Průduchy v podběhu

Od: Datum: 09.04.13 12:39 odpovědí: 9 změna: 09.04.13 20:58
avatar

Ahoj, když si někdo udělá průduchy v podbězích předních kol (viz foto), tak mu to pak brzdí líp, když se mu to chladí vzduchem a tolik se to pak nezahřívá? Díky

doplněno 09.04.13 12:41:

http://img1.rajce.idnes.cz/d0…lazeni_intercooleru.jpg?ver=6


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: cudas*
Datum: 09.04.13 12:52

Nemyslím si, že to je tolik podstatné. Samozřejmně chlazení je důležité. Ale i brzdy musí mít svou teplotu pro správnou učinost. Pokud chceš zlepšit vlastnsti brzd, tak bych se vydal cestou výměny za kvalitnější, pořípadně vetší atd.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ladaadal*
Datum: 09.04.13 12:59

Tak zrovna tyhle průduchy nebudou mít na brzdy pražádný vliv a počítám, že ani na to, k čemu tam jsou určené. Je to jen prachochyt, zbytečnost. Zajímalo by mě, jak se to chová v zimě, když jsou podběhy plný sněhu*smich*. Nebo, že by to bylo proražený až do motorového prostoru a teplo od motoru ten sníh rozehřívá, aby upadl dřív, než se zaparkuje v garáži?:D Tomu bych věřil spíš, než jakémukoli i minimálnímu účinku na brzdy. Jak by je to mělo chladit?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.13 13:00
avatar

:-D Pokud jsem to pochopil, tak by se to mělo chladit asi proudícím vzduchem z nárazníku. Nevím Proto se ptám ;)

Od: ladaadal*
Datum: 09.04.13 13:05

Auto jede dopředu, to už by spíš proudil vzduch opačně - do těch průduchů. Ale myslím, že si to někdo udělal jen jako frajeřinu k ničemu. Asi neměl co na práci.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 09.04.13 14:13

Tyhle průduchy jsou u některých aut už origo. Vzduch to do podběhů přivádí a je to tam jak kvůli chlazní brzd tak hlavně kvůli "vyplachování" podběhů a za deště se tam netvořila mlhovina. Za normálního provozu je to neznatelné, to má význam hlavně v motorsportu, kde jedou na hranici a kde je potřeba každéminimální +.

Myslím, že ladaadal® má dojem, že je to v zadním podběhu, ale měl by to být předek.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ladaadal*
Datum: 09.04.13 19:16

Já vím, že je to předek. Vyplachování podběhů chápu, jen mi vysvětli, jakým stylem to chladí brzdy. V takové vzdálenosti od kotouče to nemůže mít vliv ani 0,1°C.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 09.04.13 19:57

Protože jsi psal " Auto jede dopředu, to už by spíš proudil vzduch opačně - do těch průduchů" z toho logicky vyplívá, že jsi měl dojem, že jde o průduchy za kolem(proti směru jízdy), ale to je celkem fuk. Jak jsem psal, ochlazování brzd vzduchem z průduchů je malé, ale nejde jen osamotné ochlazování přivedeným vzduhem. Pokud tam není tento přívod vduchu, do podběhů je přisáván "horký" vzduch z motorového prostoru a ten pak tolik brzdy neochladí, což je logické. Je to záležitost hlavně pro vyloženě sportovní jízdu, v běžnm provozu to není markantní, to jsem, ale taky už psal.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 09.04.13 20:20

Čoveče, nojo, to jsme se blbě pocopili. Já měl opravdu za to, že je to za kolem. A když jsi mi napsal vzadu, myslel jsem, že myslíš zadní kolo. Jasný, před kolem, tak to malinko mění situaci. Ale pravdu máš v tom, že při běžné jízdě se to nepozná. U sporťáků podobné vychytávky beru, tam je opravdu potřeba každá drobná ptákovina.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.13 20:58
avatar

Tak na čem jste se teda shodli? :-D Má to pro ty brzdy aspoň nějaký kladný účinek nebo to spíš škodí?

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.