Nejste přihlášen/a.
Ahoj mam nissana micru K11 1995, jsou zrezle prahy totalne...premyslela jsem o vymene za nove...prah stoji 400,- 1 ks
ale co ta prace na kolik to odhadujete?
ma to cenu menit u tak stareho auta..? ale prece jen na nove auto mit dost nebudu tak ze skoncim take u nejakeho stareho otluceneho zrezleho vozu...tak co myslite?
dělalo se to laminátem, to j investice v řádech stokorun, a na starém žibuli so cikán udšlal tak že to natřelo tlumexem, přiepil na to noviny, na to tlumex, další vrstvu novin atd...
protže pryskyřice je drahá, doporučuji do sklenice od okurek asi půl litru technického acetonu,to hoho vložit několik starých PVC pravítek nebo 15 starých kinofilmů, ty se ropzpustí a vzniklým lepidlem se natítají kousky pevného savého papíru, oboustranně, ty se připlácnou...pak se to zabrousí a je to
kdysi jsem tak vyrobil kajak , když se prorazilo dno o šutr, stačilo nechat to oschjnouit na slunci a papítem a lepodle,m opravit...
a pro ty méně zručné kousek IPY a horkovzdušná pistole, akorát podlahu bych tím nedělal
Muselo by se to auto vidět a znát. Pokud je to první investice, která tě čeká, tak je lepší koupit něco míň shnilého, protože po prahách začnou odcházet další věci a to jsou další investice. Na druhou stranu už to auto znáš, víš, co je kde nového a co ne a když koupíš něco jiného, může se to začít sr*t motoricky, mechanicky atd... takže taky další investice. Takže to vždy bude sázka do loterie. Pokud se v autech nevyznáš, doporučuju najít dobrého mechanika, který ti poradí, zda se to vyplatí nebo ne.
prahy samy o sobě nejsou nosnou částí karoserie(uvnitř jsou právě nosníky,neboli svařence podlahové části a svislých částí-bočnic) jak zde někdo mylně psal,nicméně právě prahy je zakrývají proti povětrnosti,takže určo vyměnit,práce -poptejte se u mechaniků ve svém okolí-oni si to zároven prohlídnou a domluvíte se přímo (vybereti si z x oslovených autodílen )...Jinak pokud je autíčko mechanicky o.k. a nemá "načaté"korozí i nosníky(to vám může v rámci předběžné domluvy sdělit každý mechanik pohledem na spodek na zvedáku),není důvod měnit jej za možný "loterijní"pokus-jak píše ladaadal...Nebude to nijak dramatické,ale práce s COčkem(sváření) a hlavně příprava podkladů(zejména odstranení původních prahů,zbytků),spojů apod. dá práci...
doplněno 18.04.13 14:14:ar-shodou okolností jsem studoval strojárnu,takže mám trošku povědomí o tom co je a není nosná část té které konstrukce,ale pokud má kdokoli za to,že třeba tohle autokelly.cz/...
je součástí nosníku-fajn,nikomu to nevyvracím,nemluvě o faktu,že prahy jsou uvedeny všude jako : prahy, lemy, opravárenské díly,nikoli jako nosníky atd.(pročpak asi?!?), a onen "vnitřní práh"už není prahem(,ale právě nosným svařencem spodních a bočních částí samonosné karoserie...(obdoba je kdekoli v interiéru-sám vesměs dřevěný práh není nosnou součástí futer,dveří-pod tím vrchním dřevěným je právě ten "nosný"kovový,co je součástí futer...)
erikch® Ty zase plácáš hovadiny, že. Práh je nosná část karoserie a skládá se z vnitřního prahu, výstuhy a vnějšího prahu. Celé toto tvoří "nosník"
Matrino, nejlepší je dojet k mechanikovy a nechat zkontrolovat další nosné díly karoserie. Pokud jsou špatné "jen" prahy a ostatní nosníky a uchycení nápravy je OK tak se prahy vyplatí vyměnit. Časem by se mohlo stát, že ani pořádně nezavřete dveře až se začne auto "skalpovat". Jestli je koroze už pokročilá na více místech, oprava se finančně nevyplatí. Počítejte s cenou zhruba 2000 za práh, komplet i s materiálem.
doplněno 18.04.13 16:21:Na to je Erikchu jednoduchá odpověď odpárej vnější prahy nalož partu kamarádů nebo rodinku a pojeď se. Na českých vlakových přejezdech se to projeví nejrychleji. Pak mudruj o strojárně u zlomeného auta, možá zjistíš , že jsi asi zrovna chyběl.
Až budou vnější prahy jen jakási krytka, bude to plalstový výlisek jen nacvaknutý na plechu. Podobně jako tapecírunk na dveřch a nebo ozdobné prahy v součastnosti.
Strojarnou se moc nechlub, ze si studoval strojarnu. To ma dnes kazdy druhy...a nepamatuju si, ze by tam ucili slovickareni. Nicmene exaktnost sit o vyzaduje.
Vysledek je ale ten, ze pokud chce pani udelat STK,t akprahy opravit musi, jinak to neprojde. A kdyby nebyly prahy dulezite, tak to na STK tak moc neresi.
To PAW a AR-nemám strojárnu,jen obyčejný zedník s maturitou a uměním zacházet s trhavinami,ale to co se mění a říká se tomu práh není ani náhodou nosná část auta,je to tak jak píše ERIKCH! Pokud by to byla nosná část,tak jak je možně že jezdí a jezdilo hejno aut ,která to mají opravena jak píše NU nebo nebo jen zatavenou ipou a v tomto případě to jistě bylo šíleně únosné!?
Pokud to berete podle toho s čím lidí jezdí a jak dokážou někteří " opravit " auto, tak v podstatě ani žádné nosníky auto nemá. Přál bych vám vidět ty skvosty co lidský mozek dokáže vymyslet při " opravě " auta.Víte co je největší paradoks, že ty největší patlalové, tvrdí, že tady se slušné auto nedá koupit a je potřeba dovést jedině ze zahraničí. Pravdu mají jen v tom, že od nich se opravdu slušné auto nedá koupit.
Doporučuji prostudovat co je to samonosná karoserie aby jste se nemýlil ani náhodou.
doplněno 18.04.13 21:03: Pokud to berete podle toho s čím "lidi" jezdí, vězte, že můžete ušetřit za tlumiče
reknu tito presne kdyz to bude delat clovek poctive co vi, co vi,tak se nevlezes do 10 tis za obe strany. me nabizel jeden mechos s kerym sem dokonce delat na fiat bravo 9 tis jedna strana. karosar co je tady u nas a to neni zadny servis odborny ma doma dilu rikal,ze za blbe facko,kere se dela suprove 7 tis minimalne plus lakovat takze je to na zvazeni
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.