Problém s teplotou chladící kapaliny

Od: Datum: 14.04.13 21:29 odpovědí: 17 změna: 06.05.13 12:56
avatar

Zdravím, táta má starší mondeo 1996 1.8TD a i po delší jízdě se ručička teploty chladící kapaliny nedostane do středu, ale maximálně pouze k písmenu N ve slově NORMAL.



Tento problém trvá už dlouhou dobu jen jsme to nějak neřešili, takže nevíme jestli je to normální nebo ne, ale asi by se měla ručička pohybovat do středu, tedy alespoň u mého auta je na středu 90 C nevím jak je to u naftových motorů.



Neví někdo čím by to mohlo být? Mám podezření na termostat nebo snímač teploty chladící kapaliny. Co jsem po jízdě zkoušel sahat na hadice, tak např. hadice k chladiči byli zahřáté.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 14.04.13 21:36

Tohle je u Fordu celkem běžné. Trvá to zhruba o výroby Sierr. 99% Fodům ručička nedosáhne do 1/2, ale je to v normálu, takže OK

doplněno 15.04.13 10:01:

Jak jsem psal, je to normální. Sám jsem měl několik Fordů. Hodně lidí ke mě přijelo, že jim to takhle "blbne". Těm nevěřícím Tomášům, jesm vyměnil termostat i čidlo a pak zjistili, že mají náhradní do foroty. Ručička jim ukazvala stejně.

Pokud je to v NORMAL je to OK, ale dělejte jak chcete.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lego®
Datum: 15.04.13 00:06
avatar

Mel jsem podobny problem a byl vadny termostat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.04.13 07:57
avatar

Kdyby byl vadný termostat ale, tak ty trubky nebudou tak zahřáté ne?

Od: ladaadal*
Datum: 15.04.13 08:11

Proč by nebyly zahřáté? Jestli zůstal termostat viset otevřený (v opačném případě bys vařil), tak se prostě voda točí pořád, a samozřejmě se i ohřeje, jen ne na tu správnou teplotu.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.04.13 08:20
avatar

Jako na těch trubkách nejde držet ruká, protože je to fakt dost horké. Takže nevím jeslti je to termostatem nebo jestli jak říkal první uživatel je to nějaká chyba fordu, že ručička se v žádném případě nedostane doprostřed. Nebo čidlo teploty právě potřebuji poradit jak zjistit příčinu.

Od: ladaadal*
Datum: 15.04.13 09:49

Nech to běžet, dokud nesepne ventilátor. Pak se koukni na rafičku. Bude-li pořád stejně nebo jen nepatrně výš, ukazuje blbě, měla by při sepnutém ventilátoru pomalu lízat červený okraj.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.04.13 10:00
avatar

No jak jse mříkal ručička se dostane asi jen k Nku ve slově NORMAL a dál se nehne. Ani při několika set kilimoetrové ujeté vzdálenosti a to už by byl ventilátor určitě sepnutý nebo ne?

Omlouvám se za takovéto laické otázky. Ale nikdy se nedostala ani k té půlce natož k červené oblasti. Nevíme jestli se tam dříve dostala nebo byla furt takto, protože už je to strašně dávno.

Od: ladaadal*
Datum: 15.04.13 10:05

Několik set kilometrů ještě neznamená, že sepnul ventilátor, zvlášť v zimě nemusí spínat za jízdy vůbec, proto se to ohřívá při stání, kdy skrz chladič nemůže jít vzduch. Más to v normalu, tak co vlastně řešíš? Jestli začátek nebo konec je jedno, pokud to tam je, tak to nech být. Myslel jsem, že ti to do toho normalu nedorazilo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.04.13 10:07
avatar

Psal jsem, že ručička po jakkoliv dlouhé jízdě dosáhne maximálně písmena N ve slově NORMAL (a slovo NORMAL je samozřejmě uprostřed) čili podle budíku by odpovídala teplota kapaliny tak 40 C.

Datum: 15.04.13 10:04
avatar
@ar
ano je to v normálu, ale hodně na začátku normálu, takže podle ručičky není voda zahřátá na provozní teplotu (nevím jestli je i u nafťáků 90 C)
Od: ladaadal*
Datum: 15.04.13 10:06

NORMAL - je v celém svém rozsahu, jestli na začátku nebo na konci je jedno, nepleť sem teplotu, když tam nemáš přesnou stupnici. Dřív se ti ručička zvedala výš?

doplněno 15.04.13 10:20:

Ještě jednou opakuji NORMAL = normální stav. Na začátku i na konci, dokonce i v prostředku. Čemu v této větě nerozumíš. Jsi policajt?

doplněno 15.04.13 10:31:

Není zač. Ono jde o to, že pokud to nemá přímo stupnici, ale jen pole cold, normal,warm, tak je to vyloženě informativní, jen abys viděl, jestli to není studený nebo nevaříš, ale umístění za běžné teploty se může lišit nejen výrobce od výrobce, ale i typ od typu a dokonce i kus od kusu, i když tam to není tak markantní.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.04.13 10:09
avatar

Opět opakuji to opravdu nedokážu říct. Mohu jenom říct, že za poslední 3-4 roky je to takovéto jak píši. Co bylo dříve si opravdu nepamatuji. A právě to řeším, prtoože u mého auta je jasně stupnice myslím 30 na začátku uprostřed 90 a na konci 120 C a jelikož se nemá vytáčet motor před zahřátím na provozní teplotu atp., tak se bojíme aby něco neodešlo u Fordu když se sem tam vytočí trochu motor (hlavně dálnice tedy).

doplněno 15.04.13 10:23:

Ne jen ve všech autech co jsem přinejmenším seděl byla podle teploty budíku kapalina zahřátá na polovině, tak jsem myslel, že to je tak u všech nebo alespoň u většiny aut, takže když říkáte, že je to OK, tak vám budu věřit.

Díky za informace.

Datum: 15.04.13 11:54
avatar

Jen se chci ještě zeptat třeba to tu někdo bude vědět jakou chladící kapalinu do tohoto starého Mondea? Koukal jsem jak na to, ale tam píšou jen něco o novějším mondeu a o nějaké kapalině Super Plus od Fordu.

 

Od: ar*
Datum: 15.04.13 12:22

Pokud jde o antifreeze, bude tam buď modrá(zelená) nebo červená (oranžová). Kupte rovnou celou novou náplň. Nejlepší je koupit s 5 letou lhůtou výměny a máte na 5 let pokoj. Pozor jsou se lhůtou výměny 2,3 a 5 let. Výrobce není až tak důležitý. Kupte tu co prodávají u vás běžně,aby jste popřípadě mohl dokoupit, když bude potřeba.

doplněno 15.04.13 19:58:

Jo tuhle G12 tam můžete dát.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.04.13 13:17
avatar

http://www.mroauto.cz/produkt…s-antifreeze-g-12-5l-cervena/

Tadyta by měla být dobrá pro Mondeo 1996 1.8TD 66kW že? Jsou tam nějaké oboje vyhlášky Fordu.

Od: lego®
Datum: 15.04.13 17:04
avatar

Mam MOndeo benzin z roku 95 a davam zelenou nebo modrou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jodo*
Datum: 06.05.13 12:56

Tady se problematice čidel teploty chladící kapaliny věnují obsáhle. Pochopil jsem to tak, že teploměr ve skutečnosti neukazuje skutečnou teplotu, ale má jen tři polohy, (20-50-90°C) které nastavuje řídící jednotka. Jinak řečeno, neukazuje to skutečnou teplotu, ale ukazuje to, co si auto myslí, že byste měl vidět.

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009040502

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.