Nejste přihlášen/a.
Čau chci se zeptat po jaké době je neškodné vytáčet motor do otáček. Samozřejmě nejdříve musí být zahřána voda na provozní teplotu, ale to určitě nebude jen to jediný a bohužel na to ostatní nemám budík. Takže se chci zeptat jaké další věci je potřeba aby motoru neškodilo vytáčení do otáček? Např.: jak dlouho trvá zahřátí oleje atp?
Předem díky za odpovědi.
tohle má skvěle ošetřený třeba BMW-okolo stupnice otáčkoměru svítí takový jakoby proužek kam až lze dle aktuální teploty vytáčet motor-postupně spolu s teplotou roste až k červenému poli...Jinak obecně i po ohřátí kapaliny přidejte tak alespon pět minut,pak až přiměřeně lze trošku motor vytáčet...
Motor se neničí jen vytáčením za studena, ale taky podtáčením, a to hlavně za studena. Někdo si myslí, že když má studený motor a jede na otáčky kolem volnoběhu, tak to motoru strašně prospívá, protože ho nevytáčí. Ale je to úplně naopak - při takovém podtáčení dostává hrozné rázy klikovka, až motor někdy začne dunět.
Každopádně nejvíc se motor ničí vyjetým olejem. Trhá se olejový film protože klesá viskozita, olej je plný karbonů, nemá už dostatečné antikorozní vlastnosti. Takže hlavně to chce měnit často olej, častěji než předepisuje výrobce a nedávat žádnou břečku, potom motor vydrží skoro jakékoliv zacházení.
podle mě na toto nejde odpovědět. Jsou motory a "motory". Nekterý jsou soutěžní a otáčky jsou zde nutné, některý jsou nízko otáčkový a vytáčení jim nemusí dělat zvlášť dobře. Takový šestikvalt diesel dvoulitr přes 100kW comá vrchol momentu někde kolem 2000 otáček nevím na co bych měl jako vytáčet? Silnice není závodní dráha. Na takto obecný dotaz není přímé odpovědi. Vytáčení běžných automobilových motrů např. dieselů mě osobně příjde jako jednoznačná úchylka. Nic přímo proti tazateli. Debilů na silnicích potkávám denně dost. Rozum na našich silnicích je to, co tu chybí. po polácích jsme v evropě jednoznačně nejhorší řidiči a s evropu naprosto neporovanatelní. Naše silnice a řidiči nemají úroveň. Je to tak.chceš točit motor? tak se dej na soutěžení. Tvůj manager ti pak řekne, jak se soutěžákem jezdit. Na bežných silnicích to nemá smysl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.