Nesmrtelný motor Ford Mondeo?

Od: Datum: 19.04.13 17:44 odpovědí: 9 změna: 20.04.13 20:21

Ford Mondeo 1996 / 1.8TD 66kW

S tímto autem se jezdí v naší rodině už několik let (5-8) každý den cca. 4km trasy (2 tam a 2 zpět) a s motorem nikdy nic nebylo nikdy nic nekouřilo ani nic podobného.

Motor se sice v té trase nikdy nevytočil více jak 2100 ot/min, ale i tak jak je možné, že to všechno stále funguje? Musím zaklepat, ale asi je to opravdu nesmrtelný motor.

Na co se ptám. Ptám se na to co se s autem děje při této krátké trase která trvá každý den už několik let.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.04.13 19:06
avatar

Jestli dobře počítám, má motor najeto 11680 km. Krátké jízdy mu sice dobře nedělají, ale při těchhle kilometrech ještě není ani zajetý. Musí i v tomhle režimu vydržet minimálně 200000 km. Takže ba měl teoreticky vadržet ještě 17 let.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: spirit
Datum: 19.04.13 19:10

a 200,000 km v tomhle režimu? Jako opravdu?

Od: spirit
Datum: 19.04.13 19:09

Auto samozřejmě nebylo kupované jako nové a na tachometru je najeto nějakých 160,000km a na takovémto režimu 20,000km určitě je najeto.

Datum: 19.04.13 19:13

Nesmrtelné motory ujedou tak od 800 000km výše...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nemej
Datum: 19.04.13 19:39
Pri takovych courackach se doporucuje zkratit servisni interval na olej, ktery mnohem rychleji degraduje. pro motor to rozhodne nejsou optimalni provozni podminky
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.04.13 19:50
avatar

No poněvadž to auto je z doby, kdy se dělaly díly do obyčejných aut ještě z pořádného materiálu, kdy se při vývoji a výrobě nemuselo koukat na různé psycho eko euronormy. Takže dnes máme sluníčková pseudoautí šetřící matku Gáiu, která ovšem nevydrží tolik, co poctivý neekologický ropák auto z před dvaceti lety.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: krol*
Datum: 20.04.13 01:42

Na 2 km se diesel nekupuje

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 19.04.13 23:01

Co je na tom nevídaného,diesel pracuje při nižších otáčkách...sice mu to nějak zvlášť neprospívá takové courání ale i tak by měl motor vydržet minimálně 300 tis

Z té doby je většina motorů takových,my máme favorita 1993,motor 1,3 benzín OHV...montérkové auto,vůbec to nikdo nešetří,věčně naložené že to sotva jede,nějaký servis až stylem co upadne tak se opraví...olej tak po 20 000 nebo když si někdo spomene a má dobrou náladu...motor najeto přes 570 tis a nic mu není-auto prohnilé naskrz ale motor pořád šlape jak švýcary-v mrazech chytá na LPG na dvě otočky a tlaky má pořád velice dobré,oleje nesežere prakticky ani kapku

Připadá mi že spíš dnes se dělají rádoby motory typu selhávající řetězy TSi nebo s filtry DPF a podobný co nevydrží ani polovinu toho co ty staré

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.13 20:21

Měl jsem stejný motor ve stejném autě a až na horší starty za větších mrazů byl v pohodě a to už měl najeto víc než 200.000km.Pravda je,že za studena jsem ho jen tak lechtal,nikdy jsem nevypálil hned na "plný kotel".Jinak nic,jen jsem pravidelně měnil olej a filtry,toť vše.

Dodnes je pořád spousta starých dobrých dieselů (Peugeot např.) a stále běhají s minimální údržbou.Jak píší ostatní,dnes se auta dělají na chvíli,je snaha vyrobit auto s minimálními náklady,takže se všechno ojebává a podle toho to vypadá,bohužel...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.