Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
je tomu již skoro 17 let, co jsem si koupila Škodu Felicii s populárně nepopulárním motorem 1,9D, klasický atmosferický komůrkáč... a nyní se připravuji na obměnu vozového parku. Můj průměrný nájezd za 17 let co mám Felicii je 21850 km/rok, felda má už skoro 390 tisíc, něco najezdila mamka a taťka, když jejich auto bylo KO a já teď vůbec nevím co po Felicii... Chtěla bych něco velikostně jako Felda Combi, ale zas aby tam nebylo málo místa, jak je v OI, FI atd. Vzhledem k nájezdu, na naftu asi malému bych si tipla, že mi budete doporučovat benzín, ale já jsem si již tááák strašně zvykla na naftu a na to, že používám pouza rychl. st. 1,4 a 5, že benzn prostě nechci, i kdyby mě nafta stála o 10T korun ročně na servisu víc. Na koupi aita mám malých, skromných 100TKč, kupovala jsem teď bydlení pro dceru a tak víc nemám a úvěr nechci... PORAĎTE MI Milana
Jednoznačně Octavii 1, ve Vašem případě 1.9tdi doporučuji. Chtějte po faceliftu (poznáte podle čirých světlometů vpředu), je v ní více místa.
doplněno 03.06.13 15:57: Nenechte se moc ukecávat do Fordů a tak podobně, protože servisově se nedoplatíte. Koncern má pořád "relativně" levné díly. U O1 to teda platí
Takové držáky jako Diesel ve feldě se již dlouho nedělají ,
takže to vypadá na jakýkoliv diesel za 50 000 , + 50 000 si nechat na opravy ( turbo, vstřiky, dvouhmotový setrvák, výměna DPF,)
Octavia,Golf, Ibiza - TDi, SDi, vše bude stočené o XXX XXX kilometrů v této cenové relaci do 100 000kč.
doplněno 03.06.13 15:43:Doporučuji Focus - ale stočený bude taktéž joko jakýkoliv Diesel .
doplněno 03.06.13 16:12:cobrák - co to meleš o nedoplacení u fordu, díly i práce jsou různé jak kde, ale ne rozhodně dražší než u Ochcávek ,
a srovnávat jizdní vlastnosti Focusu a Ochcávky to už nelze vůbec, Ochcávka je koza na krátkém rozvoru vždy minimálně 3 x stočená a ještě 2x kradená.
Fabie 1,9 SDI, VW Polo 1.9 SDI, nebo VW Lupo 1,7 SDI
Bacha na jakykoliv moderni auto s dieslovym motorem a eko normou EURO 5 = DPF filtrem.
Krasne rozebrani, jaka tortura ceka uzivatele s DPF je zde: dfens-cz.com/...
good luck
To máte pravdu,taky budu muset za pár let uvažovat o výměně auta...mám felicii 1,3,jsem s ní spokojen ale roky nikdo nezastaví a ta koroze se tíž zastavuje taky...existuje dneska vůbec auto,které by se ve spolehlivosti motoru rovnalo třeba 1,3 z felicie...které má udržovací náklady takové že mě nesežere i poslední úspory?
Spíše asi benzín,nafta má turba a podobný kravinky,no ale benzín už taky...chci atmosferický spolehlivý motor a auto jednoduché a levné na údržbu-nepotřebuji zbytečnosti,ale jezdit z bodu A do B...existuje dnes ještě takové?,myslím nové,ne ojetinu
Rozumim, chapu. Ale nove takove auto uz z princiu existovat nemuze, jsou spatna a jeste horsi. Proc? Soucasna auta nacpana elektronikou, sam si nic neopravite, vse se resi diagnostikou a laborovanim, diktat EU a ekonormy, zaintegrovana kurvitka, vse se umyslne dela tak, aby to bylo neopravitelne - specialisti na toto jsou Francouzi-, tj. aby se museli menit cele bloky kompponentu, nejlip cele auto... ROHS norma a olova v cinu je take pekna prasarna, vyjimku ma letecky prumysl, ono prilis padajici Boeingy by Brusel neskousl, ale rychle se kazici se auta jsou skvela pro zamestnanost v Evrope, ale ze za par let se plosne spoje v jakekoliv elektronice rozpadnou, protoze cin chytne "cinovy mor", to je fakt, ktery si zatim moc lidi neuvedomuje...
Vychodiska: Kupte si nove auto v Rusku a individualne nejak dovezte, lepsi alternativa bude mozna individualni dovoz z USA, jasne, ze to bude neco stat, doplnkove homologace, kontejner do Hamburku, cas a dalsi administrativni opich...
Ale auta nebudou downsizing mrchy, turba, kurvitka, 2hmotove setrvaky a jine speky.
Doporučuji se poohlédnout po těchto vozech -
Ford Fusion - 1,4TDCi (nevím, ale jestli není až moc malý, dle mého, by v pohodě stačil)
Ford Focus - 1,6TDCi (buď variantu 66kW nebo 80kW)
To, že je Ford drahý na náhradní díly a servis je nesmysl
Díky všem za rady, OI - tedy ŠKODA OCTAVIA I, nevím jestli se liší prostor vzadu před faceliftem a po, ale kamarádka O1 má a vzadu je děsně málo místa, jsem krapet vyší skoro 195cm a tak hledám něco, kde bude místa jako v feldě, dost často jezdím ve 4 a nikdo z pasažérů nemá pod 175cm, takže fakt nevím, proto hledám radu, Fusion je malý, Focus tak tak - akorát, mondeo OK, ale drahé...
Ještě jsem chtěla radu ohledně případné motorizace do Octavky, já to vidím na 1,9TDI 66 nebo 81 kw, ale fakt nevím, jsem ženská, 74 kw nechci, čerpadlo trysku má soudedka v VW b6 (tuším, že už modifikovanou na 77kw) a se*re se to hrozně...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.