Nejste přihlášen/a.
Dobrý den všem,budu mít na delší dobu půjčenou felicii a chtěl bych ušetřit tím,že tam budu lít etanol,ale jelkož auto není moje ,tak se ptám jaké s tím máte zkušenosti a "skousne to felina"?dííky všem
Nevím jak feldy,ale já mám "puberťačku" ( 17 roků stará Xantie) a jezdím na toto palivo už skoro 3 roky a nic nesežralo! Že by to bylo tím,snad to není tím že by vychvalovaná škoda dělá horší auta ne frantíci?
Jen doplnění k těm čisticím účinkům etanolu.Nevím zda-li jsou opravdu takové jak se píše,ale po dlouhé době ježdění jsem měnil ftr a ten jsem kuchnul a byl čistý jako?nový? alespoň vypadal jako nový pal.ftr na naftová auta!
Jinak - doporučuje se po vyjetí 1- 3 nádrží vyměnit tento!
Nesmí pracovat v nouzovém režimu (ECU). Musí být funkční lambda, aby ECU řídila správně vstřik (platí i pro čidlo teploty), jinak se to bude chovat blbě (a bude to více žrát - obecně cokoliv - BA95, E85)
Já bych to tam nelil. Za ta léta to vyčistí úsady, spuchřelé hadice rychle rozpadne a klidně tím ucpe palivový filtr nebo zadře čerpadlo.
Tohle je asi ten největší problém...těžko by líh rozežral těsnění nebo něco podobného,ale problém je ten,že začne rozpouštět úsady od benzínu,může se urvat třeba nějaký velký kus a ucpat vstřik nebo filtr...jednu feldu s tímhle problémem už jsem zachraňoval,dva vstřiky úplně ucpané,sotva to jelo...hadicím to taky asi nic neudělá,ale pokud jsou spuchřelé,úsady od benzínu je těsní,pokud líh tohle rozpustí,můžou začít prosakovat
Takže asi tak,jednotka si poradí i s čístým pokud má jak píšeš signály z lambdy,žádné problémy se startem ani jízdou,nevěřím tomu že by to sežralo těsnění pod hlavou nebo rozleptalo hadičky,ovšem lehce se může stát že nějaký zmetek v hadičce se utrhne a půjdete domů pěšky nebo doskáčete do servisu
Podle vseho co jsem zjistoval ten lih nevadi ani tak plastum, jako dilum z lehkych slitin ktere oxidujou. Ja bych to do auta ve vetsim nez nutnem mnozstvi nedaval.
Ono to s tou oxidací není tak horký...říká se že sůl žere hliník,ale co třeba převodovka nebo hliníkový blok motoru,nijak chráněné to není a že by to bylo nějak zoxidované jsem snad ještě neviděl,možná na povrchu vrstvička v řádu mikrometrů...to stejné liťáky,mám na zimu liťáky v horším stavu,trošku odřené a omšelé,a taky se mi nezdá že by to tam kde je oloupaný bezbarvý lak nějak oxidovalo...nedovedu si představit že by líh nějak mohl poškodit třeba hlavu nebo tak...to dokázal jen špatně smíchaný fridex,stará G11 s G12
Největší nebezpečí vidím v tom odlupování usazenin v palivovém systému
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.