Nejste přihlášen/a.
Zdravím mohu do octavieII. 1.6mpi natankovat natural 100? Bojím se abych vysokooktanovým benzinem neoddělal motor.Kolega stovkovy benzin míchal v puntu1 naturalem 95 1:1a motor byl tichoučký a na akceleraci to také bylo znát!
Na toto téma již bylo zde několikrát diskutováno. Stačí vyhledat- např.Tankování benzínu vs míchání 95 a 98 Autor: lukys0 Datum: 21.01.13 21:53 odpovědí: 10
Přes toto jsou stále zakořeněny nesprávné názory a nesprávné hodnocení vlastností benzínu z pohledu oktanového čísla paliva pro spalovací motory.
Oktanové číslo paliva vyjadřuje jeho vlastnost a to jeho odolnost proti detonacím (nikoliv výbušnost ani rychlost hoření ani výhřevnost a podobné mýty).
To znamená, že oktanové číslo udává , jak je schopna nasátá směs paliva ve správném poměru se vzduchem do válce (1 : 16 ), odolat zvýšené teplotě při stlačení této směsi aniž by detonovala - vybuchla, (jak známo, stlačováním plynu se zvyšuje jeho teplota), dříve než dojde k zapálení přeskokem jiskry na svíčce.
Z toho vyplývá, že motor by nepracoval v ideálním režimu (předstih _ předzápal) což má jistě vliv na jeho výkon. Oktanová náročnost motoru je dána jeho konstrukcí (kompresním poměrem) a jeho seřízením.
Při použití nižšího oktanového čísla než je nárok motoru se sníží jeho výkon a v opačném případě se nevyužijí vlastnosti benzínu pro vyšší výkon. Zásadní vliv na životnost a spolehlivost motoru nevidím. miro
Donne, meleš nesmysly. Oktanové číslo není o teplotě vznícení a hořlavosti, ale o výbušnosti. Čím vyšší, tím menší výbušnost. V praxi to znamená, že benzín s nižším OČ pri zapálení rychle vzplane (bouchne) a rychle vyhoří, tudíž předává práci jen od horní úvratě pístu do třetiny jeho chodu, takže zbytek dráhy už nepředává žádnou energii. Sice větší, ale jen po krátkou dobu. Vyšší OČ znamená, že benzín nebouchne, ale odhoří plynuleji od horní úvratě až do dolní (zidealizováno, v praxi nemožné, ale pro názornost je to lepší přehánět). Tudíž svou energii předává po celou dobu, po kterou je to využitelné, což znamená, že motor šlape líp a pravidelněji. Tudíž lze zaregistrovat i lepší akceleraci i tižší chod. Problém je v tom, že když na to motor není stavěnej, tak je to víceméně zbytečné, protože efekt nepokryje navýšení nákladů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.