Motorový olej W5 z Lidlu

Od: Datum: 13.04.13 00:32 odpovědí: 60 změna: 16.11.14 13:52
avatar
ahoj, zrovna koukám na leták z lídlu a vidím motorový olej značky W5, 15W-40, 5l za 300 Kč. olej ve škodovce by už zasloužil výměnu, ale nechcou se mi do toho vrážet "velký" peníze. co myslíte, nalít ho tam? Je vlastně v různých značkách olejů zásadní rozdíl? a dá se koupit olej, který je vyloženě šmejd?
tak jako tak si myslím že výměna za cokoliv prospěje (ikdyž toho moc nenalítám, současný olej je v motoru už minimálně dva roky a je poměrně černý).


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.04.13 00:35
avatar

a dá se koupit olej, který je vyloženě šmejd?

Jo dá. Tenhle. *smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.13 00:38
avatar
zkušenost, nebo jen domněnka? ;)
Datum: 13.04.13 00:51
avatar

Mno, raději jsem to nezkoušel, to je fakt. Ale na druhou stranu si říkám, kolik by asi tak mělo stát pět litrů vyloženě šmejdu motorového oleje. 150 kč?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 00:53
avatar

To jsou řečičky. Já jsem s tímto olejem najezdil cca 60tkm s Astrou 5 let starou. No problem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 00:56
avatar

Ještě to auto jezdí?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 10:45
avatar

Samozřejmě, proč by nejezdilo? Nespatřoval jsem žádný rozdíl mezi olejem od Shell za 350,- a olejem z Lídlu za 50,-. Přitom to auto nalítalo 300-500km/denně. Je ale pravda, že jezdím v klidu bez bláznění, ale +- v rámci předpisů. Ovšem po Německé dálnici dávala Astra 200km/h celkem bez potíží. Aktuálně ji jezdí kolega, já jsem povýšil na OII, ona ta Astra přece jen při tom nájezdu km byla dost nenažraná.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 00:40

Tak s tímhle přístupem k autu ho klidně kupte :)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.13 00:43
avatar
myslím že dva roky nejsou vzhledem k naježděným kilometrům za tu dobu a celkovému stáří auta (rok 80) zas tak šílený interval k výměně oleje
Datum: 13.04.13 01:47
avatar

Rozhodně lepší tento laciný nový olej než ojel totálně vyjetý, černý, 2 roky starý, to je jasné. Vyměnit samozřejmě vždycky i filtr. Já používám i do starého auta raději jakýsi drahý Castrol - investice do oleje stejně neznamená nic ve srovnání s penězi za benzín, jetli dám za olej 500 nebo 1000 už nehraje v celkových nákladech na provoz takovou roli. Taky ten lepší olej by měl trochu líp mazat a tak defakto na těch pár tisíc km do výměny něco ušetřit. Taky sníží opotřebení při studených startech když má lepší viskozitu 5W40 místo 15W40.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pest®
Datum: 13.04.13 08:05
avatar
Podívej po na specifikaci API, nebo co to splňuje za normy udáváme automobilkami, pokud vyhoví staré škodovce, nevím jak tam byly označeny oleje, tak bych to vzal, tenhle motor to musí vzít. Jinak si myslím, že když mrkneš po netu, že do škodovky seženeš olej v podobné cenové relaci i od nějaké známější značky.
doplněno 13.04.13 08:09: Tím jsem chtěl říct, že pokud specifikace oleje vyhoví požadavkům od výrobce motoru, značku bych až tak neřešíl, kor do těhle starých motorů, vzal bych to co je cenově výhodné, také se přikláním k názoru, měnit pravidelně, než koupit nějaký zázrak a mít ho tam kolik let.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 08:26

ernie ernie ernie... mas vubec auto? poprosil bych te do budoucna, kdyz necemu nerozumis, tak neodpovidej, preskoc diskusi k autum a navstiv treba poradnu o kvetinach (pokud jim tedy rozumis, nebo neco jineho cemu rozumis)

Tento olej neni spatny. Pro Vas je dulezite kouknout na normy, pokud je na obalu uvedena norma pro vas vuz WV. 000.00 (normu musite dohledat treba na internetu) tak ho tam bez problemu nalejte. Dopurucuji vsem koupit levnejsi olej ale castejsi vymenu, motoru to prodlouzi zivotnost a po rozebrani je cisty a mene opotrebeny. Jsou lide, kteri koupi olej (treba ernie) ktery je drahy a jedou presne na 15tis km. aby nemuseli koupit novy protoze je vymena stoji 2500kc(nebo najizdeji na oleji i 20tis). vy koupite olej za 300 filtr za 100 a vymenite ho po 10tis km udelate autu vetsi sluzbu.

oleje nikdo nikdy netestoval a neporovnaval a z tohoto nevytvarel normy v beznem provozu na beznem aute. Kazda norma vychazi jen a jen z laboratornich testu, tudiz kdyz olej shell nebo castrol nebo selenia splnuje normu WV 505.00 a tento olej ji splnuje take mezi oleji neni v podstate zadny rozdil. Nehlede na to ze je jen par rafinerek co vyrabi olejovy zaklad a ten si pak dalsi firmy jen aditivuji dle sebe.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.04.13 09:59
avatar

No, já mám více odcouváno, než ty odježděno dopředu. Tazatel se ptal na názor, tak já jsem dal svůj a ty taky. Doporučuješ levnej šunt častěji měnit. Prosím, já neříkám, že ne. Kdybys tedy měl vědět, jak je to u mě s výměnou, tak bys místo plácání zjistil, že já zase měním dvakrát ročně. Na zimu 5W, na léto 10W, dělám si to sám a stojí mě to cca 1000 i s filtrem a půl hodiny práce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 20:50

Ernie ...vzdyt ty vubec nevis

mam takove tuseni, ze ani nevis, kde se olej doleva, natoz ho vymenit

to s tim, ze ty jsi odcouval co ja najezdil, tomu bych se jen zasmal. ano ted prijde tva odpoved... ja starej kamionak(nebo snad autobusak? ) ... to uz zname, zkus jinou pohadku

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.13 08:48

Lidl si nechává vyrábět oleje v německu u http://www.mineraloel-raffinerie.de/ , která je vyrábí pod obchodním jménem Pennasol. Na tyto oleje jezdí milióny lidí po celé evropě.

Takže kdo si zde myslí, že tento olej je nekvalitní a motor neumaže, bylo by určitě dobré, všude tuto informaci šířit, aby se těm miliónům lidí nezadřely motory. *hej* Bohužel rafinérie začala fungovat pár let po válce. Takže na škody budou obrovské. *ee*

A nebo to je jinak. :)

LIDL Stiftung & Co. KG
Herrn Marco Stanusic
Stiftsbergstraße 1
74167 Neckarsulm
Ihre Nachricht vom Ihre Zeichen__Unsere Zeichen__Tel.-Durchwahl Tag
...851-115...22.10.2009
Ihr Fax vom 21.10.2009
Sehr geehrter Herr Stanusic,
gern bestätigen wir Ihnen, dass entsprechend der folgenden Aufstellung die Produkte identisch sind.
PENNASOL Multigrade Super HD 15W40 = W5 CARCARE Engine Oil 15W40
PENNASOL Super Light 10W40 = W5 Ecotech Engine Oil 10W40
PENNASOL Super Pace 5W40 = W5 Supertech Engine Oil 5W40
Mit freundlichen Grüßen
Mineralöl-Raffinerie Dollbergen GmbH
i.V. Hartmann i.A. Fricke

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.13 10:32
avatar

Věřím, že Lídl bere zboží od předních německých firem. Prostě odpad, který by v Německu nikdo nekoupil, pošlou do Česka. Přece to nevyhodí, vždyť ono to těm čecháčkům stačí.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.13 11:16

U potravin a dalšího zboží, kde je jiný obal pro ČR a jiný pro DE se opravdu v některých případech obsah může lišit s i skutečně liší.

Ale v případě oleje je to prakticky vyloučeno. Stejnou flašku koupíš i v německu a bude tam stejný obsah.

Nedávno ke mě přijel přibuzný na návštěvu. Během rozhovoru se zeptal, jestli bych mu neprodal olej do auta. Má Octavii TDI PD, takže potřeboval olej s normou 505.01 . Tak jsem mu nabídl, že mu ho stočím ze sudu Q8 za 90Kč za litr. Najednou obrátil, že je to blbost, že on za něj platí v servisu 280Kč za litr, takže ten můj je tedy určitě špatnej.

Kdybych mu ho nabídl za 200Kč, tak by ho vzal. Ale on přece nebude dávat do svého auta olej za 90Kč. :-P Věř a víra tvá tě uzdraví.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 09:24
avatar

Já bych oleji z Lídlu moc nevěřil už z principu. Ještě jsem u nich nekoupil nic kvalitního (rohlíky počínaje, přes sekanou, jabka, krmení pro rybičky, skládací lehátko a životu nebezpečným elektrem konče). Proč by měl být olej výjimka?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.13 09:31

musim Vam oponovat. Lidl ma dle meho nazoru nejkvalitnejsi produkty ze vsech super hyper marketu.

mam od nich uhlovou brusku a super. a gola sadu a muzu Vam rict, ze co ta gola uz zazila to jina mnohem drazsi nevydrzela.

dle maho nazoru ma lidl kvalitni produkty. A pokud tomu neverite, proc tam tedy kazdy patek vyrazite za nakupem s celou rodinou?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 10:16
avatar

Lídl mám za rohem, přesto v něm nakupuju zcela výjimečně (když třeba zjistím, že nemám nic na ráno k snídani). Přímo v domě mám vietnamskou večerku, ale tam jsem ještě nenakupoval (jsou tam 5 let). Dávám přednost menším českým obchodům, i když je to trochu dražší. Bohužel jich stále ubývá. :(

doplněno 13.04.13 10:23:

Jednou jsem se tam nechal zlákat nízkou cenou sady šroubováků. Byly drahé i zadarmo. Pěti šroubováky se dalo utáhnout 5 šroubů. Pak byly na vyhození. O "kvalitě" průmyslového zboží z potravinových řetězců mě nepřesvědčíte. Tady jsem se už o jednom takovém zmínil.

https://www.poradte.cz/elektr…aceni-ce-na-spotrebicich.html

doplněno 13.04.13 10:51:

Pro Jabraku:

Je to sice mimo téma, ale snad admina nenaštvu: Šlo o sadu klasických plochých šroubováků, se kterými po mnoha letech praxe montéra pracovat fakt umím.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: barth*
Datum: 14.04.13 09:27

Gratuluju, jsi šťastný člověk. ukázka, jak málo stačí k lidské spokojenosti. Super jsou ještě OKelektrospotřebiče a bleší trhy.

doplněno 14.04.13 09:30:

To by jste se divili, co je tu KRATASTú, za chvíli se ozvou!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 20:36

barthe- neber si me do ust. dekuji

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubrikant*
Datum: 13.04.13 09:45

to @kratast : psst, nepresvedcujte je prosim nebo v pondeli tam nic nebude. At si kupuji ty sve lepsi podle reklamstiny, ktere uverili.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 10:34
avatar

Pokud odpovídá označením,a motor má už hodně natočeno,je zbytečné mu dávat pochoutky.Ten olej určitě stačí.

Ony i ty nástavce na šroubovák vydrží podle toho,jak se s nimi zachází a jestli se použijí na správný typ vrutu.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 13.04.13 11:16

Já osobně bych olej z lidlu nebo z tesca nekupoval, ono to na internetu není ani tak drahé,

Koupil jsem Castrol Diesel 10W40 balení 5l za necelých 600Kč a k tomu filtr MANN za nějakých 150,-

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 11:17

Ten olej je normální, já ho také kupuji a po výměně oleje běží motor tak nějak lehčeji :)) Jen hloupí snobové platí drahé značkové věci!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.13 11:24
avatar

Víte, ona se kvalita oleje nepozná druhý den. Otázka je, jestli s tím olejem ten motor nevydrží třeba o 100000 km méně. Jinak souhlasím, že je lepší levný olej čerstvý, než špičkový po 20000 km.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 11:53

Ona se hlavně kvalita vůbec nepozná podle ceny a nebo podle reklamy, kde nám do hlavy cpou, že Castrol je to nejlepší, za hodinu běží reklama na Total, pak na ELF atd. atd. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 19:39
avatar

Kvalita oleje se pozná podle stavu motoru. Pokud mi zaručíš, že ta sračka z Lidlu je na stejné úrovni jako Castrol Magnatec, prohlašuji zde, že ji budu kupovat a rozdíl ceny ti budu doplácet. Co ty na to? Můj motor je v dobrém stavu po 170 tis. ve vysoké zátěži. Po roce používání té srágory ti dám vědět.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 13.04.13 19:53

Chytrý erni

- tušíš aspon že ten tvůj Castrol kupoval základové oleje od Mogulu, no už nekupuje protože díky hydrokrakování jsou pro něj příliš dobré a drahé ,

jinak na světě jsou už pouze 3 výrobci aditivů do olejů - takže v několika různých obalech je to samé .

doplněno 13.04.13 20:04:

Mě stačí cos napsal v prvních třech odpovědích - takže zbytečné něco vysvětlovat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 19:59
avatar

To netuším. Jen se ptám: Je olej z Lidlu stejně kvalitní jako Castrol? Já se tomu nebráním. Píšu, že ho klidně koupím. Jen chci vědět, když máš takové znalosti, jestli motor mého auta vydrží při používání Lidl quality ještě jednou tolik. Umíš mi to tedy potvrdit?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.13 21:00

ernie kup castrol a men si ho podle sebe jednou plnou syntetiku, jednou polosyntetiku, dej tam i mineral . udelas motoru dobrou sluzbu a hlavne prosim te uz nechod na diskuse k autum, vubec nevis a nerozumis zakladnim principum. Pokud mas zajem, vysvetlim ti to na vnitrni poste poradny.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.04.13 21:38
avatar

Kde jsem něco říkal o nějakých syntetikách? Ještě mi tady nikdo nedal odpověď na to, jestli mi po oleji z Lidlu nepůjde motor do kopru při mém stylu jízdy. Psal jsem tady, že ho do té své plečky klidně naliju, ale nikdo mi nenapsal: nalij! Takže prosím o vysvětlení dementovi na vnitřní poště. Těším se.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: barth*
Datum: 14.04.13 09:43

Tohle je dost naivní názor, jděte kamkoli do prodejny průmyslovýho zboží, a nechte si předložit od stejného sortimentu zboží to nejlevnější a nejdražší, co tam mají a porovnejte ty dva výrobky dobře mezi sebou nejen fyzicky, ale i parametrově a uvidíte.Nechte si pustit třeba televizi se stejnou úhlopříčkou od stejného výrobce tu nejlevnější a tu z opačného konce ceníku a budete zírat. Ono je to o penězích, jen si je třeba uvědomit, že rozhodující kriterium cena je u dobře smýšlejícího zákazníka až na 3-4 místě. Bohužel v českých domácnostech to bejvá při nákupu jediný a ten hlavní parametr.

doplněno 14.04.13 09:51:

Pane Aloisb a spol, to platí u všech výrobků, na těch televizích je to krásně vidět, prohlašováním , že je to pro snoby oblbujete jen sebe. To, že na něco nemám příjem ještě neznamená, že je to snobárna, nebo že je to stejný, jen drahý.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 10:29

Není to trochu z cesty, srovnávat motorový olej s televizním přijímačem?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: barth*
Datum: 14.04.13 11:07

Není, ono je to u všech výrobků stejné, jen tady je to lehce porovnatelné!

doplněno 14.04.13 11:10:

Klidně se ten olej dá koupit, proč ne, ale použít tak do Š 120 nebo Favorita a pod. Do dnešních aut bych to nelil ani omylem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 13.04.13 22:08

v německém lidlu v německu jsem si koupil klobásy, na 100 gramů klobás výrobce použil 136 gramů masa..byly skutečně dobré...

LIDL je levný

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 08:14
avatar

Takže 136 % masa v klobáse. A pak že neexistuje perpetuum mobile *haha*

doplněno 14.04.13 08:16:

Co vlastně tvořilo zbytek té klobásy? *sok*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 08:41

Kdyby jsi si to pořádně přečetl a něco by jsi o výrobě uzenin věděl, tak se nemusíš tak divit.:)

Na výrobu 100g bylo použito 136g masa. To neznaméná, že je tam 136%.

Kup si 1kg masa a dej ho na pár hodin do udírny. Pak ho zvaž. Světe div se. Někdo mi ukradl část masa.*smich*

Ohodnoceno: 3x
 
Od: barth*
Datum: 14.04.13 09:53

Skuste je koupit v tom českém. Dobrou chuť!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ok®
Datum: 14.04.13 08:34

platíte pouze za značku

aspon vidíte, že se dá pořídit olej za pár "šušňů"

nevidím v tom žádný problém,koupit oil v Lidlu


Mazivářské mýty, Mýtus třetí - minerál, polosyntetika, syntetika

Home>Informace ze světa maziv>Komentáře odborníků>Mazivářské mýty, Mýtus třetí - minerál, polosyntetika, syntetika

(AutoEXPERT, listopad 2004, číslo 11)

Citace z internetových diskusí:

... 15W/40 je minerál,10W/40 je polosyntetika a 5W/40 je plná syntetika...
... minerální oleje rychleji degenerují působením vzdušné vlhkosti a kyslíku...
... v městském provozu se zkracuje výměnná lhůta o 1/3, pokud nepoužíváte plnou syntetiku...

Jestliže někdo o motorových olejích neví téměř vůbec nic, potom určitě ví alespoň to základní - že existují motorové oleje minerální, polosyntetické a syntetické. Ti, kteří jsou pevnější v kramflecích, to ještě trochu vylepší a používají termíny jako "plná syntetika" nebo "obyčejný minerál". Důležité je,že si všichni rozumějí a domluví se k všeobecné spokojenosti. Ono se ale ani nejde nedomluvit. A si dáte do motoru jakýkoliv olej, motor bude buďto jenom spokojený nebo hodně spokojený. Je to jako v případě Járy Cimrmana - v motorových olejích se totiž těžko šlápne vedle.

Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré a ještě starší motory. A je úplně jedno, jestli jsou takové nebo makové. Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit, že v maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno "syntetický" nebo "plně syntetický". Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. "vyrobeno syntetickou technologií","vyrobeno HC technologií", "vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text "plně syntetický".

Ještě větší zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje.

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Příště vám poodhalíme mýtus číslo čtyři na téma: Motorové oleje a doporučení výrobce

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 09:32

no hezký článěk ale v tom předposledním odstavci je pěkný kec... protože první část označení s W udává, jaké bude mít vlastnosti pod bodem mrazu... tabulkově se to udává tuším v -30stupních.. takže asi zase nějaky expert co si hraje na odborníka přes oleje.. jinak dalo by se říct že základové oleje jsou asi stejné... no ale co ta aditivace? ta je na tom oleji snad nejduležitější... a silně pochybuju že ty nejlevnější oleje budou stejně naaditované jako ty dražší... takže já si budu lít do svého léty ověřené oleje splnující normu pro muj motor a na nejlevnější tak akorat prdím.. pak všichni brečí jak se jim podělal motor.. ale pokud je řeč o 120ce tak tam nemá cenu se o oleji bavit.. ten motor neni vubec naročny na kvalitě oleje.. takže tam bych lil s klidem obyč olej.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 14.04.13 09:51
avatar

Aneb jak lehke nesmyslne shodit jineho praci a zaroven ve stejne vete uvesy sve mylne domenky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: barth*
Datum: 14.04.13 10:03

Jan Patočka byl lepším filozofem AXUSI

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 10:11

prosím buď konkretní... každý není dokonalý ale já se snažím své mylné doměnky napravovat.. A nesmyslně? co jsem napsal za nesmysl? že první část označení oleje je nam prakticky k hovnu? to jsou fakta... a to že tam nenapsal že to platí v situaci kdy se bavíme o velkých mrazech což je dost podstatná informace za to já nemůžu a není to můj problém.. já jsem jen upozornil na to že tam má nesmysl nebo nepřesnost nebo si to přeber jak chceš...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 15:27
avatar

To honza1 : Sice zde není uvedená citace, ale články o mazivářských mýtech a podle všeho i tento píše Ing. Jaroslav Černý, CSc. (Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha) . Na jeho přednáškách jsem párkrát byl a vím, že je to odborník každým coulem. Mohu se zeptat, jakou máte kvalifikaci v oboru maziv Vy?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: barth*
Datum: 14.04.13 09:59

TO Honzas1, NAPROSTÝ SOUHLAS!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 14.04.13 10:26

Pravda, do starého motoru je to jedno, sežerou vše

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 10:41

@honzas 15W-- se vyrábějí, protože jsou levnější na výrobu. Nic víc za tím není.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 10:56

hej já nevím jak už to vysvětlit.. to už je jak u blbečků na dvorečku... no dobře.. zkusim to trochu ilustrovat na příkladu...když postavíš vedle sebe olej 15W a olej 0W tak to je jako kdyby jsi postavil vedle sebe vodu a fridex... příjde ti do prdele že mají jiné viskozní vlastnosti při např pokojové teplotě? když to samé postavíš do teploty -30 stupnu tak ti přijde že mají stejné vlastnosti? asi vítr... pro nás je spíš duležitější to číslo druhé... to udává jaké bude mít olej vlastnosti při zahřátem motoru.. tzv letní viskozita.. tabulkově tuším 100 stupnů ... cím vyšší číslo tím je olej hustší tzv. viskoznější... proto závnodní oleje mají letní viskozitu třeba 60 protože se hodně zahřívají tak aby nebyly jak chcanky a zustala jim schopnost vytvařet olejovy film... jako já jsem donedávna taky o olejich věděl prd a věřil bych i tomu když x lidi tvrdí, že když auto začne žrat olej tak řeknou, hrkni tam místo 10W hustší 15w a ono se to spraví... což je prakticky nesmysl.. a jestli to pomůže tak spíš tím že olej 15w oproti 5w nemá takovou čistící schopnost...proto se ani nedoporučuje přecházet třeba z 15w na 5w.. mohla by se totiž projevit vyběhanost motoru...

doplněno 14.04.13 11:05:

proto se začal i vyrábět dvoustupnový olej.. aby měl uspokojivé viskozni vlastnosti jak za mrazů tak za letních teplot.. prostě takové kompromis..

doplněno 14.04.13 11:32:

proč se teda vyráběji oleje 15W když to prakticky ničí motor :D?

avatar
Upozornění od sys ladinpraha 14. 04. 2013 21:12:33
Pravidlo Z2!
Ohodnoceno: 0x
 
Od: ok®
Datum: 14.04.13 12:32

tak jako univerzalní pneu,co? *bzum*

taky k ničemu, guma je guma a ty kecy s přilnavostí je nesmysl

a s oleji je to taky tak,olej prostě maže

motoru to nevadí, stejně nikdo nemá auto na věky, takže po 100000km každý většinou auto mění!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 16:24
avatar

to honzas1 - pěkně se do toho zamotáváš - tzv letní viskozita - co to je? Vždyť sám píšeš, že je to při provozní teplotě motoru a ta je v zimě i v létě stejná! ...že olej 15w oproti 5w nemá takovou čistící schopnost - co prosím? ...co to má společného s viskozitou při nízkých teplotách? Odvolej nebo tě pozvenme do Kostnice :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 19:56

Castrol je úplně obyčejný olej, prostě standartní průměr. Nevím, co na něm kdo vidí...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 14.04.13 20:45

minerální olej je z ropy, ropa brzy dojde a pak se oleje budo vyrábět uměle, tedy systeticky...

těště se, do starých pleček budete všichni dávat jen plnou syntetiku

asi záleží hodně na tom jaké přísady tam výrobce přidal a co se proto s olejem děje za provozu vozidla, v časové ose...

Já si bez obav kupuji "plnou syntetiku" 5W40 v německém kauflandu, stojí tam litr 8.99 eura...italská perla s německým olejem jede jako pila...

vy ostatní si kupujte předražení oleje s nálepkou shell nebo castrol...stejně je to stočeno z jednoho sudu, jen nálepka je jiná...:-P

doplněno 14.04.13 20:45:

synteticky, překlep

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 20:54

V podobném pokecu na vlastní svědomí jeden člověk tvrdil, že v paramu jsou sudy bílé a červené, se stejným obsahem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.04.13 06:53
avatar

Až dojde ropa, nebudete mít proč do něčeho lít olej. Tahle úvaha je bezpředmětná *smich* .

Tazatel hodlá koupit olej v Lídlu v Česku, nikoliv v Německu. On je kvalita zboží v těchhle zdánlivě stejných obchodech značně rozdílná. To, co nám nabízí Lídl tady, by si němec nekoupil ani na natření starého plotu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: iqloveskoda
Datum: 14.04.13 22:31

LIDI já v letáku od LÍDLU viděl noťas za 3 litry, myslíte že to má cenu kupovat?

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 15.04.13 06:54
avatar

Pokud si s ním chcete podložit nohu u stolu, tak určitě. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mdz5
Datum: 16.11.14 13:13

Uvedený motorový olej kupuji roky a jezdím na něj s Fordem Fiesta, r.v. 93, motor 1,1. Nikdy jsem s tím neměl problém. Najezdím na něj 10000 km, poté ho vyměním za tentýž a jezdím dále. Žádná závada a ani opotřebení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 16.11.14 13:25

Mel jste ten motor rozebrany?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tycoon*
Datum: 16.11.14 13:52

Ty staré motory jsou na takové oleje stavěné. Pokud to splňuje normu požadovanou výrobcem auta, tak proč ne? Cena 300 Kč je na "neznačkový" olej 15W40 přiměřená. V obchodě, kde nakupuju oleje, stojí tenhle typ 280 Kč. Velkoobchodní cena takových olejů je kolem 50 Kč/l včetně DPH. Prostě Lidl si to objedná u nějakého výrobce olejů, nechá si to zabalit do obalů s nálepkou své privátní značky, dá k tomu rozumnou marži a prodává to.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.