Klepaní volantu když brzdím

Od: Datum: 26.04.13 13:07 odpovědí: 16 změna: 27.04.13 13:58

Dobrý den mám ford escort 16.16v 1998 dnés jsem jezdíl dlouhou trať kdýž jedu po dalnicí 130km/h a přibrždení hodně víbruje volant jinák je to všechno v pohodě kdýž jedu 100km/h tak krásněo brzdí bez vibrace. Děkují moc za každou rádu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.04.13 13:08

nemám abs

Datum: 26.04.13 13:11
avatar

vibrace volantu při brždění,pokud normálně při jízdě i přes nerovnosti je podvozek o.k., znamenají jediné(v drtivé většině případů)-lehce zvlněný(é) kotouč(e)-postačí i téměř neznatelné-to se právě projjeví až s vyššími rychlostmi...Pokud jsou ještě slušné(má to smysl),sundejte je a nechte někde na soustruhu "slíznout"...Pokud už jsou slabé,koupit jiné...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.04.13 13:23

kde se to děla?

Datum: 26.04.13 13:35
avatar

kdekoli ve vašem okolí ,kde je nějaká zámečnická dílna,kovovýroba apod.,zkrátka kde mají soustruh a soustružnické nože...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd*
Datum: 26.04.13 14:19

Nové můžou vyjít levněji než stočení, nehledě na to že dost často to soustružník zmrská a hází pořád...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepr®
Datum: 26.04.13 15:52
avatar

V drtivé většině, ale né vždy.

Nejdřív je třeba zkontrolovat píst(y) brzdy jestli se nepřidírá. Může stačit jen promazat a rozchodit a je po závadě. A zadarmo :D

A až potom (když to nepomůže) případně stáčet kotouč/kupovat nový.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axlik*
Datum: 26.04.13 15:39

Taky silentbloky ramen ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ar*
Datum: 26.04.13 17:23

Zvlněné kotouče "kopou" vždy do pedálu brzdy a málo kdy se to projeví na volantu. S posilovačem téměř vůbec ne.

Klepání do volantu při brždění zapříčinuje nejčastěji volné uložení ramen a hlavně stabilizátorů. U 15 let starého auta už mají gumová uložení nárok na výměnu.

doplněno 26.04.13 22:11:

Ramena můžou být nová, ale dost často lidi "kašlou" na výměnu uložení stabilizátoru. V případě Escorta i vzpěru stabilizátoru.

Tam když je pak vůle, při brždění se mění sbíhavost (rozbíhavost) to pak způsobuje chvění do volantu.

Jak jsem psal kotouče a bubny kopou vždy do pedálu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.13 20:49

v ramenech to nebude jsou totiž nově dělané jsou nové

Od: axlik*
Datum: 26.04.13 21:28

Měl jsem stejný problém, rozklepala se mi celá karoserie, vyměnil jsem siletbloky ramen a teď se mi klepe jen pedál :D čili ještě ložisko a kotouče a uvidím co se stane :)

doplněno 27.04.13 00:43:

Pro ar. :

Na ramenech mám to uložení (silentbloky) měněný, pak to drží v těchto potvorách http://ecat.elit.cz/product/U…0RGV0YWlsSUQ9NjAgNjEgMDAwNQ== to mi řikej, že tohle způsobí takovej probém..?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.13 22:32

mě to neklepé v pedalu vubec jenom při rýchle jizde 140km/h jínak při 100km/h brždení je ok nic neklepe nemlátí

Od: axlik*
Datum: 26.04.13 23:27

Možná teda ty ložiska. Nečetl jsem všechno, jak jsou na tom čepy řízení, příp. tyčky řízení?

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: aroff
Datum: 27.04.13 01:45

Ještě ti chybí vzpěra stabilizátoru k tomu uložení zkrutné tyče.

On stabilizátor má hlavní funkci snižovat naklápění vozu, ale taky "pomáhá" ramenům aby se tolik "nenaklopily" dozadu a tím ze zvětšila rosbíhavost, tím pádem je v ten moment geometrie v háji. Pokud je to vymlácené, silentbloky v ramenech dříve odcházejí. Zároveň to chvení zapříčiní, že se do brzdových kotoučů vybrousí "lavory" a pak to kope i do pedálů. Někteří výrobci kotoučů se dokonce pak brání reklamacím u takto vybroušených kotoučů.

Nakonec, vymontuj stabilizátor a uvidíš co dělají přední kola při prudkém brždění a nebo najetí na vyšší nerovnost. Uložení ramen pak klidně odděláš po 3000 km.

To uložení je korunová záležitost, vzpěry jsou dražší, přesto se vyplatí dát to nové společně s rameny(silentbloky). Ty gumové součásti mají podobnou životnost

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 27.04.13 02:29

Jinak nejhůře toto bylo řešené právě u Fordu u starého Scorpia, Sierry. Tam šla tyč stabilizátoru přímo skrz těhlici a když to bylo vymlácené kolo "lítalo" dozadu a dopředu zhruba 5 cm a to pak byly vibrace.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.13 12:15

mužou to dělat že jedna pneumatika je podhuštěna? así o 20

Od: aroff
Datum: 27.04.13 13:58

To si nemyslím, podhuštěná guma sice má vliv na jízní vlastnosti, ale že by se projevila vybracemi to ne. Auto by táhlo trochu ke straně, v zatáčce by bylo nestabilní atd.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.