Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdy mohu vytáčet motor do otáček?

Od: spirit* odpovědí: 5 změna:

Čau chci se zeptat po jaké době je neškodné vytáčet motor do otáček. Samozřejmě nejdříve musí být zahřána voda na provozní teplotu, ale to určitě nebude jen to jediný a bohužel na to ostatní nemám budík. Takže se chci zeptat jaké další věci je potřeba aby motoru neškodilo vytáčení do otáček? Např.: jak dlouho trvá zahřátí oleje atp?

Předem díky za odpovědi.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

laybor*
hodnocení

0x
Až zahřeješ olej - teplota oleje není stejná jao teplota vody,Výrobci ale věci moc nepomáhají tím, že do aut přestali montovat teploměry - jak chladící kapaliny, tak hlavně oleje. A právě teplota oleje je pro provoz motoru nejdůežitější. Například novější vozy s motory TDI z koncernu VW mají v palubním počítači i teploměr oleje a na něm můžete krásně vidět, jak se olej ohřívá mnohem pomaleji než voda. Při tom správně zahřátý olej má teplotu aspoň 70°C. Jenže takové teploty dosáhne až po asi 15 minutách jízdy, zatímco voda je "horká" po pár kilometrech.Pokud tedy dáváte za uši studenému motoru, nadměrně namáháte všechny jeho součásti v době, kdy se nedostatečně promazává. Tím zvyšujete opotřebení pohyblivých částí a nerovnoměrně ho zahříváte, takže vás může předčasně potkat prasknutí hlavy motoru a hlavně se vytvářejí větší provozní vůle.
erikch*

tohle má skvěle ošetřený třeba BMW-okolo stupnice otáčkoměru svítí takový jakoby proužek kam až lze dle aktuální teploty vytáčet motor-postupně spolu s teplotou roste až k červenému poli...Jinak obecně i po ohřátí kapaliny přidejte tak alespon pět minut,pak až přiměřeně lze trošku motor vytáčet...

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Motor se neničí jen vytáčením za studena, ale taky podtáčením, a to hlavně za studena. Někdo si myslí, že když má studený motor a jede na otáčky kolem volnoběhu, tak to motoru strašně prospívá, protože ho nevytáčí. Ale je to úplně naopak - při takovém podtáčení dostává hrozné rázy klikovka, až motor někdy začne dunět.

Každopádně nejvíc se motor ničí vyjetým olejem. Trhá se olejový film protože klesá viskozita, olej je plný karbonů, nemá už dostatečné antikorozní vlastnosti. Takže hlavně to chce měnit často olej, častěji než předepisuje výrobce a nedávat žádnou břečku, potom motor vydrží skoro jakékoliv zacházení.

spirit*
hodnocení

Při studeném motoru jezdím okolo 2000 ot /min a olej měním po 10,000 - 12,000 km (výrobce udává 15,000 km) to je mi jasné díky za info potřeboval jsem hlavně vědět jak cca. dlouho trvá to zahřátí oleje.

 

hodnocení

0x
avatar miramira

podle mě na toto nejde odpovědět. Jsou motory a "motory". Nekterý jsou soutěžní a otáčky jsou zde nutné, některý jsou nízko otáčkový a vytáčení jim nemusí dělat zvlášť dobře. Takový šestikvalt diesel dvoulitr přes 100kW comá vrchol momentu někde kolem 2000 otáček nevím na co bych měl jako vytáčet? Silnice není závodní dráha. Na takto obecný dotaz není přímé odpovědi. Vytáčení běžných automobilových motrů např. dieselů mě osobně příjde jako jednoznačná úchylka. Nic přímo proti tazateli. Debilů na silnicích potkávám denně dost. Rozum na našich silnicích je to, co tu chybí. po polácích jsme v evropě jednoznačně nejhorší řidiči a s evropu naprosto neporovanatelní. Naše silnice a řidiči nemají úroveň. Je to tak.chceš točit motor? tak se dej na soutěžení. Tvůj manager ti pak řekne, jak se soutěžákem jezdit. Na bežných silnicích to nemá smysl.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]