dp na změkčení při praní.

Na ibize jsem měl ruplou hlavu a oil šel do vody.pak mi to zas... chladič tak,že vše bylo vařící a chladič studený.nejprve jsem vyplachoval benálem pak snad 5x jarovou vodou (byl ven z auta).po namontění z5právě sodou a asi 3x ,soustava byla dost od oleje a šlo to docela dobře vyčistit.Samozřejmě že vodní pumpa pkd by nejela ztak by se to projevilo na rozvodech,ale jak jste psal můžou být "vadné lopatky" atd .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axlik*
Datum: 30.04.13 23:02

jirka2 : :D ani jedno není správně protože termostat mám novej, hadice jsem čistil v létě, s autem sem aktivně jezdil celej rok se správnou směsí fridexu, nikde nic zatuhnout nemohlo. ps. pokud se ucpe chladič, logicky se ucpe i radiátor

Datum: 01.05.13 19:11
avatar

Čím jiným by se chladič i radiator mohl ucpat?Do okruhu se nic jiného nedostalo krom utěsněvače.Olej ani voda to neucpou.Jedině mne napadlo,ale nevím zda je to u Vás proveditelné. Kamarád kdysí před mnoha roky měl podobný problém na ŠKODĚ 120 až málem rozebral motor pak zjistil že nasadil termostat opačně.Jinak býval problém že termostat neotevřel maplno a tak v otáčkách,při jízdě teplota byla v normě ale na volnoběh se motor přehříval. Skoušeli jsme to tak, že termostat se ponoří do vařicí vody a měl by se otevřít naplno.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 30.04.13 14:38

tak to bych měl řešit asi taky bo se mi sepla na fabce sahara *zed* ... myslím že je duležite co to děla za jizdy... ručička teploty je v červenem? zkus hadice jestli jsou obě horké.. pokud se to nepřehřiva jakože teplota vyleze do červeneho tak bych to vubec neřešil..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axlik*
Datum: 30.04.13 23:05

Moje palubka nezná ,,červenou" :D ale je před druhým dílkem což odpovídá zhruba 90C, při stání se dostává ke třetímu dílku což bude kolem 100 - 110C. Hadice jsou logicky horké obě protože je termostat otevřenej, chladič je taky horkej a po celé délce :)

doplněno 30.04.13 23:06:

Řeším to, protože teď je venku max. 26C a spíná to při stání na kolejích, v létě bude 36C ve stínu a to už se přehřívat sakra bude ;)

Od: sdfg
Datum: 01.05.13 19:22

Taky jsem zalepil díru v chladiči utěsňovačem a pak hůř chladilo - podle mne utěsňovač udělá vrstvu "slizu" na vnitřním povrchu chladiče a tam tepelně izoluje... Nad "střed" mi teplota stoupala jen při jízdě do kopce, při stání tušim taky. Řešil jsem to zapínáním topení a otvýráním okýnek (když pršelo tak sauna ;) Měnit dětavej chladič + proplach se mi nechtělo, stálo by to víc než celý auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axlik*
Datum: 01.05.13 20:18

No proplach si udělám sám před barákem, čili nula peněz, chladič můžu sehnat za 500 použitej takže není problém. Topení mám otevřený imrvére (není tam zavírací ventil, voda přes něj teče pořád) čili by mi to nepomohlo :D

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.