Vymena motoru

Od: Datum: 10.04.13 12:53 odpovědí: 13 změna: 11.04.13 12:46

poradte muzu vymenit z renaulta 1.6,8v do renaulta clio 1.4.8v motor .dekuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: laybor*
Datum: 10.04.13 12:55

Vyměnit můžeš(pokud bude pasovat), ale neprojdeš přes STK.

doplněno 10.04.13 13:05:

Do auta si nemůže namontovat každý takový motor, jaký by si představoval a on tam náhodou i pasuje. Typ motoru musí vždy souhlasit s typem uvedeným v TP. Jinak by se jednalo o přestavbu, kde je potřeba požádat o souhlas výrobce nebo dovozce vozidla a Ti se k tomu ve většině případů nevyjadřují kladně

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.13 14:08
avatar

laybor-nechci být nějak impertinentní,ale kolik pak jsme v reálu měnili motorů...? troufám si tvrdit,že jich asi moc nebylo,takže je hezký znát co a jak by mělo,ale reálný rozdíl mezi 8v jedna čtyřkou a jedna šestkou je pro opravdové fajnšmekry značky,kteří jsou schopni vizuálně posoudit bez označení co je který motor zač-což asi technik typu K na STK ,natož policista na silnici nebude...takže u Renaultu klasika nýtovaný štítek s typ.označením motoru-to je alfa omega úspěchu-tím se všichni řídí(právě proto,že nejsou fajnšmekry značky a nerozeznají od sebe 1.4 a 1.6 obojí v 8V verzi-upřímně s tím mají potíže i zn.servisy-a je to z jednoduchého důvodu,vývoj a odzkoušení motoru automobilku stojí,a stálo,takový rance,že se postaví motor a ten se mastí s malými obměnami,horní část, dvacet a více let...) Motorů jsme takhle přehazovali desítky a na STK(na silnici ani nemluvě) poznají tak akorát velký prd,jedou podle označení(u francouzů vesměs štítek) typu motoru...Takže pasovat ti do silentbloků bude,mechanicky problém není-jen nejdřív omrkni konektory motorové(nejen) elektriky-to často bývá zádrhel a předělávat zásuvky není pro "neelektrikáře" prča...Co to máš za Clioše,rok a z čeho je ta 1.6 co tam chceš dávat...? Písni trochu víc info,pak se nechá konkrétněji říct co a jak...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 10.04.13 14:31

to -erikch-

Pokud bude kontrolovat na STK číslo motoru(bude -li v TP) ,tak na to přijde na 100 % .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.13 14:41
avatar

je jasný,že číslo je stejně jako typ-s tím rozdílem,že vesměs není již uvedeno,proto jsem se ani nezminoval...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: denisapetra
Datum: 10.04.13 18:24

ja jse jen ptala na vymenu motoru a ne na stk jinak dekuju tohle ostatne mi je jasne ..

Od: nu*
Datum: 10.04.13 18:37

samozřejmě že motor můžete vyměnit, ale porušujete tím práva výrobce, výrobce je ze zákona povinen vyrábět uvádět na trh vozidla ve shodě...Ve shodě se schalovací dokumetací...

Při výměně motorů dochází často k zásahu do emisního systému jako celku, výkon motoru nekoresponduje s možností chladiče nebo brzd, se spojkou atd...ale to jsou detaily..

Takže když se ptáte na A, je dobré uivědomit si B...pokud se na njc nepřijde, je vše v pořádku, v momentu kdy se na to přijde, je vozidlo technicky nezpůsobilé...

Musíte si také uvědomit že české ELDORADO se postupně mění, iod 1.5.2012 platí novelizovaná vyhláška č.302, její příloha č.7 obsahuje seznam kontrolních úkonů a na STK je vyvíjem silný tlak aby kontrolovali vše pečlivěji než předtím...jiný typ motoru je hodnocen jako vážná závada a do 30 dnů musíte vše uvést na pravou míru

Buťe ráda za to, že si někdo dá čas a obětuje 10 minut osobního volna k tomu ,aby vám vysvětlil možné důsledky...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.13 19:54
avatar

Tak pokud nejde o STK, tak to je jiné kafe, to bych se nebál ani silnější verze. Příklady jsou, český kutil ve spojení s flexou dokáže i věci zdánlivě nemožné

Sice asi nejde o Clio, nýbrž nějakou škodnou, ale když to dokáží škodvkáři, tak to do Clia taky jistě dokážete dát, ne? *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.13 18:48
avatar

Pokud dojde k nehodě (nemusí být Vaší vinou) a pojišťovna zjistí (a to zjistí na 100%), že tam máte silnější motor, než tam patří, zaplatíte všechno komplet i s chlupama.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.13 19:21

pokud ty motory jsou pohledově stejné, označení sedí, pozná velký prd.. kámoš dal do golfa II motor 1.8T z octavie a tam by to byl asi velký problém...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.13 07:31
avatar

Je trochu rozdíl proti kontrole na silnici, případně i běžné kontrole na STK a prohlídce soudním znalcem v případě vážné nehody. A že mají pojišťovny znalce špičkové (jde jim o peníze), o tom nepochybujte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.13 19:45
avatar

Pokud má R stejně jako vozy PSA do cca 95 štítek není problém-přenýtovat! Takto jsem na Peu 405 jezdil s atmosférickou 1,9 47kW typ 162 ale v papírech a na štítku byl typ A8A což je 1,8TD 66kW a nakonec jsem tam dával opět 1,9D ale s 51kW typ D9B.Nakonec ani technik na STK nepoznal že to není TD ale jen D.Nebo že by neřešili absence turba?

Jinak jak píše Erikch-bloky jsou v mnoha případech totožné,liší jen vrtáním,prostě "pajšlem" a někdy hlavami viz 1,8 a 1,9D a TD od PSA a totéž platí i pro benzíny 1,6 a 1,9 .A toto platí i pro další výrobce!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.13 22:54

Můžete přece požádat zastoupení výrobce o schválení...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.13 12:46
avatar

...ano,ale dáte za to min.2000,- pravda je to cesta...*smich*

Jinak tedy ještě jednou obecněji-vývoj motoru stojí automobilku miliony Eur,odzkoušení,kompatabilita atd atd.,proto každá automobilka,která motory vyrábí-a jak jistě spousta tuší mezi třeba evropskými je jich pomalu na prstech jedné ruky..,vyvine typ,který se snaží s co nejmenšími náklady co nejdýl a do co možná nejvíc modelů(samozřejmě i franchising,čili cpát do svých aut motory jiných automobilek)používat...S tím souvisí i unifikace výroby apod.proto jsou motory na první pohled identické,a to i co se drobných rozdílů kubatury u jednoho výrobce týče...změny jsou de facto jen z důvodů emisních tlaků norem(ale ani ne tak na konstrukci samotné,jako spíš vstřikování,odvod spalin apod.)-zkrátka dva motory od Renaultu,třeba (1.4 typ E7J 718)z Clia a 1.6 (typ K7M)z Megane I,když budou stát na paletě vedle sebe-bez štítku-dám krk za to,že i sebelepší specialista pojištovny (magdon) a STK nepoznají ani prd,který je 1.4 a který 1.6...:-P S tímhle mají problémy i zn.servisy,a to s těmi jednotlivými typy pracují podstatně častěji než experti pojištoven a STK,pokud není štítek nebo označení typu,tak ahoj...,proto leckdy selhává i identifikace dle VINu,protože prostě někdo někdy přehodil motor a právě kvůli "identifikaci" na STK změnil jeho označení v souladu s TP...,to se dá právě podle některých rozdílů v některých komponentech motoru,jenže ten mi na STK nikdy nikdo nemůže kuchat...Jinak ještě technicky-rozdíl jak v emisích,čínné plochy chlazení,apod.(snad možný problém je v elektroinstalaci-ale ne konstrukčně,spíš experimenty,kdo ze subdodavatelů bude dodávat levnější svazky kabeláže) je mezi 1.4 a 1.6 motorizacemi nulový-stačí zabrouzdat online a podle OEM kódu třeba chladičů,katalyzátorů,výfuků,altíků atd. zjistit podle výskytu produktu,že v 99% případů je u stejného výrobce jeden a ten typ toho a toho jak na 1.4 motor,tak na 1.6 motor...reálně už mám pár takovýhle "přestaveb" za sebou a vím přesně o čem reálně píšu-absolovoval jsem s těmi auty jak emise,tak technickou jako takovou a nikdy nikdo ani náznakem nezjistil,že třeba u Astry je místo 1.6 1.8 motor...a to se nezmění ani sebevětším zpřísněním STK-prostě poznat bez označení ten a ten motor vyžaduje bud praxi nebo hlubší tech.znalosti ...*frajer*

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.