Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám ford escort 16.16v 1998 dnés jsem jezdíl dlouhou trať kdýž jedu po dalnicí 130km/h a přibrždení hodně víbruje volant jinák je to všechno v pohodě kdýž jedu 100km/h tak krásněo brzdí bez vibrace. Děkují moc za každou rádu
vibrace volantu při brždění,pokud normálně při jízdě i přes nerovnosti je podvozek o.k., znamenají jediné(v drtivé většině případů)-lehce zvlněný(é) kotouč(e)-postačí i téměř neznatelné-to se právě projjeví až s vyššími rychlostmi...Pokud jsou ještě slušné(má to smysl),sundejte je a nechte někde na soustruhu "slíznout"...Pokud už jsou slabé,koupit jiné...
kdekoli ve vašem okolí ,kde je nějaká zámečnická dílna,kovovýroba apod.,zkrátka kde mají soustruh a soustružnické nože...
Nové můžou vyjít levněji než stočení, nehledě na to že dost často to soustružník zmrská a hází pořád...
V drtivé většině, ale né vždy.
Nejdřív je třeba zkontrolovat píst(y) brzdy jestli se nepřidírá. Může stačit jen promazat a rozchodit a je po závadě. A zadarmo :D
A až potom (když to nepomůže) případně stáčet kotouč/kupovat nový.
Zvlněné kotouče "kopou" vždy do pedálu brzdy a málo kdy se to projeví na volantu. S posilovačem téměř vůbec ne.
Klepání do volantu při brždění zapříčinuje nejčastěji volné uložení ramen a hlavně stabilizátorů. U 15 let starého auta už mají gumová uložení nárok na výměnu.
doplněno 26.04.13 22:11:Ramena můžou být nová, ale dost často lidi "kašlou" na výměnu uložení stabilizátoru. V případě Escorta i vzpěru stabilizátoru.
Tam když je pak vůle, při brždění se mění sbíhavost (rozbíhavost) to pak způsobuje chvění do volantu.
Jak jsem psal kotouče a bubny kopou vždy do pedálu.
Měl jsem stejný problém, rozklepala se mi celá karoserie, vyměnil jsem siletbloky ramen a teď se mi klepe jen pedál :D čili ještě ložisko a kotouče a uvidím co se stane
Pro ar. :
Na ramenech mám to uložení (silentbloky) měněný, pak to drží v těchto potvorách ecat.elit.cz/... to mi řikej, že tohle způsobí takovej probém..?
mě to neklepé v pedalu vubec jenom při rýchle jizde 140km/h jínak při 100km/h brždení je ok nic neklepe nemlátí
Ještě ti chybí vzpěra stabilizátoru k tomu uložení zkrutné tyče.
On stabilizátor má hlavní funkci snižovat naklápění vozu, ale taky "pomáhá" ramenům aby se tolik "nenaklopily" dozadu a tím ze zvětšila rosbíhavost, tím pádem je v ten moment geometrie v háji. Pokud je to vymlácené, silentbloky v ramenech dříve odcházejí. Zároveň to chvení zapříčiní, že se do brzdových kotoučů vybrousí "lavory" a pak to kope i do pedálů. Někteří výrobci kotoučů se dokonce pak brání reklamacím u takto vybroušených kotoučů.
Nakonec, vymontuj stabilizátor a uvidíš co dělají přední kola při prudkém brždění a nebo najetí na vyšší nerovnost. Uložení ramen pak klidně odděláš po 3000 km.
To uložení je korunová záležitost, vzpěry jsou dražší, přesto se vyplatí dát to nové společně s rameny(silentbloky). Ty gumové součásti mají podobnou životnost
Jinak nejhůře toto bylo řešené právě u Fordu u starého Scorpia, Sierry. Tam šla tyč stabilizátoru přímo skrz těhlici a když to bylo vymlácené kolo "lítalo" dozadu a dopředu zhruba 5 cm a to pak byly vibrace.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.