Nejste přihlášen/a.
Prosim vás nevíte někdo jak spočítat průměrnou spotřebu paliva, dík moc za odpovědi
Je důležité jak přesně to potřebuje zjistit a v jaké době. Dříve jsem to dělal tak, že jsem koupil do kanystru 20 litrů, nalil do PET lahví po dvou litrech. Vyjel jsem nádrž do prázdna, nalil dva litry, dojel nalil atd. Samozřejmě jsem zapisoval stav kilometrů, pak udělal průměr.
Dnes to dělám tak, že tankuji vždy plnou ažk hrdlu. Vynuluji počítadlo a jezdím. V excelu zapíšu potřebné a hned vidím, jaká je spotřeba, kolik km jsem ujel od začátku provozu, kolik to výměny oleje, že už se blíží technická a podobně.
Mám spotřebu 7,7 litrů u Škody 130 Rapid, a jezdím nejdelší trasy 50km. NĚKDY I S VLEKEM.
Průmerná spotřeba paliva je v podstatě jen orientační ukazatel. Je to průměr ze všech provozních podmínek , které automobil absolvoval v rozhodném čase měření. K tomu potřebujete : - přesné zanamy o spotřebě a ujetých km. Přesnějších výsledků dosáhnete , pokud výpočty provedete , po co nejvíce ujetých km a pokud možno v tomto období maximálně omezíte , chod motoru bez jízdy , připadně jiné úbytky paliva , které nesouvisí s jízdou. Vypočet není nijak složitý , viz.ochotní poradci.
Víte, já si myslím, že počítat u auta jen spotřebu je blbost, protože auto není jen spotřeba paliva, ale spousta dalších výdajů za pravidelné výměny pneumatik, údržbu, opravy a POV, no a to byste koukali, jak by vám najednou ježdění do práce autobusem začalo připadat výhodné. Kdybych počítal pouze palivo, byl by v mém případě autobus dražší o 32%, což je částka, se kterou bych dokázal žít, ale! a teď to začne být strašidelné - když započítám veškeré provozní náklady, vychází mě jízda autem dráž o víc než 100%! No a to mám LPG, motor 1,6, bez klimatizace, jezdím dlouhodobě za 8,2L LPG/100km (po každém dotankování LPG do plna si nuluju počítadlo a na základě toho spotřebu počítám), ale je třeba započítat i benzín, což je v mém případě asi 15 Kč/100 km, takže společně s LPG mám náklady na palivo asi 1,15 Kč/km. Auto mám relativně malé a levné náhradní díly, a s tím LPG už jsem ho koupil. A ne, nebylo moc jeté, mělo sotva 60.000 km, a poctivých s pečlivě vedenou serviskou. Ve srovnání s ostatními kolegy motoristy mám spotřebu malou, podle spritmonitor.de na tohle nedosáhne ani 10%, ale i tak jezdím pořád víc než dvakrát dráž než autobus. Docela mě to zajímalo, když jsem si to auto pořídil, tak jsem si opravdu poctivě začal vést evidenci nákladů na provoz, no a to, co jsem zjistil, mě úplně šokovalo. A to už nikdo nepočítá s náklady na koupi auta, což je obvykle ta nejvyšší položka. Vemte si, že když vás auto stálo 100.000 Kč, a najedete s ním 100.000 km, tak už jen těch sto tisíc vám zvedne náklady na 1 km o celou 1 Kč! No a když s ním najedete třeba jen 20.000, tak to už sakra ranec! Auto je skutečně několikanásobně dražší způsob dopravy než autobus - když si spočítáte celkové náklady, tedy ne jen ty provozní nebo dokonce ty pouze za palivo. Otázka je, jak moc jsme rozkravení, no a většina z těch, co auto má, rozkravená je, mě nevyjímaje.
x litrú na 100km - tím pádem musíte přesně vědět, kolik jste natankoval a kolik jste ujel - čím více km, tím přesněji. Orientačně to udává také výrobce - záleží na tom, kde jezdíte(město/dálnice/...) výsledek vyjde ve zlomku - dělíte litry počtem km např.0,08 atd. Zjitěte si nejprve údaje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.